صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۱۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و هفت - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

دو بازیکن ذوب شبیه‌ترین بازیکنان به عمری

مهاجم خوب داخلی در دسترس پرسپولیس نیست!

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

در نیم فصل دوم به نظر می‌رسد تیم پرسپولیس با تغییرات نسبتاً زیادی مواجه شود چون در این خصوص خیلی فشارها متوجه سرمربی پرسپولیس و به تبع آن مدیریت و هیأت مدیره پرسپولیس شد که نتوانسته بودند به نسبت بقیه مدعیان و چند تیم خوب دیگر بازیکنان زیاد دیگری را به خدمت بگیرند.
در این رابطه اولین بحثی که این روزها مطرح است بحث جدایی عمری است که به نظر دوست دارد سرباز شود بازیکنی که از تیم امید پرسپولیس به تیم بزرگسالان پیوست و در اولین فصل حضورش هم نمایش خوبی را از خود ارائه داد اما این درخشش در سال دوم ادامه پیدا نکرد. شاید در این فصل دو بازی بهترین بازی‌های عمری برای پرسپولیس باشد بازی‌هایی مانند نفت آبادان و بازی برگشت مقابل الدحیل که بازیکن جوان پرسپولیس نمایش خوبی را از خود ارائه داد هر چند در بقیه بازی‌ها، عمری نتوانست خواسته‌های یحیی را به خوبی حداقل مانند اولین فصل حضورش در پرسپولیس پیاده کند.
جایگزینان عمری اما در لیگ برتر می‌توانند چند بازیکن باشند به طور مثال در این زمینه در لیگ خودمان می‌توان از حسین اسلامی یا محمدجواد محمدی از ذوب‌آهن نام برد؛ بازیکنانی که تا حدود زیادی شاید شکل و نوع بازی‌شان شبیه عمری باشد.
در خصوص عمری به نظر می‌رسد یحیی تمایل چندانی به جدایی عمری ندارد و بیشتر تمایل به این دارد که عمری در پرسپولیس بماند نکته‌ای که در کنفرانس مطبوعاتی هم به آن شاره داشت و حالا باید دید در آخرین لحظه نظر عمری باز می‌گردد یا بازیکن جوان پرسپولیس برای سپری کردن خدمت سربازی‌اش کماکان ترجیح خواهد داد که ادامه فصل را در ملوان سپری کند.
برای پست دفاع چپ به نظر می‌رسد که امیرطاهر بازیکن خوبی برای پرسپولیس و کمک به تقویت جناح چپ پرسپولیس باشد هر چند که محمدمهدی احمدی هم در بازی مقابل نساجی بازی خوبی را ارائه داد.
در رابطه با خط حمله اما به نظر می‌رسد در لیگ داخلی گزینه بهتری نسبت به مغانلو و آل‌کثیر برای پرسپولیس وجود نداشته باشد که به هیچ وجه سپاهان به جدایی این بازیکنان تن نخواهد داد. بازیکنانی که بدون شک جزو بهترین‌های لیگ ایران هستند هر چند مهاجم سابق پرسپولیس یعنی آل‌کثیر در این فصل توفیق چندانی در امر گلزنی نداشت به همین دلیل به نظر نمی‌رسد گزینه‌ای جز مهاجم خارجی در حد و قواره لوکادیا بتواند مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کند.
تعطیلات نیم فصل و برگزاری اردوی سرخ‌پوشان که احتمالاً در دبی برگزار خواهد شد فرصت خیلی خوبی خواهد بود تا شاگردان یحیی بتوانند به بهترین شکل ممکن خودشان را برای نیم فصل دوم آماده سازند هر چند که به نظر نمی‌رسد فرصت نقل و انتقالات زمستانی اجازه دهد بازیکنان مدنظر یحیی بتوانند در این اردو حضور پیدا کنند.

سرلک هم تأثیرگذارترین است
میلاد سرلک هافبک میانی پرسپولیس شاید تأثیرگذارترین و بهترین هافبک پرسپولیس باشد بازیکنی که شدیداً مورد علاقه یحیی است و حالا با وجود جدایی این بازیکن به دلیل سربازی حتماً پرسپولیس باید هافبکی با خصوصیات سرلک جذب کند هافبکی که خصوصیات فنی خیلی خوبی داشت و اصطلاحاً باکس در باکس عالی کار می‌کرد و خصوصیات خوب دیگری هم داشت که به خط میانی پرسپولیس وزن خاصی می‌داد.

جستجو
آرشیو تاریخی