صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و شش - ۲۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و شش - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

دیدار سه جانبه مهم در صربستان
کیومرث هاشمی: کشتی ایران فرزند ارشد اتحادیه جهانی است
با سفر وزیر ورزش و جوانان به صربستان یک دیدار مهم سه جانبه در بلگراد شکل گرفت. کیومرث هاشمی برای دیدار با مقامات ورزش صربستان به این کشور سفر کرده بود. چند تفاهمنامه امضا شد و بعد هم علیرضا دبیر را که در کرواسی حضور داشت، خواست تا شرایط برای یک نشست سه جانبه با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی شکل بگیرد. نشستی که می‌تواند نتایج مهمی را برای کشتی ایران در پی داشته باشد. کیومرث هاشمی در این نشست به حمایت از کشتی ایران پرداخت و جایگاه مهم این ورزش را به رئیس اتحادیه جهانی متذکر شد: «عضویت ایران در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، میزبانی‌های مهم و سهم ایران از کشتی جهان با توجه به اینکه نام کشتی ایران به عنوان فرزند ارشد اتحادیه جهانی کشتی مطرح است از موارد مطرح شده در جلسه دیروز بود که امیدوارم با پیگیری‌هایی که علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انجام می‌دهد، به سمت اجرایی شدن موضوعات حرکت کنیم و بتوانیم از ظرفیت لالوویچ به عنوان فردی تأثیرگذار در کمیته بین‌المللی المپیک استفاده کنیم.»
هاشمی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست ادامه داد: «این قول را دادیم که با توجه به علاقه‌مندان فراوان کشتی در ایران، حامی اتحادیه جهانی باشیم. امیدورم تلاش‌ها و قول‌هایی که داده شد، باعث توسعه هر چه بیشتر کشتی جمهوری اسلامی ایران شود و همچنان ورزش و به‌ویژه کشتی، امید و شادی و نشاط را به ارمغان بیاورد.»
نناد لالوویچ هم پس از پایان این نشست با اشاره به برگزاری این نشست گفت: «در این جلسه درباره موضوعاتی که کشتی جهان و ایران با آن روبه‌رو است، امکان میزبانی ایران در مسابقات بین‌المللی و امکان حضور ایران در اتحادیه جهانی صحبت کردیم و به نتایج خوبی رسیدیم. کشتی جهان ۱۸۹ ستون استوار دارد که مستحکم‌ترین ستون آن، ایران است. بر اساس اطلاعاتی که وزیر ورزش و جوانان ایران و رئیس فدراسیون کشتی این کشور ارائه دادند، باید از همه مسئولان ایران به‌ویژه رئیس جمهوری به خاطر حمایت‌هایی که از کشتی دارند، تشکر و قدردانی کنم.»


بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه  
دشت اول تیم دستیار
در اولین روز از رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، تیم ایران در اولین دیدار خود کره جنوبی را شکست داد. رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در تایلند در حال برگزاری است، مردان بسکتبال با ویلچر ایران در اولین دیدار خود به مصاف تیم کره جنوبی رفتند و با نتیجه 67 بر 48 این تیم را شکست دادند. ملی‌پوشان ایران در دومین دیدار خود امروز یکشنبه 24 دی به مصاف تیم میزبان می‌روند. این رقابت‌ها انتخابی بازی‌های پارالمپیک پاریس است و به تیم قهرمان سهمیه پارالمپیک اختصاص پیدا می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی