صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۲۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

با وجود جواب منفی ایوانکوویچ

پرسپولیس هنوز از برانکو ناامید نیست

 

سه‌شنبه شب هواداران و مسئولان باشگاه پرسپولیس شوکه شدند چرا که برانکو ایوانکوویچ یک روز قبل از موعدی که به باشگاه اعلام کرده بود به باشگاه پرسپولیس جواب داد و البته جوابش منفی بود. درباره اینکه چه شد که جواب برانکو منفی شد از صبح دیروز اخبار و گمانه‌زنی‌های بسیاری شنیده شد اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین مسأله غیر از آن بحث خانوادگی و دوری از خانه و خانواده، مسأله مالیات برانکو باشد. با اینکه باشگاه پرسپولیس در همین دوره مدیریتی درویش و چیزی حدود 6 ماه قبل مالیات قرارداد سال آخر برانکو را پرداخت کرده اما ظاهراً برانکو این مسأله را باور ندارد. از سوی دیگر بحث جریمه دیرکرد مالیات این مربی در فصولی که در پرسپولیس بوده هم مطرح است که پرداخت نشده و عدد چشمگیری است.
البته درویش اعلام کرد این جریمه در صورت نامه‌نگاری با سازمان امور مالیاتی حل خواهد شد و احتمال بخشودگی این جریمه زیاد است اما به نظر می‌رسد این اتفاق هم نیازمند طی یک پروسه اداری است هم اینکه در صورت موافقت رئیس سازمان امور مالیاتی بخشی از این مبلغ بخشیده نخواهد شد و باید پرداخت شود.
مخالفت برانکو اما از طریق یک وویس مطرح شد که او در این وویس گفته بود: «سلام به هواداران عزیز ارتش سرخ. همانطور که می‌دانید، زمانی که سرمربی پرسپولیس بودم، دوران فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم و بهترین روزهای من به عنوان سرمربی بود. من واقعاً از حضور در کنار شما و حمایت‌هایتان لذت بردم. پرسپولیس همیشه در قلب من جا دارد و نمی‌توانم حمایت‌های شما و دوران لذت‌بخش حضور در تهران را فراموش کنم اما متأسفانه، من نمی‌توانم پیشنهاد پرسپولیس را به دلایل شخصی قبول کنم. امیدوارم شرایط من را درک کنید.»
برانکو همچنین گفت: «در آینده هم با شما در تماس خواهم بود چون این چیزی است که من نمی‌توانم فراموش کنم. شما همیشه در ذهن و قلبم باقی خواهید ماند. از شما بابت حمایت‌ها و درخواست برای بازگشتم ممنونم. همیشه بزرگ‌ترین طرفدار ارتش سرخ خواهم بود و دوستتان دارم.»
در واکنش به این مخالفت اولیه باشگاه پرسپولیس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد از پاسخ برانکو شوکه شده‌اند اما تلاش‌ها برای متقاعد کردن او ادامه دارد و اگر برانکو نشد سراغ گزینه‌های رزومه‌دار دیگر هم خواهند رفت.
اما ماجرای مخالفت برانکو با حضور در پرسپولیس هم سر و صدا و حاشیه بسیاری ایجاد کرد چرا که رضا چلنگر مترجم سابق برانکو در مصاحبه‌ای اعلام کرد برانکو انتظار داشته مدیرعامل باشگاه برای مذاکره نزد او برود اما یک عضو ناشناخته هیأت مدیره رفته است. در عین حال او به این نکته اشاره داشت که با توجه به پرداخت نشدن جریمه مالیات برانکو چنانچه او به ایران بیاید نمی‌تواند خارج شود.
با وجود این صحبت‌ها و پس از اینکه هواداران پرسپولیس بعد از جواب منفی برانکو حساس شده و خواهان بازگرداندن او به هر طریق ممکن شدند دیروز هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس تشکیل جلسه داد. در گزارش این جلسه آمد باشگاه پرسپولیس وویس برانکو را در اختیار دارد و اخبار و مسائل کذب را به صورت حقوقی پیگیری خواهد کرد. باشگاه در این اطلاعیه اعلام کرد اصل مالیات برانکو تیرماه امسال پرداخت شده و ماجرای پرداخت جریمه دیرکرد آن هم در حال پیگیری بوده و به زودی نسبت به اخذ و ارائه مفاصا حساب مالیاتی ایوانکوویچ اقدام خواهد کرد.
گفته می‌شود هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس به درویش مأموریت داده تا سراغ برانکو برود و با او در قطر مذاکره کند تا بهانه‌ای از این بابت وجود نداشته باشد ضمن اینکه باید به برانکو بابت پرداخت جریمه مالیاتش اطمینان داده شود. البته حضور درویش در قطر با توجه به اینکه عمان درگیر جام ملت‌های آسیاست می‌تواند حساسیت‌هایی را به دنبال داشته باشد کما اینکه از وقتی بحث حضور برانکو در پرسپولیس مطرح شده عمانی‌ها نسبت به این موضوع حساس شده‌اند و می‌ترسند که نتایج تیم‌شان در جام ملت‌ها تحت تأثیر این مسأله قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی