صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و سه - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

استقلال-پیکان، ساعت16:30

صدر را پس می‌گیریم

بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس باعث شد استقلال جایگاه اول را از دست بدهد. حتی شکست اخیر سپاهان به گل‌گهر نیز گره را برای آبی‌ها باز نکرد تا دوباره به صدر بازگردند و همچنان استقلال 2 امتیاز از سپاهان عقب است. این امتیاز اما چندان غیرقابل جبران نیست و چنانچه سپاهان دو بازی اخیر خود را می‌برد و 4 امتیاز نیز به امتیازاتش اضافه می‌شد، رسیدن به این تیم بسیار دشوار و حتی دست‌نیافتنی جلوه می‌کرد اما دو شکست اخیر سپاهان به مدد استقلال آمده تا برای جبران امیدوار باشد.
استقلال حتی این شانس را دارد که نیم‌فصل را با صدرنشینی خاتمه دهد. اگر سپاهان در بازی هفته پانزدهم مقابل شمس آذر شکست بخورد و استقلال نیز از پس پیکان برآمده و این تیم را شکست دهد، استقلال به صدر جدول خواهد رفت.
البته پرسپولیس نیز اندک اقبالی برای رسیدن به صدر جدول دارد؛ به این صورت که استقلال نتواند پیکان را ببرد و سپاهان هم در بازی آخر شکست بخورد و آنگاه شاگردان یحیی با اختلاف گل مناسب از پس مس برآیند و به صدر جدول برسند. با این حال اکنون روی کاغذ سپاهان شانس اول قهرمانی نیم‌فصل است و استقلال نیز شانس دوم اما حتی اگر سپاهان فاتح نیم‌فصل شود نیز اتفاق عجیبی رخ نخواهد داد و نیم‌فصل پرماجرای دیگر پیش روی دو تیم است و قطعاً صدر جدول دوباره و چند باره می‌تواند دستخوش تغییراتی شود.
به همین دلیل استقلال باید بنای خود را روی کسب 3 امتیاز بازی با پیکان بگذارد و به دیگر مسائل توجهی نداشته باشد و با تمرکز کافی مقابل تیمی که رضا عنایتی ساخته قرار بگیرند. پیکان از نظر فنی تیم پیچیده‌ای نیست و عنایتی تنها توانسته قدری اتحاد درونی را افزایش دهد تا تیمش دچار بحران نشود.
اینکه پیکان چگونه می‌تواند جلوی استقلال را بگیرد، سؤالی است که حتماً مربیان استقلال نیز به آن فکر کرده‌اند و از صحبت‌های نوازی قبل از بازی کاملاً پیدا است که اعضای کادر فنی استقلال نیز این بازی را ساده نمی‌بینند. مسأله امروز استقلال این است که هرگاه سطح بازی بالا می‌رود قدری با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند حملات خود را به سرانجام برسانند.
در واقع مشکل استقلال از ابتدای فصل تاکنون نداشتن یک مهاجم محوری و گلزن بوده که سبب شده امتیازات بسیاری از دست بدهد. هر چند که استقلال به همین کیفیت نیز هفته‌ها در صدر بود واکنون نیز اقبال بسیاری برای رسیدن به جام قهرمانی دارد و اینطور نیست که استقلال را با وجود این کاستی به طور کلی از دایره مدعیان قهرمانی جدا بدانیم.
آنچه استقلال را به سمت قهرمانی می‌برد جمع‌آوری امتیازات مناسب در بازی‌های خانگی است. نکونام و شاگردانش تا قبل از بازی با پیکان رکورد صد درصد پیروزی در بازی‌های خانگی را ثبت کرده‌اند و چنانچه پیکان را هم ببرند، این رکورد در نیم‌فصل ثبت خواهد شد. استقلال در واقع با همین ویژگی می‌تواند چشم به بازی‌های نیم‌فصل دوم بدوزد تا حداکثر امتیازات بازی‌های خانگی را هم به دست آورد تا شاید در نهایت صاحب جام قهرمانی شود.
در واقع رسیدن به این جام منوط به تداوم پیروزی در بازی‌های خانگی است که برتری مقابل پیکان یک اختتامیه جذاب در پایان نیم‌فصل برای استقلال خواهد بود تا در صدر تمام تیم‌هایی قرار بگیرد که موفق شده همه امتیازات بازی‌های خانگی را دشت کند.
ترکیب احتمالی
جواد نکونام در بازی‌های اخیر ترکیب اصلی تیمش را تغییراتی داده که این تصمیمات گاه اجباری بوده و گاه فنی. در بازی با پیکان نیز بروز هر احتمالی از سوی سرمربی استقلال ممکن است اما با وجود این می‌شود ترکیب احتمالی استقلال را این‌گونه نوشت: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، مهدی‌ مهدی‌پور، آرش رضاوند، مهرداد محمدی (پیمان بابایی)، گوستاوو بلانکو (آرمان رمضانی). برخی احتمالات دیگر نیز در ترکیب استقلال قابل توجه است اما به هرحال هیچ کس جز خود نکونام نمی‌داند که از چه بازیکنانی برای این بازی استفاده خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی