صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

گزینه‌های جایگزینی آلابا مشخص شد

توفیق اجبــــاری

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
در ابتدای فصل 2024/2023 پس از اینکه ادر میلیتائو بازیکن ثابت خط دفاعی رئال مادرید دچار پارگی رباط صلیبی شد خط دفاع سفید‌پوشان با مشکل روبه‌رو شده بود و آخر هفته گذشته زمانی که دومین مدافع میانی رئال مادرید نیز سقوط کرد، اوضاع بدتر شد. همانطور که از ابتدا گفته شده بود، دیوید آلابا دچار پارگی رباط صلیبی شد و ناچو فرناندز و آنتونیو رودیگر تنها گزینه‌های خط دفاعی تیم ماندند. اورلین شوامنی هافبک دفاعی تیم یکی از گزینه‌های پست دفاع وسط است که کارلتو نیز از این ایده استقبال می‌کند، اما نباید آن را بهترین گزینه برای بازی‌های مهم و لیگ قهرمانان اروپا دانست. در این گزارش چهار نام مرتبط با این باشگاه را به نقل از آ اس برای پر کردن جای آلابا به شما معرفی کرده‌ایم:

جورجیو اسکالوینی
در پایان لیست به جورجیو اسکالوینی بازیکن بومی آتالانتا می‌رسیم. سری آ همیشه استعداد پرورش دفاع وسط را در خود دارد و این مدافع خیلی زود با شروع کارش در این لیگ خودش را به‌عنوان یک استعداد معرفی کرد.
اسکالوینی ارزان نیست و به‌دلیل اهمیتش برای آتالانتا، ممکن است در دسترس نباشد. اما او اکنون آنقدر خوب است و برای آینده آنقدر بااستعداد است که رئال مادرید باید حداقل یک بار برای او تلاش کند.

آنتونیو سیلوا
در لیگ برتر پرتغال، آنتونیو سیلوا، مدافع میانی جوان بنفیکا ممکن است گزینه بهتری برای رئال مادرید یا یک باشگاه بزرگ اروپایی باشد. گونزالو ایناسیو از نظر تبلیغاتی و آماری نیز از بقیه گزینه‌ها بالاتر است.
آمار سیلوا در این فصل چشمگیر است. این ستاره 20 ساله خط دفاعی 93.1 درصد پاس صحیح دارد و بخوبی مهارت‌هایش را با توپ به دنیا نشان داده است چیزی که دقیقاً رئال مادرید این فصل از آن محروم بوده.
اگر رئال مادرید به‌دنبال جذب یک مدافع میانی جوان است که ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد سیلوا بهترین گزینه است.

گونزالو ایناسیو
گونزالو ایناسیو یکی از داغ‌ترین موضوعات قابل بحث در بازار نقل و انتقالات است. مدافع میانی اسپورتینگ گزینه‌ای رؤیایی برای بسیاری از باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا محسوب می‌شود. رئال مادرید در چند ماه گذشته با ایناسیو پیوند خورده است زیرا او پتانسیل تبدیل شدن به مدافع میانی در کلاس جهانی را در خود نشان داده است. مادریدی‌ها نیز سابقه داشتن دفاع میانی از لیگ پرتغال را دارند و میلیتائو فوق ستاره سابق پورتو یکی از خرید‌های موفق مادرید از این لیگ بود. ایناسیو حدود 60 میلیون یورو برای رئالی‌ها آب خواهد خورد اما قطعاً ارزش این پول را خواهد داشت.

ویلیام پاچو
ویلیام پاچو، مدافع میانی 22 ساله اخیراً از رویال آنتورپ در لیگ برتر بلژیک به آینتراخت فرانکفورت پیوست. پاچو یکی از بااستعدادترین مدافعان میانی جوان در فوتبال اروپا و یک جواهر واقعی است؛ یک کشف بزرگ دیگر برای آینتراخت فرانکفورت. پاچو شروع فوق‌العاده‌ای در بوندس‌لیگا داشته است و میانگین 2.5 تکل و 1.6 مهار در هر بازی را داشته است. او یک مدافع سرسخت و پویا است که می‌تواند بلافاصله بخشی از سیستم رئال مادرید شود. مشکل این است که پاچو تجربه بازی در سطح بالا مثل رودیگر و ناچو را ندارد. از آنجا که او اخیراً به آینتراخت فرانکفورت پیوسته، ممکن است رقم بالایی نداشته باشد اما عقاب‌ها می‌خواهند با حفظ او استعداد خود را به پول نقد تبدیل کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی