تدارک ایران برای میزبانی از جام باشگاه‌های کبدی آسیا

تورنمنتی در پایتخت برای رقابت با پرو‌لیگ هند

رضا عباسپور
روزنامه نگار

طبق اعلام عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی ایران و قاره آسیا قرار است اگر پیشنهاد میزبانی ایران برای برگزاری جام باشگاهی کبدی قاره آسیا در تهران پذیرفته شود، قطعاً می‌توانیم سوای رقابت‌های پرولیگ کبدی حرفه‌ای هندوستان، از این پس ما نیز پس از ثبت این رویداد مهم در تقویم اجرایی کنفدراسیون کبدی قاره آسیا، میزبان یکی از رویدادهای مهم و معتبر در این رشته ورزشی به میزبانی پایتخت باشیم.
 
جامی برای آقایی در آسیا
رشته ورزشی مهیج و پرمخاطب کبدی یکی از رشته‌های ورزشی است که توانسته آرام آرام جایگاه ویژه‌ای را در ورزش جهان به خود اختصاص دهد. مهد این رشته قطعاً در قاره آسیا و کشور هندوستان است که صادرکننده و مدعی اصلی کسب عناوین مختلف بین‌المللی است. البته چند سالی است که با گسترش و توسعه این رشته ورزشی در ایران، ما توانستیم تن هندی‌ها را در میادین معتبر بین‌المللی بلرزانیم و تقریباً در اغلب جدال‌های رودررو برنده میدان مسابقه ما باشیم. برهمین اساس، حالا با توجه به جایگاه ویژه و استراتژیکی که ما در کنفدراسیون کبدی قاره آسیا با کسب کرسی ریاست این مجموعه تصمیم‌ساز داریم، امیدواریم که بتوانیم با گرفتن امتیاز میزبانی رقابت‌های جام باشگاهی کبدی قاره آسیا از این نظر هم رقابتی میلیمتری با هندی‌ها داشته و بتوانیم با میزبانی کیفی خود از جام باشگاهی کبدی قاره آسیا، از پرولیگ حرفه‌ای کبدی هند عبور کنیم. مطمئناً موفقیت ما در کسب امتیاز میزبانی رقابت‌های جام باشگاهی کبدی قاره آسیا سوای اینکه می‌تواند از نظر جایگاه و رتبه ما در عرصه بین‌المللی اتفاقی ایده‌آل و ویژه به شمار برود، از لحاظ تجربه برگزاری مسابقات بین‌المللی، کمک ما برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقبای قدرتمند آسیایی، خصوصاً تیم ملی کبدی هند مدعی اصلی کسب عناوین قهرمانی در آسیا و جهان باشد. بی‌شک اگر هیأت رئیسه کنفدراسیون کبدی قاره آسیا با میزبانی جام باشگاهی کبدی آسیا موافقت نهایی خود را اعلام کنند، می‌توانیم منتظر اتفاقات خوب و امیدوارکننده‌ای برای این رشته در کشورمان باشیم.
 
تلاش برای درآمدزایی بیشتر در قاره کهن
یکی دیگر از فواید و تأثیرات مثبت میزبانی از جام باشگاهی کبدی آسیا، بیشتر دیده شدن ستاره‌های جوان و جویای نام فعال در کبدی ایران است. این دیده شدن می‌تواند برای کبدی کاران کشورمان حکم حضور در تیم‌های متمول و برند کبدی آسیا و دنیا باشد. این حضور فعال و مؤثر در جام باشگاهی قاره آسیا نهایتاً می‌تواند منجر به عقد قراردادهای مالی ایده‌آل و پربار باشد برای کبدی‌کاران کشورمان و متحول شدن شرایط مالی و درآمدی ورزشکاران این رشته مهیج ورزشی. در حال حاضر تعدادی از ستاره‌های ملی‌پوش کبدی کشورمان مدتی است به صورت مستمر با عقد قراردادهای پر و پیمان جذب پرولیگ حرفه‌ای کبدی در هندوستان شدند و این اتفاق باعث رشد و حرکت روبه جلوی آنها در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، همچنین پیشرفت کبدی در کشورمان شده است. حالا باید منتظر ماند و دید که اگر با میزبانی تهران از جام باشگاهی کبدی قاره آسیا موافقت شود، ما می‌توانیم به صورت مستمر این تورنمنت را در تقویم اجرایی کنفدراسیون آسیا بگنجانیم تا از ثمرات آن در آینده بهره‌مند شویم؟ یا اینکه شرایط دیگری برای ما و میزبانی این رویداد رقم می‌خورد. عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در این خصوص تأکید دارد: «پیشنهاد برگزاری نخستین دوره جام باشگاه‌های قاره کهن در ایران را به هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا ارائه دادیم. به شدت به دنبال برگزاری نخستین دوره جام باشگاه‌های کبدی آسیا در ایران هستیم. با برگزاری این جام در تهران اتفاق خوبی برای ورزشکاران کشورمان می‌افتد و شاید بسیاری از دغدغه‌ ورزشکاران برای حضور در لیگ هند کم شود.»
رئیس کنفدراسیون کبدی قاره آسیا ادامه می‌دهد: «مطمئناً با گرفتن میزبانی این رویداد معتبر، مربیان و ورزشکاران درگیر این جام خواهند شد و جامعه کبدی سود قابل توجهی از جام باشگاه‌های آسیا و همچنین نقل و انتقالات بازیکنان از کشوری به کشور دیگر می‌برد. ما برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این تورنمنت معتبر، به دنبال جذب حامیان مالی هستیم تا جام باشگاه‌های آسیا مانند پروکبدی هند برگزار شود. تیم‌های اول تا سوم کشورهای آسیایی به جام باشگاه‌ها دعوت می‌شوند. به طور قطع جایزه دلاری است و به دنبال این هستیم تا یک‌ماه آینده در جلسه‌ای با حامیان مالی درباره محل برگزاری مسابقات، قرارداد بازیکنان و چرخه حضور تیم‌ها صحبت کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی