صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشتاد - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

سوخت تازه و بازیکنان باانگیزه به کار یحیی آمدند

اسدبیگی و احمدی مقابل نساجی فیکس می‌شوند؟

درست روز قبل از بازی با شمس‌آذر طی مطلبی به این نکته اشاره کرده بودیم که شاید یکی از راه‌های برون‌رفت یحیی گل‌محمدی از بحران نتیجه نگرفتن، میدان دادن به بازیکنان ذخیره، پرانرژی و جوان‌تری باشد که اتفاقاً باانگیزه‌ترند.
در دیدار با شمس‌آذر، علی نعمتی دوباره اشتباه کرد و از بازی اخراج شد در حالی که بعد از اتفاقات دربی و شرایط روانی عجیبی که برایش ایجاد شده بود نه در اهواز باید به میدان می‌رفت نه مقابل شمس‌آذر تا از نظر ذهنی و روانی ریکاوری شود.
همچنین گل‌محمدی در این بازی از میدان دادن به ریگی در کنار سرلک کوتاه آمد و با اینکه دوباره دانیال و صادقی را در ترکیب گذاشت و یکی‌شان را تا آخر مسابقه در ترکیب حفظ کرد اما سرانجام به نفرات نیمکت نشین خود هم میدان داد.
پرسپولیس مقابل تیم فوق‌العاده دونده، سختکوش و تاکتیکی شمس‌آذر که فوتبال فوق‌العاده‌ای در تهران بازی کرد با وجود یک بازیکن کمتر و حدود 35 دقیقه بازی ده نفره برنده شد چرا که توانست هم خوب و به موقع حمله کند هم بعد از رسیدن به گل، حریف چابک و سرحالش را مدیریت کند. با چهار تعویض همزمان یحیی در دقیقه 85 نفراتی مثل محمدمهدی احمدی، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی و وحدت هنانوف به میدان رفتند.
از این جمع هنانوف در این فصل بعضاً مورد استفاده قرار می‌گرفت اما اسدبیگی مدت‌ها بود که در لیگ بازی نکرده بود و محمدمهدی احمدی هم برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت اما نیروی جوانی و انرژی‌ای که این نفرات به تیم آوردند در حفظ توپ و میدان‌داری پرسپولیسی‌ها فوق‌العاده تأثیرگذار بود و آنها در دقایق باقیمانده تنها یک موقعیت نصف و نیمه به حریف دادند و بیشتر توپ را در اختیار داشتند.
در واقع یحیی با میدان دادن به نفراتی مثل احمدی و اسدبیگی و البته اعتماد دوباره به فرشاد فرجی که همه جزو بیرون‌مانده‌های ثابت تیم در هفته‌های گذشته بودند به یک پیروزی شیرین دست یافت و دستاورد بزرگ او از این برد می‌تواند همین یک نکته مهم باشد که گاهی می‌توان به نفرات نیمکت هم اعتماد کرد و از آنها در مواقع بحران و حساس بازی گرفت.
اعتماد دوباره نفراتی مثل فرجی، اسدبیگی و احمدی در آن لحظات سرنوشت‌ساز و حساس شاید در نگاه اول کمی ریسکی بود اما تغییرات گل‌محمدی جواب داد و پرسپولیس از نیمکت خود بهترین بهره را برد تا دیگر کسی درباره دست‌های خالی یحیی حرف نزند و نگاه‌ها دوباره معطوف به چهره‌هایی شود که روی نیمکت پیچ شده‌اند اما بعضاً می‌توانند کارگشا باشند.
حالا با توجه به شرایطی که برای نفرات ثابتی مثل کنعانی‌زادگان و نعمتی به وجود آمده و البته سرماخوردگی سرلک، شاید در بازی پنجشنبه مقابل نساجی نفراتی مثل اسدبیگی، هنانوف و احمدی به ترکیب اصلی برسند که اگر آنها آمادگی روانی حضور در ترکیب اصلی را داشته باشند گل‌محمدی می‌تواند از انرژی، اشتیاق و انگیزه آنها برای رسیدن به پیروزی خانگی بعدی نهایت استفاد را ببرد و البته آنها نیز با نمایش قابل قبول‌شان کاری کنند تا هم بحث نیمکت خالی و کمبودهای پرسپولیس روی نیمکت اینقدر بولد نشود هم دنبال گرفتن جایگاهی در ترکیب باشند و شایستگی‌های‌شان را به گل‌محمدی اثبات کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی