صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و شش - ۲۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و شش - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

عاشوری: کاش در گام اول به تیمی قوی‌تر از فلسطین می‌خوردیم

فقط روی توانایی بازیکنان می‌توانیم مدعی باشیم

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

محسن عاشوری بازیکن و مربی سابق پرسپولیس که سابقه حضور در تیم ملی فوتبال کشورمان را هم در کارنامه فوتبالی‌اش دارد تیم ملی کشورمان را در آستانه بازی‌اش مقابل فلسطین مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

ارزیابی‌تان از تیم فلسطین حریف امروز تیم ملی چیست؟
با توجه به شناختی که از فوتبال آسیا و قدرت‌هایش دارم تیم فلسطین جزو قدرت‌های درجه دوم هم نیست و در سید‌بندی جزو تیم‌های درجه سوم آسیاست اما این دلیل نمی‌شود که ما فکر کنیم آنها پیشرفت نکرده‌اند از همین رو حتماً پیشرفت کرده‌اند که به مرحله نهایی رسیده‌اند. همین نشان می‌دهد شناخت ما با توجه به اسم فلسطین نمی‌تواند خیلی درست باشد.
اولین بازی هر تورنمنت خیلی سخت است!
کادر تیم ملی ما از خوب‌های ایران بوده‌اند و حتماً خیلی دقیق تیم فلسطین را  نالیز کرده‌اند. اولین بازی هم همیشه سخت‌ترین بازی یک تورنمنت می‌شود به همین دلیل‌ ای کاش در بازی اولمان حریف سخت‌تری به تیم ایران می‌خورد.
چرا معتقدید کاش حریف سخت‌تری در اولین گام حریف ما می‌شد؟
به هر حال ما حتماً می‌دانیم که فلسطین با انگیزه بسیار بالایی مقابل یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا وارد بازی خواهد شد و حتماً شرایط سختی را برای ما رقم خواهند زد. نمونه این مثال هم بازی عربستان مقابل آرژانتین در شروع جام جهانی است که بهترین نمایش را ارائه داد و کار بزرگی را انجام داد. با همه این تفاسیر من امیدوارم زود به گل برسیم چون حریفی که من می‌بینم حتماً می‌آید که دفاع کند و همه خطوط را ببندد.
در بین بازیکنان دلخوشی ما به خط حمله و نگرانی‌مان خط دفاعی است. در این خصوص چه تحلیلی دارید؟
قطعاً برگ برنده هر تیمی از خط دروازه تا حمله‌اش را شامل می‌شود. خط دفاع ما هم می‌تواند کار انتقال توپ را به شکل خوبی انجام بدهد چون ما در این فاز مشکل داریم هر چند کادر فنی تیم ملی سعی داشته خط دفاعی ما این کار را بهتر انجام دهد خصوصاً در بازی‌های سخت که این کار را مدافعان ما بهتر انجام می‌دهند.
اما ساختار خط دفاعی ما بیشتر مشکل دارد.
سیستم تیم ملی ما نسبت به زمان کی‌روش تغییر کرده است به همین دلیل وقتی گردش توپ بالا برود پاس‌های ریسکی بیشتر می‌شود از این رو وقتی تیم‌های هجومی در فاز حمله قرار می‌گیرند این اتفاق برایشان رخ می‌دهد که در دفاع کمی آسیب پذیر می‌شوند اما امیدوارم با شناختی که از تیم ملی دارم و بازیکنانی که سال‌های سال در کنار هم بازی کردند و از عنصر تجربه هم به خوبی بهره می‌برند از فوتبال لذت ببریم.
برای صعود از گروهمان که مشکلی احساس نمی‌شود؟
چیزی از قبل تعیین شده نیست اما در شرایط عادی تیم ما به عنوان تیم اول از گروهش صعود خواهد کرد.
در صورت رویارویی با کره قادریم از سد این تیم بگذریم؟
به هر حال در جام ملت‌ها همه تیم‌های قدر به هم می‌خورند که ممکن است این رویارویی در مراحل مختلف باشد و در آنجا و در رویارویی مقابل تیم‌هایی مانند کره و ژاپن و عربستان است که اقتدار تیم ملی به کارمان خواهد آمد و باید بیشتر از هر زمان دیگری خودش را نشان دهد.
حسرت 47 ساله و طلسم قهرمان نشدن ما در جام ملت‌های آسیا شکسته می‌شود؟
هر سال ایران جزو مدعیان بوده است اما از آنجا که تیم‌های دیگر بهتر تجهیز شده و تدارک دیده‌اند از هر لحاظ که حساب کنید از نظر نظم و امکانات بهتر بودند در حالی که ما بیشتر به خلاقیت خودمان و توانایی فردی بازیکنانمان چشم داشته و داریم در حالی که خوب می‌دانیم از لحاظ ساختار واقعاً شرایط خوبی
نداریم.
در این بین تیم‌های ژاپن و کره و عربستان شرایط خوبی پیدا کرده‌اند هر چند که نباید از ازبکستان و استرالیا هم غافل شویم چون آنها پیشرفت بیشتری داشته‌اند و همانطور که گفتم توانایی فردی ما را جزو تیم‌های مطرح قرار داده است و وقتی دقیق‌تر فکر می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که قهرمانی و این ادعا با وجود حضور تیمی مانند ژاپن که فراتر از آسیا کار می‌کند واقعاً سخت است.
رده احتمالی تیم ملی را پیش‌بینی نکردید؟
واقعاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد و در این راستا حتی ممکن است بعضی از اتفاقات هم برای ما تعیین‌کننده شود مثل صحنه‌ای در بازی‌مان مقابل ژاپن که همه بازیکنانمان بازی را رها کردند و به سمت داور رفتند تا حریف به گل برسد. با همه این تفاسیر بدون تعارف شانس اول قهرمانی ژاپن است اما باز هم باید امیدوار بود و نهایت تلاش را انجام داد چون در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی