صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۱۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

دو مرحله تست از مسافران پاریس
کمیته ملی المپیک برای کنترل دوپینگ کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک پاریس دو مرحله نمونه‌گیری از ورزشکاران این کاروان در دستور کار قرار داده است. از آنجا که ورزشکاران المپیکی الزاماً در فهرست «RTP» نیستند بنابراین کنترل دوپینگ این دسته ورزشکاران به صورت مجزا در برنامه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ قرار
می گیرد. بعضاً ورزشکاری شانس قطعی کسب سهمیه است اما هنوز سهمیه‌ای به نام او ثبت نشده است یا در رشته‌ای کسب سهمیه انجام می‌شود اما سهمیه موردنظر به کشور داده می‌شود و هنوز ورزشکار صاحب آن مشخص نیست. بنابراین در اردوهای آماده‌سازی تعداد بیشتری ورزشکار حضور دارند. نادو در راستای کنترل دوپینگ کاروان المپیک از همه این ورزشکاران که بعضاً المپیکی هستند و بعضاً شانس المپیکی شدن دارند، نمونه‌گیری می‌کند.همچنین در فاصله ۵ ماه مانده به بازی‌های المپیک تست‌گیری آغاز می‌شود و تا یک ماه پیش از بازی‌ها ادامه دارد. سپس نمونه‌گیری‌ها در پروسه عادی برای آزمایشگاه قطر ارسال می‌شود تا نتیجه آن مشخص شود. نمونه‌گیری و کنترل دوپینگ به صورتی انجام می‌شود که در فاصله دو سه هفته تا پیش از اعزام کاروان ایران، دو مرحله نمونه‌گیری انجام شده و نتایج آن هم مشخص شده باشد.

 
پیست توچال به صورت محدود بازگشایی شد
با توجه به بارش‌های خوب روزهای اخیر پیست اسکی توچال به صورت محدود برای افراد مبتدی و تحت آموزش از هشتم دی ماه بازگشایی شد. با بارش‌هایی که در روزهای آینده پیش روست، پیست اسکی بین‌المللی توچال به زودی افتتاح می‌شود و برای استفاده عموم مردم از پیست و فضای برفی کوهستان امکان اجاره وسایل بصورت حضوری و آنلاین از مدرسه اسکی توچال فراهم شد.


حمایت دختران کاراته  از ورزشکار فلسطینی
بانوان ملی‌پوش کاراته‌کای ایران حمایت خود را از دختر کاراته‌‌کای فلسطینی که پای خود را در حملات رژیم صهیونیستی از دست داده است، اعلام کردند.
در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه، نغم ابوسمره کاراته‌کای تیم ملی بانوان فلسطین که یکی از امیدهای این کشور برای کسب افتخار در میادین جهانی بود با حمله هوایی به منزل‌شان، پای راست خود را از دست داد تا وداعی تلخ با رؤیای قهرمانی خود در میادین کاراته داشته باشد.
در پی این اتفاق تلخ، تعدادی از بانوان کاراته‌کای ایران در فضای مجازی ضمن محکومیت این اقدام، حمایت خود را از این کاراته‌کای فلسطینی اعلام کردند و خواستار توجه فدراسیون جهانی کاراته به وضعیت نغم ابوسمره شدند. پدر این کاراته‌کای فلسطینی نیز از فدراسیون جهانی و آسیایی خواست به دختر او که از ناحیه سر نیز دچار آسیب‌دیدگی شده کمک کنند تا بتواند پس از درمان به فعالیت ورزشی بپردازد.

جستجو
آرشیو تاریخی