صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و شش - ۲۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و شش - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

جام ملت‌‌ها

استرالیا 2 – هند صفر
تیم آرنولد زور نداشت
تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و هند در اولین بازی گروه B از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه احمد بن‌علی و با قضاوت یوشومی یاماشیتا داور زن اهل ژاپن به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری دو بر صفر تیم استرالیا به پایان رسید. جکسون ایروین و جردن باس دو گل استرالیا در این بازی را وارد دروازه هند کردند.
استرالیا در نیمه اول ۱۲ شوت به سمت دروازه هند داشت و در طرف مقابل هندی‌ها فقط دو شوت داشتند. از ۱۲ شوت استرالیا تنها دو شوت آنها در چهارچوب بود که از بی‌دقتی بازیکنان آنها در نیمه اول حکایت داشت.
استرالیا در این نیمه ۱۲ کرنر داشت که آمار جالبی را در جام ملت‌های ۲۰۲۳ به سود خود به ثبت رساند. همچنین کانگوروها ۷۱ درصد و هندی‌ها ۲۹ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.
بازیکنان استرالیا در نیمه دوم هم همانند نیمه اول کار را هجومی آغاز کردند و پس از پنج دقیقه از نیمه دوم از سمت راست حمله را به سمت دروازه هند تدارک دیدند و روی دفع اشتباه سینگ توپ در محوطه جریمه به «جکسون ایروین» رسید و او توانست با شوتی دقیق قفل دروازه هند را باز کند تا اولین گل این بازی و اولین گل استرالیا در جام ملت‌های ۲۰۲۳ را به نام خود به ثبت برساند.
تیم ملی فوتبال استرالیا که در نیمه دوم کاملاً نسبت به هند برتری داشت توانست در دقیقه ۷۲ صاحب دومین گل خود شود. «رایلی مک‌گری» باز هم از سمت راست حمله را به سمت دروازه هند شکل داد و پس از جاگذاری مدافع مقابل خود توپ را در عرض و به صورت زمینی به سمت دروازه هند ارسال کرد که در غفلت مدافعان هند توپ به «جردن باس» که به تازگی وارد زمین شده بود رسید و او توانست با ضربه زمینی دروازه خالی از دروازه‌بان هند را برای دومین بار باز کند تا به تعویض طلایی گراهام آرنولد سرمربی استرالیا تبدیل شود.


میتوما: امیدوارم به مرحله گروهی برسم
میتوما در مصاحبه‌ای که در حاشیه تمرین تیم ملی ژاپن انجام داد، در مورد زمان بازگشت خود صحبت کرد و گفت: زمان بازگشت من به میادن به بهبودی‌ام بستگی دارد اما امیدوارم بتوانم در مرحله گروهی به تیم اضافه
شوم.
او با تأکید بر اینکه دردش به تدریج کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله دارم. از زمانی که مصدوم شدم، می‌خواستم سریع بهبود پیدا کنم تا برگردم. می‌خواستم وقتی برگشتم در وضعیت بهتری نسبت به قبل از مصدومیت قرار داشته باشم و هنوز هم همین هدف را دارم. به نظر می‌رسد که پیشرفت ثابتی داشته باشم.
ژاپن در غیبت میتوما، از دایزن مائدا و ناکامورا در پست او استفاده خواهد کرد اما با این حال غیبت این بازیکن ضربه بزرگی برای ژاپن خواهد بود. میتوما در این باره می‌گوید: مهم نیست چه کسی بازی می‌کند و همه می‌توانند همان نوع فوتبال را بازی کنند. همه بازیکنان آماده هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی