از برخی واقعیت‌ها نمی‌توانیم فرار کنیم

شمسایی: باخت برای من است

محمد محمدی‌سدهی
روزنامه نگار
 تیم ملی فوتسال کشورمان مسابقات جام ملت‌های آسیا را در پیش دارد؛ مسابقاتی که در دوره قبلی با قهرمانی ژاپن به پایان رسید و حالا علاقه‌مندان این رشته امیدوارند که تیم ملی با قهرمانی دوباره در فوتسال آسیا آقایی خود را از سامورایی‌ها پس بگیرد. بر همین اساس تیم ملی 2 بازی دوستانه با تیم ملی روسیه در شهر لار برگزار کرد که نتیجه دیدار اول پیروزی 3-2 شاگردان شمسایی بود و دومین بازی با برتری 6-2 روسیه همراه بود؛ دیداری که صدای منتقدان تیم ملی را بلند کرد و باعث انتقاد پیشکسوتان این رشته به شمسایی شد.
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص این دو بازی دوستانه به «ایران ورزشی» می‌گوید: «هدف ما از برگزاری بازی دوستانه این است که ببینیم چه داشته‌ها و چه نداشته‌هایی داریم. در این دو دیدار به خصوص در بازی دوم تا حد زیادی توانستیم نقاط ضعف‌مان را بشناسیم. در واقع هدف از بازی‌های دوستانه این است که کادر فنی به آگاهی برسد و نقاط ضعف تیم را با دقت ببیند و با برنامه‌ریزی این نقاط را برطرف کند. البته این تنها هدف ما نیست و تیم‌هایی که مقابل ما قرار می‌گیرند هم چنین هدفی دارند.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «از برخی واقعیت‌ها نمی‌توانیم فرار کنیم و یکی از این واقعیت‌ها ضعف بدنی بازیکنان است. حدود 4 ماه تا آغاز مسابقات جام ملت‌ها باقی مانده و این زمان خوبی برای پوشش نقاط ضعف‌مان است. با پوشش این نقطه ضعف امیدوار می‌شویم برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا با یک شرایط ایده‌آل برای تیمی که خودش می‌خواهد حق خودش را بگیرد به کار ادامه دهیم. بازیکنان و اعضای کادر فنی برای قهرمانی در جام ملت‌ها انگیزه زیادی دارند و برای این موضوع تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد.»
سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص تیم ملی روسیه، حریف تدارکاتی تیم ملی می‌افزاید: «روسیه تیم 4 دنیا بود و این تیم حریف خوبی برای ما محسوب می‌شد. خیلی وقت بود روسیه را ندیده بودیم و شناخت زیادی از این تیم نداشتیم. ما بازی اول را با پیروزی پشت سر گذاشتیم اما در بازی دوم 6 گل خوردیم و اختلاف ما 4 گل بود و در واقع با اختلاف 4 گل تخلیه شدیم. پیروزی در دیدار اول برای بازیکنان و باخت برای من است و این باخت را قبول می‌کنم.»
شمسایی با اشاره به این موضوع که باید بیشتر تلاش کنیم، می‌گوید: «تیم ما در بازی با روسیه ۵ روز تمرین کرد و پس از آن به لار رفتیم. در واقع زمان زیادی برای رسیدن به آمادگی نداشتیم. 2 فیفادی دیگر تا آغاز مسابقات جام ملت‌ها باقی مانده است که برای این 2 فیفادی برنامه داریم. در یکی از این فیفادی‌ها با مراکش دیدار خواهیم کرد که فکر می‌کنم این دیدار تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشد. قبول می‌کنم که تیم ملی نیاز به کار بیشتری دارد. البته باخت مقابل تیم چهارم دنیا طبیعی بود.»
او می‌افزاید: «در بازی با روسیه در پاورپلی خوب بودیم و خیلی خوب به دروازه حریف نزدیک می‌شدیم. در بازی پاورپلی کلاً یک گل خورده بودیم و خودمان هم در بازی پاورپلی موقعیت‌های زیادی داشتیم اما تبدیل به گل نشدند. شاید تمرکز کافی در این مورد نداشتیم. سه گل از ضربات ایستگاهی دریافت کردیم که در واقع نقطه قوت روسیه همین ضربات ایستگاهی بود. یک جاهایی هم ضعف تاکتیکی داشتیم که از همین امروز با کادرفنی شروع به دیدن فیلم‌ها می‌کنیم تا به مسائل جزئی برسیم و مشکلات را حل کنیم.»
سرمربی تیم ملی فوتسال صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «فوتسال همواره یکی از افتخارات فدراسیون فوتبال و ورزش‌مان بوده است و همیشه تیم‌های ملی‌مان در رده‌های مختلف با مدال به کشور بازگشتند. حتی در مسابقات مهم آسیایی و جهانی هم تیم‌های ما عملکرد متفاوتی داشتند تا جایی که حالا فوتسال ما در تیم‌های خوب قاره اروپا لژیونرهایی دارد. از وزارت ورزش و فدراسیون می‌خواهیم در فاصله کوتاه باقیمانده تا جام ملت‌ها و جام جهانی کمک همیشگی خود را ادامه دهند تا بتوانیم با بهترین شرایط آماده بازی‌ها شویم.»
او در پایان در خصوص هواداران تیم ملی در لار این گونه صحبت می‌کند: «مردم این شهر بسیار بامعرفت هستند و در طول چند روزی که ما در لار بودیم، این قدر به ما محبت کردند که تا آخر عمرمان مدیون آنها شدیم. آنها چه در خارج از زمین و چه بر روی سکوها این قدر محبت داشتند که شرمنده شدیم. علاوه بر این سالن این شهر بسیار زیباست و می‌توان در این شهر مسابقات بزرگی برگزار کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی