صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۱۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۵

نیوکاسل دست خالی از آنفیلد برگشت

شروع رؤیایی سال جدید

لیورپول با پیروزی 4 بر 2 مقابل نیوکاسل سال جدید را خوب آغاز کرد و با سه امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گرفت. تیم یورگن کلوپ 45 امتیازی است و پشت سرش استون ویلا با 42 و منچسترسیتی و آرسنال با 40 امتیاز قرار دارند البته تیم پپ گواردیولا یک بازی عقب‌افتاده دارد.
 
مثل فصل قبل
فصل قبل نیوکاسل فکر می‌کرد از سفر به آنفیلد دست خالی بر نمی‌گردد چون مساوی به وقت‌های تلف شده رفتند اما فابیو کاروالیو با گل لحظات آخر خود قلب هواداران نیوکاسل را شکست. ادی هاو شاید با همین امیدواری وارد 20 دقیقه پایانی مسابقه شد در حالی که نتیجه یک بر یک بود. تیم او نسبت به بازی فصل قبل مقاومت بیشتری داشت اما می‌خواست با امتیازی روحیه‌بخش به شمال شرق برگردد. کورتیس جونز، کودی خاکپو و محمد صلاح اما جور دیگری فکر می‌کردند و نیوکاسل یک بار دیگر دست خالی از آنفیلد برگشت.
   
نفس راحت آنفیلد
چند هفته قبل لیورپـــــــــــــــــــــــــــول، منچستریونایتد را ویران کرد اما یک امتیاز بیشتر نصیبش نشد. بعد هم آرسنال با یک امتیاز از آنفیلد برگشت با آنکه قرمزها فرصت پیروزی داشتند. هواداران می‌دانند این امتیازات برابر رقبای جدی تا چه حد در کورس قهرمانی اهمیت پیدا می‌کند. در بازی با نیوکاسل هم اگرچه هواداران جو الهام‌بخشی برای لیورپول درست کردند اما باید گل می‌زدند تا نفس راحتی بکشند و تیم کلوپ با گل دقیقه 49 صلاح به خواسته‌اش رسید.
 
داستان دو مهاجم
لیورپول به تغذیه داروین نونیس ادامه می‌داد و این اروگوئه‌ای فرصت‌ها را خراب می‌کرد. بازیکن سابق بنفیکا در مجموع خوب بود اما محصول نهایی‌اش کیفیت نداشت و آخر هم پایش به گل باز نشد. الکساندر ایساک اما آن طرف تأثیرگذار بود و بر خلاف دیگران به چند موقعیت برای رسیدن به گل نیاز نداشت و پنج دقیقه بعد از گل صلاح، بازی را به تساوی کشاند و مثل بازی قبل با لیورپول در گلزنی موفق بود. آخرین مشارکت نونیس هم از دست دادن فرصتی دیگر بود قبل از اینکه زمین خیس از باران آنفیلد را ترک کند.
 
رستگاری صلاح
گلزنی به دروازه خالی از 11 متری نباید برای مهاجم گلزن مصری کار راحتی باشد، او مدت‌ها است که پنالتی‌زن لیورپول است و این در آمار گلزنی او مؤثر بوده اما رکورد اخیرش نگران‌کننده شده است. صلاح در نیمه اول این بازی هم پنالتی خراب کرد تا چهار تا از 10 پنالتی آخرش برای لیورپول را از دست داده باشد که دوتا مقابل بورنموث و یکی برابر آرسنال بود. البته او چهار دقیقه مانده به پایان گل چهارم تیمش را دوباره از روی نقطه پنالتی زد.

جستجو
آرشیو تاریخی