صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۹

مصاحبه استقلالی‌ها علیه کمیته استیناف دردسرساز می‌شود

جریمه و محرومیت در انتظار سامره و نکونام؟

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار
در روزهایی که پرونده نیم‌فصل اول بسته شده تا تمام حواس‌ها به بازی‌های تیم ملی جمع شود، فرصتی می‌شود تا ارکان قضایی فوتبال به سراغ افرادی بروند که در هنگام عصبانیت به دور از در نظر گرفتن مسائل حقوقی صحبت‌های تندی علیه رأی استیناف داشته‌اند و قطعاً در این میان بیش از هر تیمی استقلال متضرر می‌شود. در حالی که قانون سقف بودجه بدون در نظر گرفتن ملاحظات حقوقی در فوتبال اجرا شد و خیلی زود با رأی استیناف مشخص شد که وجه قانونی نداشته و قانونگذاران در یک جلسه دورهمی قانونی را اعمال کردند که در اجرای آن نتوانستند ملاحظات قضایی (قید کردن کلمه لازم‌الاجرا و همچنین تصویب آن در آیین‌نامه انضباطی) را لحاظ کنند، حمله شدیداللحن استقلالی‌ها به کمیته استیناف می‌تواند عواقب بدی داشته باشد. شاید یک بار دیگر با احضار علی سامره و حتی جواد نکونام که علیه کمیته استیناف صحبت کردند، استقلالی‌ها در شوک دیگر فرو بروند و از آنجایی که رئیس کمیته استیناف بشدت از مسئولان استقلال دلخور است قطعاً کمیته اخلاق بدون ملاحظه‌ای در خصوص سامره و نکونام (خصوصاً سامره) رأی می‌دهد و اگر سرپرست استقلال با محرومیت سنگین مواجه شد، نباید خیلی متعجب شد.
 چرا که در روزهایی که لیگ خلوت است و در سکوت خبری به سر می‌برد مردان ارکان قضایی با حوصله به پرونده استقلالی‌ها رسیدگی می‌کنند و در مورد آنها تصمیم می‌گیرند. بد نیست مصاحبه سامره را در شبی که رأی استیناف در خصوص بازگشت چهار امتیاز سپاهان و یک امتیاز پرسپولیس صادر شد با هم مرور کنیم تا متوجه شویم که سرپرست استقلال در خطر چه محرومیتی قرار دارد. علی سامره در بخشی از صحبت‌های تند خود علیه رأی استیناف گفت: «مؤمن بازی در نیاورید، چند بدهیم ما هم تخلف کنیم!؟ واقعاً شورش را درآورده‌اند و این فوتبال شده مسخره‌بازی که هر طور بخواهند رفتار کنند. من می‌خواهم بدانم اگر این تیم‌ها خلاف نکرده‌اند چرا جریمه‌های‌شان را نمی‌بخشند. اگر خلافی شده که شده پس چرا رأی را برگرداندند. با این کار فقط راه خلاف در فوتبال را باز کرده و به نوعی آموزش می‌دهند که اگر خواستیم قانون را دور بزنیم و بعد پولش را بدهیم. اگر این طور است الان هم رقم‌شان را بگویند تا باشگاه هم پرداخت کند و جدول را برگردانند. خیلی جالب است، خودشان در برنامه تلویزیونی به خلاف‌شان و گرفتن پول از شخصی خارج از باشگاه اعتراف می‌کنند اما الان امتیازشان هم برمی‌گردد.»
در همین راستا اما نکونام هم گلایه خود را در خصوص رأی صادر شده مطرح کرد اما جملات او به تندی سامره نبود. نکونام در این زمینه گفت: «روزی که با صدای بلند اعلام کردم قانون فوتبال را باید فوتبالی‌ها بنویسند به خاطر همین روزها بود. من اگر حرفی می‌زنم دلم به حال باشگاهی می‌سوزد که حقش را در روز روشن خورده‌اند. اگر بخواهم درباره مشکلاتی که قانون سقف بودجه برایمان ایجاد کرد بنویسم 10 جلد کتاب می‌شود. فقط از دوستان خواهش می‌کنم که دیگر در این فوتبال حرف از عدالت نزنند. هوادار استقلال دیگر نمی‌پذیرد که در این فوتبال رقابت برابر، فیرپلی و جوانمردانه وجود دارد. کجا هستند دوستانى که می‌گفتند نتایج تیم‌های متخلف 3 بر صفر می‌شود؟! الان جواب هوادار استقلال را چه کسی می‌دهد؟» سرمربی استقلال با اشاره به شرایط هواداران استقلال گفت: «من بغضم می‌گیرد وقتی می‌بینم بچه‌ای حدود 12ساله با مشکلات جسمانی شدید از هزار کیلومتر آن طرف‌تر خودش را به کمپ استقلال می‌رساند و پدر و مادرش می‌گویند استقلال تمام زندگی‌اش است. من عشق واقعی را در همین کمپ استقلال دیده‌ام. اینجا هوادارانی دیده‌ام که هزارتا مثل نکونام باید جلویشان کمر خم کنند. من الان به این هواداران چه بگویم؟ بگویم قانون فقط برای استقلال بود؟»
با توجه به اظهار نظر سرمربی و سرپرست استقلال، هواداران شاکی این تیم اما در فضای مجازی علیه استیناف موضع تندی گرفتند و در این چند وقت اخیر جو بدی راه افتاد. اینطور که گفته می‌شود کمیته اخلاق که کارش رسیدگی به این تخلفات فوتبالی است قصد دارد به این مسأله ورود کرده و استقلالی‌ها را مؤاخذه کند. به طور حتم کمیته اخلاق بزودی سامره و نکونام را احضار می‌کند و این امکان وجود دارد که سرمربی و سرپرست استقلال محروم و جریمه شوند. طی روزهای آتی تکلیف این مسأله مشخص خواهد شد و شاید دوباره استقلالی‌ها با موجی از اعتراضات و مسائلی از این قبیل مواجه شوند.
ZOOM
پرونده محرومیت تماشاگران استقلال در کمیته استیناف؟
کمیته انضباطی چندی پیش تماشاگران استقلال را با یک جلسه محرومیت مواجه کرد، اما این محرومیت در بازی با پیکان اعمال نشد تا پرونده تماشاگران استقلال در کمیته استیناف بررسی شود. بزودی این پرونده به دست صالحی می‌رسد و قرار است رئیس استیناف در این خصوص تصمیم‌گیری کند، اما احتمال اینکه رأی تأیید شود و تماشاگران استقلال از تماشای بازی تیم‌شان محروم شوند زیاد است.

جستجو
آرشیو تاریخی