در اردوی تیم ملی کشتی چه خبر است؟

ستاره‌های سابق کشتی در قامت مربیان تیم ملی

محسن وظیفه
روزنامه نگار

بعد از معرفی کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، حالا کادرفنی تیم ملی جوانان هم معرفی شد که این‌ بار دو نایب قهرمان جهان به کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد جوانان اضافه می‌شوند.
همین چند ماه پیش بود که نیامدن قهرمانان نامی کشتی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد به عنوان مربی به یک مسأله بزرگ تبدیل شده بود اما حالا چه اتفاقی افتاده که ستاره‌های نامدار کشتی پشت سر هم به کادرفنی تیم‌های ملی اضافه می‌شوند. قبل از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان کار به جایی رسید که علیرضا دبیر برای تقویت تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان دست به دامان عیسی حاجی‌اف روس شد اما حالا با رفتن پژمان درستکار و انتخاب محسن کاوه به عنوان سرمربی بزرگسالان مهدی تقوی با دو طلای جهان و احسان لشگری هم با برنز جهان و المپیک به کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد اضافه شدند.
حالا بعد از محسن کاوه نوبت به غلامرضا محمدی رسیده تا او هم ترکیب کادرفنی خود را معرفی کند؛ کادری که با ستاره‌های چند سال گذشته کشتی ایران تکمیل می‌شود.
میثم مصطفی جوکار، سیداحمد محمدی، تقی داداشی و داود رخش خورشید به عنوان دستیاران جدید معرفی شدند. سیداحمد محمدی دارنده مدال نقره جهان است و یکی از تکنیکی‌ترین کشتی‌گیران ایران در حد فاصل سال‌های 2013 تا 2016 بود که به دلیل مصدومیت‌های پیاپی مجبور به خداحافظی زودهنگام از تیم ملی شد.
علاوه بر اینها قرار است دو ستاره نامدار کشتی ایران هم به کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد اضافه بشوند. مصطفی حسین‌خانی که مدال برنز جهان را دارد از اردوی بعدی تیم ملی به اردو اضافه می‌شود. علاوه بر این سعید ابراهیمی هم که مدال نقره جهان را در سال 2007 کسب کرده با درخواست غلامرضا محمدی به کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد جوانان اضافه می‌شود.
شاید این حضور قهرمانان بنام کشتی در اردوی تیم ملی یک سؤال مهم را به وجود بیاورد که در این مدت چه اتفاقی رخ داده که به یکباره تمام این مربیان نامی به اردوی تیم ملی روانه شده‌اند؟ تمام کسانی‌ که تا همین چند وقت پیش حوصله کار کردن در تیم ملی را نداشتند، حالاعلاقه‌مند هستند که در ترکیب تیم ملی باشند. باید جواب این سؤال را در جایگاه فنی و قابل احترام محسن کاوه و غلامرضا محمدی دید. محسن کاوه بیش از 30 سال است که در رده‌های مختلف تیم‌های ملی به عنوان مربی فعالیت می‌کند و غلامرضا محمدی هم که از زمان پایان دوران قهرمانی‌اش به کادرفنی تیم ملی اضافه شده و با توجه به اینکه 4 مدال جهانی را در کارنامه دارد، جامعه کشتی به او به عنوان یک مربی صاحب سبک احترام می‌گذارد. محسن کاوه و غلامرضا محمدی بر خلاف سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نه تنها محل زندگی‌شان در ایران است، بلکه وقتی از اردوی تیم ملی خارج می‌شوند در باشگاه مشغول به تمرین دادن می‌شوند؛ فرقی هم نمی‌کند، تهران باشد یا خرم‌آباد و یا تاکستان مهم این است که آنها کشتی را به خاطر کشتی می‌خواهند.

جستجو
آرشیو تاریخی