صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خبر

 

نکونام باز هم به نشست خبری نرفت
باز هم نکونام به نشست خبری پیش از بازی نرفت. به نظر می‌رسد برای اینکه دوباره انتقادی از مسئولان فدراسیون نداشته باشد این کار را انجام داد. ضمن اینکه بارها گفته که از نشست‌های خبری پیش از بازی خوشش نمی‌آید. البته با توجه به اینکه برگزاری نشست خبری قانون سازمان لیگ است نباید مربیان از آن سرپیچی کنند. بارها و به کرات کارشناسان و رسانه‌ها از ناکارآمدی جرایم انضباطی رایج در فوتبال ایران انتقاد کرده‌اند. تنبیه و تشویق دو بال مهم پیشرفت هستند و بدون یکی از این دو فاکتور هیچ فوتبالی در هیچ کجای دنیا اوج نمی‌گیرد اما اینجا ما ازهیچ کدام به درستی استفاده نمی‌کنیم. حرف ما این است چرا قبل از گذاشتن یک قانون تمام زوایا و جوانب آن بررسی نمی‌شود؟ اما وقتی که قانونی گذاشته شد چرا باید حتی یک نفر به خود اجازه دور زدن آن را بدهد؟ و گذشته از این ضعف‌های فرهنگی در میان متولیان فوتبال ما چرا در عمل جریمه‌های ما خاصیت خود را از دست داده‌اند و کسی را متنبه نمی‌کنند؟ نتیجه این نیرویی که هیچ بازدارندگی برای فوتبال ندارد این است که مربیان به راحتی در نشست خبری شرکت نکرده و برایشان مهم نیست که جریمه می‌شوند.

همچنان
 در فکر اردو
استقلال برای تعطیلات لیگ خود برنامه دارد. طبق خواسته نکونام استقلال یا به کیش سفر کرده و در این جزیره اردو می‌زند یا اینکه به کشور امارات رفته و تورنمنت چهار جانبه‌ای را برگزار می‌کند. اما هنوز تصمیم جدی در این خصوص گرفته نشده است. باید نکونام و خطیر در جلسه‌ای به این نتیجه برسند که مقصد نهایی استقلال برای برپایی اردو کجا باشد. تیم استقلال اما در حال حاضر از بی‌پولی رنج می‌برد و حتی گفته می‌شود که بازیکنان این تیم این روزها غرغر می‌کنند. یکی از مسئولان استقلال چند روز پیش به این نکته اشاره کرد که اگر قرار باشد صدای اعتراض بازیکنان رسانه‌ای نشود، خطیر باید هر چه زودتر منابع مالی را توسط چند اسپانسر تأمین کند وگرنه استقلال در تعطیلات لیگ با بحران جدیدی مواجه خواهد شد. ممکن است در کل اردوی استقلال به خاطر همان بی‌پولی کنسل شود.

رأی محرومیت هواداران در کمیته استیناف
حکم کمیته انضباطی، این مسأله را در ذهن هواداران استقلال متبادر کرد که آنها از حضور در ورزشگاه آزادی در دیدار با پیکان محروم خواهند بود. کمیته انضباطی (پنجشنبه) رأی خود را درباره اتفاقات صدودومین دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال صادر کرد که به موجب آن، هواداران دو تیم هر کدام از حضور در ورزشگاه برای یک مسابقه محروم شدند. حکم کمیته انضباطی، این مسأله را در ذهن هواداران استقلال به وجود آورد که آنها نمی‌توانند دیدار مقابل پیکان را از نزدیک تماشا کنند. اما استقلال در بازی با پیکان محروم از تماشاگر نشد تا در نهایت رأی در کمیته استیناف بررسی شود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی