اکرت، 11 هفته در حسرت گل!

مهاجم ایرانی در محاصره یک الجزایری

امیر اسدی
روزنامه نگار


دنیس اکرت، مهاجم ایرانی-آلمانی رویال یونیون بلژیک فصل را رؤیایی آغاز کرد. او در لیگ بلژیک هر هفته گل زد و البته در پلی‌آف لیگ اروپا هم موفق شد در دو بازی رفت و برگشت دروازه لوزانوی سوئیس را باز کند. در همان مقطع بود که اخباری درباره احتمال حضور اکرت در تیم ملی ایران شنیده شد و شایعه‌ها مبنی بر این بود که شاید امیر قلعه‌نویی نیم‌نگاهی به دعوت از این ستاره ایرانی-آلمانی داشته باشد که هرگز این اتفاق رخ نداد.
مصدومیت بدموقع اما باعث شد تا دنیس اکرت برای حدود یک ماه دور از فوتبال بماند و نتواند در ترکیب رویال یونیون قرار بگیرد. همین مسأله باعث شد تا گزینه‌های جانشین او وارد ترکیب شوند و خودی نشان بدهند. از جمله محمد آمورای 23 ساله و الجزایری. این مهاجم در هفته‌های اخیر به قدری درخشیده که دیگر کسی در رویال یونیون منتظر گلزنی اکرت نیست. آمورا تا اینجای فصل 13 گل زده و روی چند گل دیگر رویال یونیون نیز تأثیر گذاشته تا دنیس اکرت روی نیمکت بنشیند و فقط برای دقایقی وارد زمین شود.
آخرین گل اکرت مربوط به بازی با وسترلو است. دیداری که با برتری 3 بر یک رویال یونیون تمام شد و این مهاجم یکی از گل‌ها را به ثمر رساند. بعد از آن، اکرت 11 بار در ترکیب تیمش قرار گرفته اما گل نزده و موفقیتی به دست نیاورده. حالا در رویال یونیون، امورا تبدیل به مهاجم اصلی شده و جا را برای اکرت تنگ کرده. اتفاقی که نه تنها اکرت بلکه به مذاق هیچ بازیکن دیگری هم خوش نمی‌آید.
نکته دیگر درباره اکرت اما نیمکت‌نشینی او در 7 بازی اخیر رویال یونیون است. او در این 7 بازی روی نیمکت نشسته و هرگز در ترکیب اصلی قرار نگرفته. جمع حضور او در این 7 بازی، 55 دقیقه بوده که آمار مناسبی برای این مهاجم محسوب نمی‌شود. افت وحشتناک اکرت حتی باعث شده تا نمره فنی او که نزدیک به 8 بود، به 93/6 برسد.
با توجه به نتایج درخشان رویال یونیون و صدرنشینی بلامنازع این تیم در ژوپیلرلیگ بلژیک، بعید است به این زودی‌ها اکرت به ترکیب اصلی تیمش برگردد و دوباره مهاجم ثابت شود. اتفاقی که با توجه به عدم اعتقاد قلعه‌نویی به اکرت باعث شد او به طور کل دور حضور در جام ملت‌های آسیا را بکشد و دیگر امیدی برای بازی در تیم ملی ایران نداشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی