صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • لژیونر
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۰۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت - ۰۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

لوزی قدرتمند زمان برانکو در تیم دیده نمی‌شود

فتح‌آبادی‌: پرسپولیس فرمانده ندارد


مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

غلام فتح‌آبادی مهاجم و سرزن اسبق پرسپولیس در خصوص بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان و بعضی موارد دیگر خیلی از ایرادات را متوجه بازیکنان پرسپولیس می‌داند و کسب تنها یک پیروزی را برای پرسپولیس نگران‌ کننده می‌داند.
 چرا پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان صلابت لازم را نداشت؟!
به شکل کلی غیبت پورعلی گنجی در خط دفاعی پرسپولیس تأثیرگذار بوده اما از سوی دیگر مصدومیت گولسیانی و تغییر سیستم تیم در مقابل استقلال خوزستان و بازی با یک سیستم جدید منجر به این شد که پرسپولیس در مقابل استقلال خوزستان آن صلابت لازم را نداشته باشد البته پرسپولیس برای پیروز شدن باید موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتری را روی دروازه حریف خلق می‌کرد اما این مهم در پرسپولیس دیده نشد. در این خصوص یادم هست در زمان حضور خودم در پرسپولیس علی‌آقا پروین همیشه به ما می‌گفت باید در هر بازی موقعیت گل زیادی خلق کنید و حداقل شش گل بزنید که اگر داور چند گل‌تان را هم قبول نکرد تیم‌تان باز هم به پیروزی برسد.
 مقابل شمس‌آذر چه شرایطی را به لحاظ فنی برای پرسپولیس پیش‌بینی می‌کنید؟
شناخت کاملی از افکار سعید دقیقی دارم چون با این بازیکن سابق در صبای قم کار کردم و مربی‌اش بودم. او افکار تهاجمی دارد و مربی خوبی است که حتی به ورزشگاه آزادی می‌آید تا خودی نشان دهد و از پرسپولیس امتیاز بگیرد. پرسپولیس هم شرایط خوبی ندارد چون در 9 بازی اخیرش تنها یک برد کسب کرده که این مهم برای مدافع عنوان قهرمانی اصلاً شایسته نیست، به همین دلیل پرسپولیس باید برنده شود تا استرس و فشار از روی کادر و بازیکنان برداشته شود. بازی با شمس‌آذر هم به نظرم به مراتب سخت‌تر از بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان خواهد شد، به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس باید تلاش بیشتری انجام دهند تا به موفقیت برسند و هواداران پرسپولیس هم باید روز یکشنبه با حضور در ورزشگاه آزادی با شوری که به تیم‌شان می‌دهند بازیکنان‌شان را برای یک پیروزی خوب به سوی برد سوق دهند. سپاهان در 7 بازی اخیرش پیروز شده در حالی که پرسپولیس از این مهم دور بوده و تنها یک برد داشته است، به همین دلیل سرمربی پرسپولیس باید ایرادات تیمش را که منجر به نتیجه نگرفتن سرخپوشان شده پیدا کند.
 در خصوص نقاط ضعف پرسپولیس بیشتر صحبت می‌کنید؟
من فکر می‌کنم آن لوزی قدرتمندی که در پرسپولیس زمان برانکو در پرسپولیس دیده می‌شد در تیم فعلی دیده نمی‌شود؛ تیمی که در آن پاس‌های خوبی برای مهاجمان ساخته و پرداخته می‌شد، در حالی که در پرسپولیس فعلی شاهدیم این کار به خوبی انجام نمی‌شود، به طور مثال ما در سپاهان شاهدیم بازیکنی مانند برایان دابو در میانه میدان برای تیم اصفهانی یک بازیکن همه کاره است، بازیکنی که توپ خوب می‌گیرد و مانند یک فرمانده در زمان حمله به تیمش سرعت داده و به نوعی یک فرمانده تمام عیار در میانه میدان برای تیمش محسوب می‌شود، در حالی که ما در پرسپولیس چنین بازیکنی را نمی‌بینیم و در حال حاضر سرلک نتوانسته این مهم را به خوبی در پرسپولیس انجام دهد و آن صلابت لازم را در خط میانی ندارد و به نوعی زحماتی که سرلک برای پرسپولیس متحمل می‌شود به چشم نمی‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی