کارسختی برای گرفتن سهمیه داریم

عاشری: بوکس ما رو به عقب بوده است


فائزه زمانی
روزنامه نگار

 کمتر از 2 ماه به شروع مسابقات انتخابی المپیک بوکس مانده است.
بوکسورهای ملی‌پوش با تعطیلی اردوها بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو 2 ماهی خانه نشین بودند، اما با آمدن رینالدو فونتس خون تازه‌ای وارد رگ‌های تیم ملی شد.
با پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی در آذربایجان غربی حالا مأموریت اصلی بوکسورهای برگزیده شروع می‌شود تا دوئل بوکسورها برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در انتخابی المپیک تازه شروع شود.
بعد از مشخص شدن بوکسورهای برگزیده محمد عاشری مربی تیم ملی که در کنار رینالدو فونتس لحظه به لحظه در سالن مسابقات حضور داشت، سطح بوکسورها را پایین دانسته و معتقد است کادرفنی برای رساندن ملی‌پوشان به شرایط ایده‌آل کار سختی دارد.
 عاشری اصلاً از سطح فنی بوکسورهای حاضر در رقابت‌های انتخابی تیم ملی راضی نیست: «سطح بوکسورهای حاضر در رقابت‌ها متوسط بود و از نظر فنی ضعف‌هایی داشتند که مشخص شد باید بیشتر روی آنها کار شود. من دوره‌های قبل جزو کادرفنی نبودم  و رقابت‌های انتخابی را ندیدم اما به هرحال از دور نظاره‌گر بوده و در جریان میزان آمادگی و شرایط بوکسورها بودم. متأسفانه بوکس ما رو به عقب بوده، من در این مسابقات بوکسور به‌روز ندیدم که این موضوع به مربیان‌شان برمی‌گردد و نشان می‌دهد باید دانش مربیان استان‌ها به‌روز‌تر شود. ملی‌پوشان شرایط بهتری نسبت به بقیه بوکسورها داشتند و همین اردوی 3-2 هفته‌ای کمی باعث پیشرفت‌شان شده بود اما در کل بوکسورها از نظر فنی مشکل داشتند و کادرفنی کار سختی دارد.
این صحبت‌ها فقط نظر من نیست و از نظر فونتس هم سطح بوکسورها متوسط و بعضاً ضعیف بود.»
 مربی تیم ملی درباره غیبت دانیال شه‌بخش بوکسور تاریخ‌ساز در انتخابی تیم ملی گفت: «شه‌بخش ظاهراً آسیب‌‌دیدگی جدی دارد و با هماهنگی فدراسیون در انتخابی شرکت نکرده است؛ هرچند این غیبت هنوز موجه نشده و مورد تأیید ما نیست. هیچ کس فرقی ندارد و همه باید در این رقابت‌ها شرکت می‌کردند، همین موضوع هم باعث شده تا او در لیست دعوتی فونتس نباشد؛ حالا قرار است جلسه‌ای گذاشته شده و شه‌بخش دفاعیاتش را ارائه دهد.»
 عاشری همچنین درباره فینال جذاب میثم قشلاقی و شاهین موسوی دو ستاره تیم ملی در فینال وزن 80 کیلوگرم که در نهایت به نفع قشلاقی ملقب به تایسون ایرانی تمام شد، گفت: «یکی از حساس‌ترین مسابقات، مبارزه میثم قشلاقی و شاهین موسوی در فینال وزن 80 کیلوگرم بود، میثم آماده‌تر بود و از طرفی مصدومیت‌های اخیر شاهین هم بی‌تأثیر نبود و همین باعث شد تا قشلاقی برنده مبارزه باشد.»
 به گفته او تا لحظه نود رقابت برای اعزام به مسابقات انتخابی المپیک ادامه خواهد داشت: «چرخه انتخابی‌ها تا آستانه مسابقات کسب سهمیه ادامه خواهد داشت. هیچ چیز از الان مشخص نیست و حتی شاید کسی که اول شده باشد آمادگی خوبی نداشته و اصلاً اعزام نشود؛ بنابراین تا لحظه نود اسامی بوکسورهای اعزامی به انتخابی المپیک مشخص نخواهد بود.»
دستیار فعلی رینالدو فونتس 1یا 2 سهمیه المپیک را برای بوکسورها پیش‌بینی می‌کند: «سهمیه دور از دسترس نیست و شاید بتوانیم 1 تا 2 سهمیه بگیریم اما انصافاً کارمان سخت است و باید تلاش کنیم تا در همین زمان باقی‌مانده سطح بوکسورها را بالاتر ببریم.
درحال حاضر بوکسورهای باتجربه آماده نیستند و بوکسورهای جوان هم که تجربه لازم را ندارند.
قطعاً باتوجه به اینکه انتخابی ایتالیا مسابقات جهانی است، کار سخت‌تری داریم اما در تایلند تعداد شرکت‌کننده‌ها کمتر بوده و طبیعتاً کار راحت‌تری خواهیم داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی