صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و پنج - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

تیر ایرانی دیروز هم به سهمیه نخورد
تیر ایرانی‌ها در پنجمین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک به میزبانی اندونزی هم به سهمیه نخورد.
در این روز تیراندازان تفنگ سه وضعیت در خط آتش ایستادند اما به فینال نرسیدند و سهمیه از دستشان پرید.  امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان و مهیار صداقت برای ایران سیبل‌ها را نشانه گرفتند که به ترتیب با رکوردهای ۵۷۹.۲۴، ۵۷۸.۲۵ و۵۷۵.۲۴ هجدهم، بیست و یکم و بیست و هفتم شدند و پایشان به فینال نرسید تا حسرت به دل سهمیه المپیک بمانند. تیم تفنگ سه وضعیت مردان با ترکیب پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت نیز با رکورد ۱۷۳۲.۷۳ بین 9 تیم، چهارم شد. تیم ملی تیراندازی ایران با ترکیب ۱۳ نفره در مسابقات قهرمانی آسیای اندونزی و انتخابی المپیک شرکت کرده که تا‌کنون تیم ملی تپانچه بادی به مدال نقره و تیم میکس تفنگ بادی و تیم ملی تفنگ بادی زنان به مدال برنز رسیده است. سجاد پورحسینی با چهارمی در فینال تپانچه بادی مردان اما سهمیه نگرفت. فاطمه امینی با ششمی تفنگ بادی اسمش را در لیست المپیکی‌ها نوشت. مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۸ دی در جاکارتای اندونزی آغاز شده و تا ۲۸ دی ادامه دارد و آخرین مسابقه آسیایی انتخابی المپیک پاریس تفنگ و تپانچه است. در این مسابقات دو نفر اول هر ماده سهمیه می‌گیرند.


درخشش تیم پاراوزنه‌برداری خوزستان
مسابقات جانبازان و ایثارگران کشور با حضور ۲۲ استان و ۲۰۰ ورزشکار از ۱۷ تا ۲۱ دی‌ماه در رامسر برگزار شد.  خوزستان در این دوره از رقابت‌ها با کسب شش مدال و ۶۴ امتیاز تیمی در رده چهارم قرار گرفت. سیامک فتاحی به مدال طلا رسید، علیرضا ماندنی و محمد عیسی‌وند صاحب گردن آویز نقره شدند و فاضل بروشک، رسول حفیظی و ولی حبیبیان شجاعی به مدال برنز دست پیدا کردند.


هفته اول تنیس آسیا به کام ایرانی‌ها
 رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴سال سطح 2 آسیا با قهرمانی ایرانی‌ها تمام شد. رقابت‌های تنیس کمتر از 14 سال سطح 2 آسیا به میزبانی عمان برگزار شد که فینال انفرادی، تمام ایرانی بود. کیارش صادقی و رامتین رافعی در فینال برای قهرمانی به مصاف هم رفتند که صادقی با نتایج مشابه 6 - صفر برد تا هفته اول کمتر از 14 ساله‌ها با قهرمانی و نایب قهرمانی به کام ایرانی‌ها باشد. در بخش دختران هم هانا شعبانپور در فینال به مصاف تنیسور ترکمنستانی رفت و با باخت 6 - 4، حریف ترکمنستانی قهرمان شد و شعبانپور به نایب قهرمانی رضایت داد.
گلسا رحیمیان و عسل فرحبدنیا هم در بازی رده‌بندی مقابل هم قرار گرفتند که رحیمیان با نتایج 4 - صفر و 5 -4 از سد فرحبدنیا گذشت و سومی را گرفت.
در ادامه این مسابقات، تیم دوبل دختران ایران با ترکیب هانا شعبانپور و گلسا رحیمیان با شکست دوبل ترکمنستان، قهرمان هفته اول شد. رقابت‌های تنیس کمتر از 14 سال آسیا به میزبانی عمان تا 28 دی ماه ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی