در خودروهای وارداتی فقط 7- 6 درصد از پول گمرک را کم کردند

عزت‌اللهی: فوتبال درآمدزایی دارد و با بقیه رشته‌ها متفاوت است

سعید عزت‌اللهی درباره پاداش واردات خودرو به ملی‌پوشان توضیح داد. هافبک تیم ملی که این روزها در ایران مشغول تمرین انفرادی است، گفت: «این قضیه از اول بین عموم اشتباه جا افتاد. این پاداش‌ها برای جام جهانی نبود و برای صعود به جام جهانی بود و در آن برهه دولت با توجه به محدودیت‌هایی که داشت، خواست برای قدردانى از بازیکنان و کادرفنی این امکان را به وجود بیاورد که از این طریق پاداشی دریافت کنند. همه نامه‌ها موجود است که ما برای این خودروها هم مالیات دادیم و هم پول گمرکی.»
 او درباره مزیت واردات این خودروها برای بازیکنان اضافه کرد: «شاید 7- 6% از پول گمرکی برای ما کم کردند. رقم دقیقش در نامه ذکر شده و من دسترسی به این نامه ندارم اما این نامه وجود دارد. البته من نمی‌خواهم موضوع خیلی بولد شود اما دوست داشتم فقط برای مردم شفاف‌سازی کنم.»
عزت‌اللهی درباره اعتراض ورزشکاران سایر رشته‌ها گفت: «همه رشته‌های ورزشی حق‌شان است که از آنها در شأن و شخصیت‌شان قدردانی شود. اما مقوله فوتبال متفاوت است و همین تیم ملی در سال‌های گذشته چندین میلیون دلار برای فدراسیون درآمدزایی کرده و این چیزی است که در سایر فدراسیون‌ها وجود ندارد. بعضی‌ها شیطنت کردند اما ما متانت به خرج دادیم و سکوت کردیم و هیزم نینداختیم در این آتش. اما ما هم خانواده و شخصیت داریم و نمی‌شود که هر روز مورد عنایت دوستان قرار بگیریم و هر روز در مورد ما حرف‌های غلط بزنند.»
هافبک وایله درباره شانس قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: «در تورنمنت‌ها نمی‌توانید همه چیز را از قبل پیش‌بینی کنید، در همین جام جهانی دیدید که مراکش آمد خیلی تیم‌ها را غافلگیر کرد. برای تورنمنت تیمی موفق خواهد شد که از اولین بازی تا آخرین بازی تمام بازیکنان یکدل کنار هم باشند و با تمرکز کار کنند. الان هم هر روز کادر فنی به همراه آقای قلعه‌نویی در پک حضور دارند و مطمئن باشید چنین تیمی نتیجه خواهد گرفت. امیدوارم یک اتفاق خوب را رقم بزنیم که حال یک ملت شاد شود و این دوره تاریخ‌سازی کنیم.»
او درباره وضعیتش در وایله گفت: «اوایل فصل به‌خاطر بحث قراردادی که داشتم، بازی نکردم اما روند تیم‌مان هر هفته چه به لحاظ عملکرد و چه به لحاظ نتایج بهتر شد و الان هم به جایگاه خوبی رسیدیم. شاید در جدول پایین باشیم اما اختلاف امتیازمان با تیم هفتم جدول، سه امتیاز است. موقعیت خوبی داریم و این تعطیلات هم می‌تواند هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمانی کمک کند که بچه‌ها ریکاوری شوند و در نیم‌فصل دوم بتوانیم
جبران کنیم.»
عزت‌اللهی که قراردادش با وایله در پایان فصل تمام می‌شود، درباره آینده‌اش گفت: «همه چیز امکان‌پذیر است‌. باید با توجه به زمان و پیشنهاداتی که بیاید، تصمیم‌گیری کنیم از قبل نمی‌توانیم چیزی بگوییم. اما قطعاً دانمارک کشور خوبی است، آنجا آرامش دارم و بیشتر چیزها روی روال خودش پیش می‌رود و کمک می‌کند که تمرکزت را روی ورزش بگذاری؛ شاید کمی به لحاظ آب و هوایی مشکل باشد اما من هم بعد از سه سال عادت کرده‌ام.»

جستجو
آرشیو تاریخی