پرسپولیس دنبال توافق با باهویی برای جدایی

مهاجم سوئدی-مراکشی در مجموع طی رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا 10 بازی برای پرسپولیس انجام داد و در مجموع طی 396 دقیقه بازی برای سرخ‌ها یک گل زد و یک پاس گل داد.
نبیل باهویی بدشانس بود که بعد از نمایش نسبتاً امیدوارکننده مقابل استقلال خوزستان و شمس‌آذر، در زمان گرم کردن قبل از بازی با نساجی مصدوم شد و دو بازی آخر تیمش را از دست داد تا با مصدومیت راهی تعطیلات ژانویه شود.
ظاهراً مصدومیت این مهاجم چندان جدی نیست و او در حال حاضر در قطر به‌سر می‌برد و با شروع تمرینات پرسپولیس به تهران باز خواهد گشت اما از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که شاید این مهاجم را کنار بگذارند و با او برای جدایی توافق کنند. نکته اینجاست که باهویی را یحیی گل‌محمدی نخواسته بود و باشگاه این مهاجم را در آخرین لحظات نقل و انتقالات تابستانی جذب کرد تا بدون مهاجم جایگزین نماند و همین مسأله باعث اختلاف یحیی با باشگاه شد اما بعدتر گل‌محمدی با این مسأله کنار آمد و از باهویی استفاده هم کرد.
حالا که یحیی در پرسپولیس نخواهد ماند، برای باشگاه ادامه همکاری با این مهاجم ظاهراً آسان‌تر هم خواهد بود اما احتمال توافق برای جدایی با او نیز وجود دارد چرا که پرسپولیس برای نیم فصل دوم چهار یا پنج بازیکن جدید می‌خواهد و با وجود بیرون گذاشتن سلمانی و پورعلی‌گنجی از لیست بزرگسال حداقل باید دو جای دیگر در این فهرست خالی کند.
نزدیکان باهویی می‌گویند جوی که علیه این بازیکن راه افتاده درست نیست و همه چیز به روزهای آینده و تعیین تکلیف سرمربی تیم پرسپولیس بستگی دارد و چنانچه باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم قصد ادامه همکاری با باهویی را نداشته باشند این مسأله به صورت شفاف مطرح خواهد شد و باهویی هم پیشنهادهای دیگرش را بررسی می‌کند تا برای جدایی توافق کند.
باهویی بازیکن فوق‌العاده خوش‌اخلاق و حرفه‌ای است که برای باشگاه پرسپولیس بی‌آزار به نظر می‌رسد. هر چند مدیریت فعلی باشگاه پرسپولیس از توافق با مهاجمان خارجی تجربه خیلی خوبی هم ندارد. فصل قبل لئاندرو پریرا در نقل و انتقالات زمستانی به این تیم پیوست و در تابستان به صورت توافقی جدا شد تا رقم قرارداد فصل دومش را نخواهد اما حالا که مطالبات او از داشته‌های پرسپولیس در فیفا پرداخت شده گفته می‌شود او رقم فصل بعدش را هم طلب کرده است که این مسأله را هنوز مدیران باشگاه پرسپولیس تأیید نکرده‌اند.
مدیران باشگاه پرسپولیس و افراد نزدیک به نبیل باهویی تأکید می‌کنند مبلغ قرارداد این مهاجم با پرسپولیس کمتر از 400 هزار دلار است، در حالی که بسیاری از رسانه‌ها بر اساس رقم سایت ترانسفرمارکت که مقابل نام او 500 هزار دلار نوشته این بازیکن را یک مهاجم 500 هزار دلاری برای پرسپولیس می‌دانند.
در صورت توافق برای جدایی پرسپولیس باید حداقل نیمی از این مبلغ را به باهویی پرداخت کند هر چند تا الان او حتماً بخشی از این مبلغ را دریافت کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی