گاف‌های بزرگ و پایان ناامیدکننده نیم‌فصل

بازیکنان پرسپولیس تیم خودشان را مدعی قهرمانی نمی‌دانند!

مجتبی حسین مرشدی
روزنامه نگار
پرسپولیس در رفسنجان چهره یک تیم مدعی را نداشت و دوباره در همان مسیر پرتلاطم هفته‌های قبل قرار گرفت. هر چند شکل بازی تیم یحیی گل‌محمدی در دیدار با نساجی بحران‌زده هم جالب نبود و فقط نتیجه گرفت اما به هر حال پیروزی را از آن خود کرد اما در رفسنجان سرخ‌های سیاهپوش هیچ شباهتی به تیم‌های مدعی نداشتند.
پرسپولیس در رفسنجان با همان ترکیب بازی مقابل نساجی به میدان رفت اما نه در نیمه نخست نه در نیمه دوم صلابت لازم را نداشت. پرسپولیس در نیمه اول قبل از گل دقیقه 42 حتی یک شوت به چهارچوب هم نداشت و تنها دو سه موقعیت نصف و نیمه روی دروازه حریف خلق کرد که منجر به ضربه نهایی نشد. در واقع گل شهاب زاهدی اولین موقعیت مهمی بود که این تیم در فاصله سه دقیقه مانده به پایان نیمه نخست خلق کرد.
نیمه دوم اوضاع بدتر هم شد و بعد از گل مساوی مس هر چه از جریان بازی گذشت، اینطور به نظر می‌رسید که این تیم توان رسیدن به گل برتری را ندارد و همین که شکست نخورد می‌تواند برایش کافی باشد چرا که موقعیت‌های میزبان خطرناک‌تر و مهم‌تر بود.
نکته تأسف برانگیز اینکه پرسپولیس از حوالی دقیقه 80 به بعد دنبال رسیدن به گل برتری با اوت‌های بلند و بازی مستقیم بود. این یعنی که خط میانی این تیم و هافبک‌هایش عملاً از جریان بازی خارج شده بودند و خبری از کارهای ترکیبی و خلق موقعیت بر اساس کارهای تاکتیکی نبود.
پرسپولیس در حالی از این بازی یک امتیاز گرفت که می‌توانست با پیروزی در صدر جدول با استقلال شریک باشد اما نیم‌فصل را با دو امتیاز کمتر و حضور در رده سوم تمام کرد.
نکته مهم‌تر اینکه علیرضا بیرانوند به نمایندگی از بازیکنان گفت اعضای تیم با این نمایش ضعیف تیم خودشان را مدعی نمی‌دانند و این یعنی که در نیم فصل دوم چه یحیی بماند چه نماند باید اتفاقات بزرگی در این تیم رخ دهد و پرسپولیس نیاز به تقویت در تمام خطوط دارد تا شبیه یک تیم مقتدر به نظر برسد.
پرسپولیس در حالی نیم فصل را به پایان رساند که مقابل تیم‌های بحران‌زده‌ای مثل استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان امتیاز داد. آنها در مقابل تیم‌هایی مثل هوادار و نساجی هم که شرایط خوبی نداشتند در یک بازی پرانتقاد به سختی پیروز شدند. پرسپولیس در انزلی اصلاً خوب نبود و خوش شانس بود که نباخت و در بین بالانشین‌ها فقط گل گهر و تراکتور را شکست داد ضمن اینکه فقط دو برد با اختلاف دو گل مقابل فولاد و پیکان داشت و شش برد دیگرش با کمترین اختلاف ممکن به دست آمد.

جستجو
آرشیو تاریخی