صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

اقتدار بسکتبال مهرسان در لیگ برتر
هفته دهم لیگ برتر بسکتبال بانوان با برگزاری چند دیدار پیگیری شد که مهرسان تهران در دیداری خانگی با حساب ۸۱ - ۶۶ تیم آکادمی بسکتبال سحر را شکست داد.
 شادی عبدالوند با ۲۷ امتیاز، ۲ پاس گل، ۳ توپ‌ربایی و کارآیی ۲۵ بهترین بازیکن این دیدار بود.
در دیگر دیدار هفته دهم، داتیس یزد و ذوب‌آهن اصفهان به رقابت پرداختند که در نهایت این دیدار با پیروزی ۶۰ بر ۳۴ تیم ذوب‌آهن به پایان رسید.
مطهره رحیمی با ۹ امتیاز، ۴ ریباند، ۳ توپ‌ربایی و کارآیی ۱۴ بهترین بازیکن این دیدار شد. ستاد ملی گاز تهران نیز در این هفته به مصاف تیم بینالود خودرو نیشابور رفت و این دیدار را با نتیجه ۷۱ بر ‌۴۶ واگذار کرد. مبینا فیضی با ۱۵ امتیاز، ۱۹ ریباند، ۱ پاس گل و کارآیی ۲۴ بهترین بازیکن شد.


تلاش تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای سهمیه پارالمپیک  
رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اولین رویدادی است که تیم ملی بسکتبال با ویلچر با حضور در آن می‌تواند برای بازی‌های پارالمپیک پاریس کسب سهمیه کند.
این رقابت‌ها از دیروز در تایلند آغاز شد اما اولین بازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران امروز برگزار می‌شود. کره جنوبی حریف ملی‌پوشان ایران در دیدار نخست است.
رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور ۱۱ تیم برگزار می‌شود و سهمیه پارالمپیک سهم تیم قهرمان می‌شود.
محمد محمدنژاد، ابوالفضل جلاعی، جلیل قرنجیک، حکیم منصوری، حسن عبدی، محسن طلوعی، مهدی عباسی، امیررضا احمدی، مرتضی عابدی، محمدحسین سیاری، امید هادی و ایمان یکزاد ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دهند و محمدرضا دستیار آن را هدایت می‌کند.
بسکتبال با ویلچر ایران طی چهارده دوره قبلی بازی‌های پارالمپیک در چهار دوره شرکت کرده است. تیم ملی ایران اولین بار در بازی‌های ۲۰۰۴ آتن شرکت کرد و به عنوان نهم دست یافت. این تیم در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن هشتم شد و در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو هم به عنوان دهم دست یافت. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو صاحب جایگاه نهمی شد.


قدرتنمایی هندبال کازرون برابر تیم مدعی هرمزگان
نیم فصل دوم و هفته هشتم لیگ برتر هندبال بانوان، دیروز صبح با ۴ دیدار برگزار شد که سنگ‌آهن بافق با پیروزی برابر سنندج، صدرنشینی‌اش را مستحکم کرد و فولاد هرمزگان متحمل دومین شکست فصل شد.
در مهم‌ترین دیدار هفته هشتم، فولاد هرمزگان میزبان زاگرس جنوبی کازرون بود که در پایان نتیجه ۲۲-۲۸ روی تابلوی اعلام‌ نتایج ثبت شد تا زاگرس جنوبی با این پیروزی هم‌امتیاز فولاد هرمزگان شود اما به خاطر تفاضل گل کمتر همچنان در رده سوم قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی