صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد و یک - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

کار سخت مورایس مقابل گل‌گهر

پرتغال - یونان بدون 4 ستاره

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

سپاهان بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال را آنطور که دلخواه هواداران بود شروع کرد. جذب بازیکنان خوب، نقل و انتقالات موفق، اردوها و بازی‌های تدارکاتی مفصل و کامل، حفظ نیمکت موفق فصل گذشته و‌... همه و همه باعث شد تا این تیم فصل متفاوتی را شروع کند و با قدرت پیش برود و بازی‌های نخست را بدون هیچ کم و کاستی با زدن گل‌های زیاد با برد پشت سر بگذارد، در این راه حتی به تیم‌های مدعی مثل استقلال و پرسپولیس هم رحم نکرد و آنها را از پیش رو برداشت، هر چند در مقاطعی این تیم با وارد شدن به برخی حواشی از جمله کسر امتیاز، شایعه جدایی و... امتیازاتی را از دست داد، اما خیلی زود شرایط را تغییر داد و توانست دوباره با باز کردن مکرر دروازه حریفان، بازی‌ها را با گل‌های زیاد با برد به پایان برساند.
در طول تمام هفته‌های گذشته اینطور بیان می‌شد که سپاهان در هر پست چند بازیکن دارد و این دست مورایس را برای تغییرات در ترکیب سپاهان باز گذاشته است و البته بازیکنان حاضر در پست‌های مختلف هم جزو بهترین‌های لیگ برتر بودند.
سپاهان با این شرایط و در کمترین فاصله در صدر به مصاف آلومینیوم اراک در قالب هفته چهاردهم لیگ برتر رفت.
بازی‌ای که انتظار می‌رفت باز هم سپاهان با به ثمر رساندن چند گل از سد این حریف اراکی عبور کند. اما آنطور که سپاهان و سپاهانی‌ها انتظار داشتند، این بازی پیش نرفت. سپاهان که بازی‌های اخیرش را با گل‌های زیاد برنده شده بود، به مصاف اراکی‌ها رفت و به دنبال کسب سه امتیاز و رسیدن به صدر جدول بود، بخصوص که این تیم از نتایج مدعی‌ای مثل استقلال مطلع بود و می‌توانست با کسب سه امتیاز به صدر جدول بازگردد.
اما آلومینیوم اراک با انجام یک بازی حساب شده، حساب و کتاب زردپوشان را به هم ریخت. سپاهان در نیمه اول موفق نبود و بدون زدن گل به رختکن رفت. شاید هواداران سپاهان منتظر نیمه مربیان بودند تا مورایس بتواند در این نیمه مچ مجتبی حسینی را بخواباند. نیمه دوم هم مثل نیمه اول پیش رفت تا اینکه در دقایق پایانی این بازی اتفاقات بسیار عجیبی رخ داد.
در دقیقه 80 بازی برعکس انتظارات آلومینیوم اراک توسط عارف حاجی عیدی به گل برتری دست یافت تا شوک عجیبی به سپاهانی‌ها وارد شود. این شوک و باخت سپاهان تنها اتفاق عجیب بازی نبود، چرا که قبل از پایان بازی سپاهان حسابی تحت فشار قرار گرفت و در این گیر و دار سه بازیکن این تیم از بازی اخراج شدند.
رضا اسدی، برایان دابو و محمد کریمی از ترکیب سپاهان اخراج شدند و رامین رضاییان هم مصدوم شد تا حداقل در دو بازی اخیر سپاهان حضور نداشته باشد.
حالا سپاهان در یک بازی معوقه باید به مصاف گل‌گهر سیرجان برود؛ تیمی که در همین هفته چهارم توانست استقلال صدرنشین را متوقف کند و حالا با روحیه‌ خیلی بهتری به مصاف سپاهان خواهد رفت.
سپاهان در هفته پانزدهم هم بدون رضاییان و احتمالاً یکی دو بازیکن دیگر به میدان خواهد رفت.
شمس‌آذر قزوین حریف هفته پایانی نیم فصل اول برای سپاهان خواهد بود که هفته گذشته را با باخت مقابل پرسپولیس به پایان برد، اما تیم بسیار خوبی است که احتمالاً سپاهان را حسابی تحت فشار خواهد گذاشت.
حالا انگار قرار است سپاهان، مثل اکثر تیم‌های لیگ برتر، برای یک بار هم که شده طعم نداشتن بازیکن را تا حدودی بچشد و از طرف دیگر شاید در یکی دو بازی آینده، عیار مورایس روی نیمکت سپاهان بهتر نمایان شود. هر چند طلایی‌پوشان حتی با نداشتن این بازیکنان هم، جایگزین‌های بسیار خوبی را در اختیار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی