صفحات
  • صفحه اول
  • منهای فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۲۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

تیم کلینزمن به‌رغم برد مقابل بحرین ناهماهنگ بود

شروع لرزان کره

آرمن ساروخانیان
@armen9971

کره جنوبی در اولین گام توانست بحرین را سه بر یک شکست دهد، ولی تیم مقتدری که انتظار می‌رفت نبود و در بازیسازی و دفاع مشکلات محسوسی داشت. تنها غایب کره جنوبی در این بازی هوانگ‌هی‌چان، مهاجم ولورهمپتون بود و کلینزمن ناچار شد ترکیبش را تغییر بدهد. هنوز زمان بازگشت این بازیکن کلیدی کره جنوبی اعلام نشده، ولی غیبت او در مراحل حساس تورنمنت پرهزینه خواهد بود.
به نظر می‌رسید که کره با مهره‌های تهاجمی‌اش از جمله سون‌هیونگ‌مین مشکلی برای باز کردن دفاع بحرین نداشته باشد، ولی پاس‌های عجولانه و پراشتباه بازیکنان این تیم در شروع بازی بی‌نتیجه بود و بحرین روی ضدحملات توانست خطرساز شود. حتی کیم‌مین‌جائه، مدافع کلیدی کره و بایرن‌مونیخ برای جلوگیری از یکی از ضدحملات حریف مجبور به خطا شد و کارت زرد گرفت. بازیکنان کره در 28 دقیقه نخست بازی سه بار کارت زرد گرفتند که نتیجه لو دادن توپ‌ها در میانه زمین بود.
کره سرانجام در دقیقه 38 روی یک لحظه غفلت بازیکنان بحرین به گل رسید. آنها ضربه ایستگاهی در مرکز زمین را به سرعت شروع کردند و با استفاده از سهل‌انگاری مدافعان بحرین و فضایی که در محوطه جریمه بوجود آمد، هوانگ‌این‌بوم با یک ضربه فنی دروازه را باز کرد.
بحرین در نیمه دوم شروع بهتری داشت و توانست کره را عقب براند. این تیم روی یک حرکت تیمی دیدنی و جا ماندن خط دفاع با ضربه عبدالله الحشاش به گل تساوی رسید. این گل کره جنوبی را به دردسر انداخت، چرا که نمی‌توانست روی دروازه بحرین موقعیت بسازد.
گره بازی روی حرکت انفرادی لی کانگ این باز شد. مهاجم پاری‌سن‌ژرمن در دقیقه 56 پشت محوطه جریمه به توپ رسید و با یک شوت دقیق و ناگهانی دروازه‌بان بحرین را تسلیم کرد. بحرین بعد از این گل برای فرار از شکست جلو کشید و لی‌کانگ‌این با استفاده از فضای پشت مدافعان این تیم برای دومین بار به گل رسید. او در گوشه محوطه جریمه با خونسردی مدافع بحرین را جا گذاشت و با یک بغل پای دقیق گل سوم کره را زد تا خیال این تیم بابت برد راحت شود.
کره در نهایت توانست به سه امتیاز بازی با بحرین برسد، ولی ایرادهای این تیم از نگاه رسانه‌های این کشور دور نخواهد ماند. کلینزمن که پیش از بازی مدعی شد می‌خواهد تا روز آخر در جام بماند، برای رسیدن به اهدافش باید این مشکلات را برطرف کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی