صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و یک - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و یک - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۹

مهری گفت 5/ 8 میلیارد می‌بخشم باشگاه هم موافقت کرد

جدایی مهری در بی‌خبری نکونام!

جدایی سعید مهری از استقلال بدون جلب رضایت نکونام انجام شده است. به گفته نزدیکان سرمربی استقلال جدایی این بازیکن در شرایطی انجام شده که جواد نکونام موافقت نهایی خود را اعلام نکرده است. حال اینکه اگر در آینده علی خطیر بازیکنی با خصوصیات مهری را به استقلال بیاورد و نکونام را بابت این جدایی راضی کند، بحث دیگری است و پیش‌بینی می‌شود مدیران استقلال در این راستا اقداماتی انجام دهند تا نکونام از نگرانی خلاص شود. برخی معتقدند چون با حضور سیلوا می‌توان از چشمی در خط میانی استفاده کرده، به نوعی ترافیک در این منطقه افزایش خواهد یافت و به همین دلیل لازم است که بازیکن از این منطقه جدا شود اما نکونام وقتی با موضوع جدایی مهری مواجه شده به همکاران خود گفته سبک بازی مهری با چشمی متفاوت است و این طور نیست که چشمی بتواند خصوصیات بازی مهری را تکرار کند. از نگاه سرمربی استقلال چشمی یک هافبک درگیرتر با خصوصیات فیزیکی بیشتر به حساب می‌آید و مهری قدری فانتزی‌تر و با خصوصیات دفاعی و فیزیکی محدودتر محسوب می‌شود. در واقع نکونام انتظار دارد بازیکنی با سبک بازی مهری در روزهای آتی جذب شود تا او از چنین فاکتوری بی‌بهره نماند.
البته مهری در نیم‌فصل اول چندان هم از سوی نکونام به بازی گرفته نمی‌شد و سرمربی استقلال به دیگر بازیکنان خود گرایش داشت و این بازیکن از لحاظ کیفی نتوانست انتظارات را برآورده کند اما به هر حال سرمربی استقلال به چنین بازیکنی هم بی‌نیاز نبود و مهری هر از گاهی در ترکیب اصلی هم قرار می‌گرفت و یکی از بازیکنان همواره تعویضی نیز به شمار می‌رفت.
 
چرا باشگاه موافقت کرد؟
اما اگر بخواهیم از دیدگاه مدیران باشگاه استقلال به ماجرا نگاه کنیم شاید به علی خطیر حق بدهیم که بعد از اینکه مهری حاضر شد‌ طلب سنگین خود از باشگاه استقلال را ببخشد، با جدایی او موافقت کردند. مهری در مذاکرات خود با باشگاه استقلال راضی شده 5/8 میلیارد از طلبش را به باشگاه ببخشد. این توافق خطیر و باشگاه استقلال را 5/8 میلیارد تومان جلو انداخته و از لحاظ فنی نیز جدایی چنین بازیکنی بحرانی نخواهد بود. مهری از لحاظ تکنیکی آن بازیکنی نیست که جدایی‌اش موجب دلخوری هواداران استقلال شود و بعد از اینکه او رفته واکنش منفی نسبت به این ماجرا در رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال از سوی حامیان این باشگاه مشاهده نکردیم. گرچه نکونام تا حدی نگران است که خط میانی تیمش با کمبود بازیکن مواجه شود اما از نگاه مدیریتی جدا کردن بازیکنی که راضی شده 5/8 میلیارد تومان از قراردادش را ببخشد، یک برد بزرگ مالی محسوب می‌شود و به نوعی باید به مدیریت استقلال بابت تصمیم به جداسازی این بازیکن حق هم داد. به هر حال پول مؤلفه‌ای مهم و تأثیرگذار در تیمداری محسوب می‌شود و خطیر هم سعی کرده در این راستا بیشتر منافع مالی استقلال را در نظر بگیرد.
 
جدایی به سود مهری بود؟
از سوی دیگر شاید بتوان به سعید مهری نیز بابت جدایی از استقلال حق داد. قراردادی که او با این باشگاه منعقد کرد روی کاغذ 160 میلیون تومان است. حال شاید مدیران استقلال قول‌هایی به این بازیکن بابت پرداخت‌ها از جبهه‌های دیگر داده باشند اما مهری می‌‎‌دانست که به لحاظ حقوقی فقط دستش به همان 160 میلیون تومان بند بود و اگر باشگاه نمی‌خواست از طرق دیگر به او کمک کند، هرگز دستش به جایی بند نبود. بنابراین رفتن از استقلال از جنبه مالی یک حرکت رو به جلو برای این بازیکن محسوب می‌شود. از سویی مهری شاید در تیم دیگری بیشتر بتواند بازی کند. او در استقلال تبدیل به گزینه دوم در پست خط میانی شده بود و سرمربی استقلال این اواخر کمتر به او میدان می‌داد. مسأله مهم‌تر مهری اما نگاه بی‌اعتماد هواداران استقلال بود. این اواخر او حتی اگر 5 دقیقه هم برای استقلال بازی می‌کرد، با انتقاد تند هواداران این باشگاه مواجه می‌شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی