خبر

چهارمین ورزشکار پارا دوپینگی شد
تست دوپینگ یک مدال‌آور دیگر ایران در بازی‌های پاراآسیایی مثبت شد. در حالی که پیش از این نتیجه تست دوپینگ سه بانوی کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی مثبت شده بود، نتیجه نمونه‌گیری چهارمین ورزشکار هم مثبت شده است، این بار در بخش مردان و باز هم پارا دوومیدانی. او در این بازی‌ها صاحب مدال نقره شد.
تست دوپینگ این پارا دوومیدانی‌کار در شرایطی مثبت شده که پیش از این هم نتیجه آنالیز مربوط به نمونه‌گیری سه نفر از بانوان ایران در این بازی‌ها مثبت شده بود که اتفاقاً دو نفر از آنها صاحب مدال هم شده بودند. دو نفر از این ورزشکاران عضو تیم پارا دوومیدانی و نفر سوم از تیم پارا قایقرانی بودند. همچنین دو نفر از سه بانوی ملی‌پوشی که تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شد در جریان بازی‌های پاراآسیایی صاحب مدال نقره و برنز شدند. این دو مدال‌آور دوپینگی به ترتیب از رشته‌های ‌پارا دوومیدانی و پارا قایقرانی بودند.
با این اوصاف و با توجه اطلاع‌رسانی جدید وادا، تعداد ورزشکاران دوپینگی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی به چهار ورزشکار (سه نفر در بخش بانوان و یک ‌نفر در بخش مردان) رسیده است. نتیجه تست پارا دوومیدانی‌کار مرد ایران در حالی مثبت شده که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هنوز در مورد پرونده سه بانوی دوپینگی ایران به جمع‌بندی نرسیده و حکمی صادر نکرده است.


استعفای عجیب نایب رئیس فدراسیون رزمی
مجمع انتخابات ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی قرار بود هفتم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شود که امروز هجدهم دی ماه خبر لغو این مجمع رسانه‌ای اعلام شد.
با توجه به حواشی اخیر در این فدراسیون، شنیده‌ها حاکی از آن است که همایون خرم نایب رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی نیز ظاهراً از روز سه‌شنبه هفته گذشته در محل کار خود در فدراسیون حضور پیدا نکرده و شنیده‌ها حاکی از آن است که وی برای یک سال به مرخصی بدون حقوق رفته است. لازم به ذکر است یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی که یکی از کاندیداهای اصلی این فدراسیون است، ۳۸ روز قبل از پایان چهار سال مدیریت در فدراسیون از مسئولیت خود استعفا کرد.


قایقرانان تاجیکستان در اردوی آزادی
تیم ملی آب‌های آرام تاجیکستان در دریاچه آزادی اردو زد. این تیم با ترکیب یک مربی و 3 ورزشکار برای یک اردوی مشترک یک ماهه میهمان فدراسیون قایقرانی ایران است. ورزشکاران آب‌های آرام تاجیکستان در این اردو تمرینات مشترک خود را با ورزشکاران ایران انجام خواهند داد.

جستجو
آرشیو تاریخی