پرونده کامران و یونس همچنان باز است

نتایج تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات بین‌المللی کرواسی شرایط مبهمی را برای تیم ملی به وجود آورده و قرار است که کادرفنی بعد از بازگشت از کرواسی در این باره جلسه بگذارد. قرار بود برای انتخاب کشتی‌گیران نتایج این مسابقات اثرگذار باشد اما واقعاً چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ تیم ملی کشتی آزاد در سه وزن 57، 74 و 97 کیلوگرم هنوز نتوانسته سهمیه بگیرد و برای مشخص شدن نفرات اعزامی به این مسابقات، یک تیم با ترکیب نفرات برتر قهرمانی کشور و مدال‌داران تیم ملی که از مسابقات قهرمانی کشور معاف بودند را برای حضور در کرواسی انتخاب کردند اما نتایج این مسابقات به نظر ابهام زیادی را برای معرفی ترکیب تیم ملی به وجود آورد.
در وزن 57 کیلوگرم ظاهراً احمد جوان برای گزینشی انتخاب شده و حضورش قطعی است اما به طور مثال در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در حالی به حسین ابوذری باخت که ابوذری هم در فینال باخت بسیار بدی داشت و حالا همین به یک دغدغه برای کادرفنی تبدیل شده است.
یونس امامی از تجربه بین‌المللی بیشتری نسبت به ابوذری برخوردار است اما با این‌ حال نتوانست مقابل ابوذری خوب کشتی بگیرد و شکست او این سؤال را به وجود آورده که چطور باید به ابوذری اعتماد کرد، در حالی که در فینال مقابل کشتی‌گیر نه چندان مطرح آمریکایی شکست خورد؟
قرار است کمیته در روزهای آینده درباره یونس تصمیم بگیرد و تکلیف این وزن را مشخص کند اما در وزن 97 کیلوگرم هم تقریباً همین مشکل وجود دارد، جایی که کامران قاسمپور بعد از یک سال و نیم دوری از میادین با حضور در یک وزن بالاتر به میادین برگشت اما نتوانست از سد کایل اسنایدر عبور کند. شکست اسنایدر و البته برتری امیرعلی آذرپیرا این توقع را به وجود آورده که آذرپیرا راهی مسابقات گزینشی شود اما در این بین باید به ستاره‌ کشتی ایران در دو سال گذشته هم حق داد که بعد از این مدت در فرم اصلی نباشد. شاید ملاک قرار دادن کرواسی برای انتخاب تیم از ابتدا هم تصمیم خوبی نبود و باید یک فرصت در یک زمان مناسب دیگر به کامران داد. درباره این وزن هم شنیده شده که قرار است بعد از بازگشت کادرفنی شرایط کامران هم مورد بررسی قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی