صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۱۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اتلتیکومادرید میهمان خیرونا

ال‌کلاسیکوی کوچک

سال جدید فرصت تازه‌ای را در اختیار خیرونا قرار می‌دهد که ثابت کند مدعی جدی قهرمانی لالیگا است. نخستین بازی سال 2024 در خانه مقابل تیم سوم جدول، اتلتیکومادرید است و باشگاه کاتالان که شگفتی بزرگ این فصل لیگ اسپانیا به شمار می‌رود، می‌تواند در بازی امشب یک بار دیگر خودش را به اثبات برساند مثل مسابقه ماه قبل مقابل مدافع عنوان قهرمانی، بارسلونا که 4 بر 2 برنده شدند. حالا باید آنها با تیم دیگو سیمئونه روبه‌رو شوند که آخرین دیدارش در سال 2023 را با پیروزی برابر سویا به پایان رساند.
خیرونا که بخشی از مالکیتش در اختیار گروه ابوظبی و مالکان منچسترسیتی است، در حال حاضر با 45 امتیاز و فقط به دلیل برتری رئال مادرید در دیدار مستقیم با این تیم در رده دوم قرار دارد. تیم میچل با 42 گل زده بهترین خط حمله لالیگا را در اختیار دارد و سه گل بیشتر از تیم صدرنشین این رقابت‌ها زده است.
بازی با اتلتیکومادرید می‌تواند عیار این تیم را و اینکه می‌تواند به رقابت در بالاترین سطح ادامه دهد، مشخص کند. تنها شکست این فصل خیرونا با نتیجه 3 بر صفر برابر رئال مادرید بود که نخستین بازی بزرگش بود اما آنها خودشان را جمع و جور کردند و بازی فوق‌العاده‌ای مقابل بارسلونا انجام دادند. خیرونا بعد از باخت به رئال 12 بازی پیاپی شکست نخورد و در آخرین دیدارش در سال گذشته برابر رئال بتیس متوقف شد با گل تساوی که در دقیقه 88 دریافت کرد. این تیم که در پنج بازی خانگی آخرش چهار برد و یک تساوی داشته، از 18 بازی‌اش تا اینجای فصل 14 برد و سه تساوی به دست آورده است.
 رکورد گریزمان
آنتوان گریزمان، مهاجم اتلتیکومادرید در حالی وارد این بازی می‌شود که با رکورد لوییس آراگونس در زدن 173 گل برای اتلتیکومادرید برابر است. بازیکن تیم ملی فرانسه در دیدار با سویا نتوانست گل بزند تا به تنهایی رکورددار شود و این دیدار دومین فرصت برای او است. تیم سیمئونه که با هفت امتیاز اختلاف نسبت به رئال و خیرونا در رده سوم است، در پنج بازی لیگ در ماه دسامبر تنها دو برد به دست آورد، تساوی 3 بر 3 مقابل ختافه به رکورد 20 برد پیاپی خانگی در رقابت‌های مختلف پایان داد، این تیم هر سه بازی خارج از خانه آخرش را باخته است.
 بازی قبلی دو تیم در مونتیلیوی با گل وقت‌های تلف شده آلوارو موراتا برای اتلتیکو با پیروزی یک بر صفر میهمان به پایان رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی