صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۰۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و هفت - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۸

واکنش باشگاه به دو اتهام علیه خطیر

اپیزود جعل امضا در استقلال؛ قسمت دوم!

هفته پیش موضوع سوء‌استفاده علی خطیر از سربرگ فدراسیون فوتبال توسط هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح شد که ابتدا مدیر باشگاه استقلال منکر این اتفاق شد اما در ادامه با احضار علی خطیر به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و تفهیم اتهامات درنهایت مسئول امور بین‌الملل باشگاه استقلال با تعلیق فعالیت‌های خود مواجه شد.
در خبر مربوط به تعلیق مسئول امور بین‌الملل باشگاه استقلال آمد: پیرو گزارش حراست فدراسیون مبنی بر جعل و استفاده از سند مجعول موضوع نقض صریح ماده ۹ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون در باشگاه استقلال و با توجه به گزارش دپارتمان بین‌الملل فدراسیون و تحقیقات صورت گرفته و احضار علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال و توضیحات نامبرده و در ادامه اقرار سروش مهاجری، مسئول روابط بین‌الملل باشگاه استقلال بر اصل ارتکاب رکن مادی تخلف و اهمیت برخورد سریع با تخلف رخ داده، لذا بدین وسیله بنا به پیشنهاد مورخ 29/9/1402 ریاست محترم دیوان تحقیقات بر جلوگیری از فعالیت تا تعیین تکلیف نهایی و صدور حکم قطعی، مستند به مواد 2، 3، ۵، ۹ و‌۶۵ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال، سروش مهاجری (رئیس روابط بین‌الملل استقلال) با دستور موقت به میزان ۲۰ روز از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تا تعیین تکلیف نهایی محروم خواهد بود. در روزهای آتی تصمیم صادره ابلاغ می‌شود و ظرف یک هفته از جانب وی قابل اعتراض در کمیته استیناف است.
البته باشگاه استقلال بعد از انتشار خبر تعلیق فعالیت‌های مسئول روابط بین‌الملل خود اعلام کرد دستور موقت به معنای محکومیت قطعی است و هیچ ارتباطی هم بین دستور موقت و رأی نهایی در ماهیت دعوی وجود ندارد. بعضاً ممکن است همسو باشند و بعضاً هم ممکن است دستور موقت و رأی نهایی در تضاد کامل با یکدیگر باشند.
***
اما این پایان ماجراهای جعل اسناد نبود! درحالی که علی خطیر مشغول رایزنی برای عبور از بحران اول است تا به واسطه روابطی که با برخی از مسئولان در فدراسیون فوتبال دارد، به نوعی از این چالش بگذرد و خودش را مبرا کند اما یک خبر عجیب‌تر نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرد؛ خبری که این بار از جعل امضا و اثر انگشت یکی از اعضای هیأت مدیره استقلال رونمایی می‌کرد! خانی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال که پیش‌تر از اختلافات او با علی خطیر شایعاتی به گوش می‌رسید، شکایتی از علی خطیر مطرح کرده که در آن مدعی شده مدیر باشگاه استقلال امضا و اثر انگشت او را جعل کرده است.
در این شکایت آمده: باشگاه استقلال با انعقاد قراردادی به عنوان مستأجر با فردی به عنوان موجر، امضا و اثر انگشت خانی را در این قرارداد ثبت کرده، در حالی که او از انعقاد قرارداد مطلع نبوده و هرگز آن قرارداد را امضا نکرده و اثر انگشتی را هم ثبت نکرده است. خانی در این شکایت صراحتاً علی خطیر و فرشید سمیعی را به جعل متهم کرده است.
با طرح این شکایت علی خطیر در مظان دو اتهام بزرگ قرار گرفت؛ اولی همان ماجرای سوء‌استفاده از سربرگ فدراسیون فوتبال و دومی هم شکایت شخصی خانی از او که به موضوع جعل امضا مربوط می‌شود. در اسنادی که از ماجرای دوم منتشر شده نام، نام خانوادگی، کد ملی و تمام مشخصات خانی آمده، اما فرشید سمیعی پای برگه را امضا زده و اثر انگشت او وجود دارد در حالی که خانی در شکایت خود اعلام کرده چنین اجازه‌ای نداده و البته در محل امضای سمیعی کلمه «از طرف» نیز به چشم نمی‌خورد. دیگر امضای این قرارداد مربوط به خطیر است.
***
اما پاسخ باشگاه استقلال به ماجرای دوم چه بود؟ همان طور که پیش‌بینی می‌شد، باشگاه استقلال پیرامون این موضوع بیانیه صادر و اعلام کرد حق امضا داشته است. در بخشی از توضیحات باشگاه استقلال خواندیم: صاحبان امضای مجاز در باشگاه استقلال جهت امضای اسناد تعهدآور، مدیرعامل به همراه یکی از اعضای هیأت مدیره و مهر باشگاه است. از این رو، انحصار امضای دوم هرگز در اختیار آقای علیرضا خانی نبوده و به همین جهت وقتی ایشان از امضای قرارداد خودداری کرد، عضو دیگر هیأت مدیره قرارداد را امضا کرد. در ضمن سابقاً اکثریت هیأت مدیره طبق یک مصوبه اختیار امضای دوم را به عضو موظف و نایب رئیس هیأت مدیره آقای فرشید سمیعی تفویض کردند‌. در حالی که گفته شده امضای آقای سمیعی روی امضای خانی زده شده، در سند منتشر شده امضای آقای سمیعی در کادری قرمز مشخص شده که با فاصله زیادی با امضای آقای خانی در بخش متمم قرارداد، قرار دارد. باشگاه استقلال تأکید کرده این جریانات به نوعی حاشیه‌سازی علیه مدیریت است.

جستجو
آرشیو تاریخی