صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

سوژه

فیفا: پرسپولیس جزو ده تیم برتر آسیا
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در رده‌بندی باشگاه‌ها برای مسابقات جام باشگاه‌های جهان 2025 به معرفی 10 باشگاه برتر آسیا پرداخت که پرسپولیس ایران با ایستادن در رده دهم جزو 10 تیم برتر قاره آسیا قرار گرفت. 10 تیم برتر آسیا طبق اعلام فیفا به شرح زیر است: 1)‌ الهلال عربستان، 2) چونبوک موتورز کره، 3) اولسان هیوندای کره، 4) کاوازکی ژاپن، 5) پوهانگ استیلرز کره، 6) الدحیل قطر، 7) اوراوادز ژاپن، 8) النصر عربستان، 9) پاتوم یونایتد تایلند، 10) پرسپولیس ایران
 

عالیشاه در آستانه محرومیت
در جریان بازی با شمس‌آذر امید عالیشاه کاپیتان تیم پرسپولیس از داور بازی کارت زرد دریافت کرد و تعداد اخطارهای خود در این فصل را به عدد ۳ رساند. عالیشاه پیش از شمس‌آذر مقابل تیم‌های استقلال تهران در هفته پنجم و صنعت نفت آبادان در هفته نهم هم کارت زرد دریافت کرده بود و اگر در بازی عقب افتاده برابر نساجی که روز پنجشنبه ۷ دی برگزار خواهد شد کارت زرد دریافت کند، ۴ اخطاره خواهد شد و دیدار هفته پانزدهم برابر مس رفسنجان را از دست می‌دهد. علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم دو کارته هستند و باید در دیدارهای پیش رو مراقب رفتار خود باشند تا از دیدارهای باقی مانده محروم نشوند.
 

مصدومیت نگران‌کننده فرجی
فرشاد فرجی که دومین بازی متوالی در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور داشت در اواسط نیمه دوم بازی با شمس‌آذر از ناحیه دست دچار آسیب‌دیدگی جدی شد تا پزشکان تیم خواستار تعویض او شوند اما او خواهان ادامه بازی شد تا ۹۰ دقیقه بازی کند. فرجی صبح دیروز برای انجام معاینات دقیق راهی کلینیک شد تا از بازوی آسیب‌دیده‌اش عکسبرداری شود. وضعیت مصدومیت او به گونه‌ای است که احتمالاً نتواند مقابل نساجی مازندران به میدان برود اما اگر گل‌محمدی چاره‌ای جز استفاده از او نداشته باشد باید دست راست خود را ببندد و برای این تیم بازی کند.

 
تعویض‌ها انجام نشد، پرسپولیس گل زد!
لحظاتی قبل از اینکه پرسپولیس به پنالتی و گل دوم خود دست یابد چهار بازیکن این تیم لب خط رفتند و با سرعت بخشیدن به کار در ثبت تعویض‌ها و آماده شدن تابلوها حتی دو بار تابلو بالا رفت تا دو تا از تعویض‌ها انجام شود اما به یکباره تصمیم یحیی تغییر کرد. مشخص نشد چرا این اتفاق افتاد، اما جالب است که در همان صحنه بیرانوند هم از گل‌محمدی خواسته بود تعویض نکند. با تغییر تصمیم یحیی پرسپولیس با همان ترکیب به بازی ادامه داد و اتفاقاً دو تا از همان بازیکنانی که قرار بود لحظاتی قبل تعویض شوند پنالتی گرفتند. سعید صادقی و نبیل باهویی که یکی از آنها پاس داد و دیگری پنالتی را گرفت، قرار بود لحظاتی قبل از آن صحنه تعویض شوند اما در زمین ماندند تا در سرنوشت پرسپولیس در این بازی تأثیرگذار باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی