فلسطین ساختار دفاعی خوبی دارد

قلعه‌نویی: هر بازی برای ما فینال است


امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی در شروع نشست خبری بازی با فلسطین گفت: «در این نوع تورنمنت‌ها بازی اول خیلی مهم است. ما با تیم بسیار سختکوشی بازی داریم که ساختار دفاعی خوبی داشته و بازیکنانش نیز دوندگی بالایی دارند. نتایجی که فلسطین در دو، سه بازی گذشته کسب کرده نشان می‌دهد که در ساختار دفاعی خیلی قوی است. برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و با همه قدرت‌مان می‌خواهیم وارد مسابقات بشویم. به نظر من، طی مدتی که مسئولیت هدایت تیم ملی را برعهده گرفته‌ام، تیم ما از نظر روحی و روانی و از نظر فنی بهترین شرایط را دارد و امیدوارم با بازی‌های خوب‌ و نتایج خوب آن چیزی که لیاقت کشور عزیزمان و مردم هست را بدست بیاوریم.»
او در مقایسه این جام ملت‌ها و دوره قبلی مربیگری‌اش در سال 2007 گفت: «فوتبال آسیا خیلی پیشرفت کرده و با سال 2007 قابل قیاس نیست. در جام جهانی قبلی، اگر اشتباه نکنم سه تیم آسیایی به دور بعدی صعود کردند. تیم‌ها هم از نظر فنی و هم از لحاظ ساختاری خیلی پیشرفت کرده‌اند ولی خب ما هم کشور ایران هستیم و از نظر نیروی انسانی تیم بسیار قوی هستیم و لژیونرهای خوبی داریم و بازیکنان بسیار خوبی هم در لیگ بازی می‌کنند. امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم. تیم خوب و منسجمی داریم و بازیکنان چه داخل زمین و چه بیرون از زمین، تیم خوب و منسجمی هستند.»
قلعه‌نویی درباره بازگشت دیرهنگام آزمون گفت: «آزمون هم سه چهار شب پیش بازی کرده و در شرایط مسابقه است. ما تیمی داریم که چه دروازه‌بان، چه بازیکنان اصلی و چه ذخیره‌ها شرایط خوبی دارند. شما می‌دانید، تیمی موفق است که نیروهای تعویضی‌اش بتوانند تأثیرگذار باشند که این مسأله در تیم ما وجود دارد.»
او درباره روند بی‌شکستی‌اش در تیم ملی گفت: «ساختار دفاعی نقش مهمی در نباختن دارد، ولی بخش مهم‌تر ذهن من انجام فوتبال هجومی است. علاوه بر اینکه دنبال داشتن ساختار دفاعی خوب هستیم، در پی انجام بازی تهاجمی هستیم. مردم از بین نتیجه یک بر صفر یا 3 بر یک، نتیجه‌ 3 بر یک را می‌پسندند. در فینال جام جهانی یا دوره قبلی جام ملت‌های آسیا، بازی‌های پرگلی را شاهد بودیم. نگرش ما این است که فوتبال هجومی انجام دهیم. در برخی از بازی‌ها گل می‌خوریم و هزینه می‌دهیم ولی هیچ وقت نگرش‌مان را تغییر نمی‌دهیم.»
او در پایان گفت: «شانس در نتیجه مسابقات دخیل است. در اولین دوره مربیگری‌ام، مهدی مهدوی‌کیا برای اولین بار پنالتی خراب کرد. شانس و اتفاقات در فوتبال خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد ولی ما می‌توانیم بخشی از این شانس و اتفاقات را با عملکرد خوب‌مان به سود خودمان رقم بزنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی