صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

خبر

 

ضرر بزرگ از داوری
با نظر کارشناسان داوری بعد از دیدار استقلال خوزستان – پرسپولیس به نظر می‌رسد سرخ‌ها از ناحیه داوری متضرر شدند چرا که حداقل باید یک پنالتی دیگر هم نصیب‌شان می‌شد و قبل از گل دوم میزبان هم داور باید اعلام خطا می‌کرد.


پنالتی دقیقه 21 روی عمری سوخت
در دقیقه 21 بازی بعد از پاس عمقی ترابی به عمری این بازیکن وارد محوطه جریمه می‌شود و اقدام به دریبل مدافع حریف می‌کند اما بعد از تکل بازیکن استقلال خوزستان توپ را از دست می‌دهد. ابراهیم میرزابیگی و حسین عسگری دو کارشناس داوری گفته‌اند بازیکن استقلال خوزستان پای بازیکن پرسپولیس را می‌زند و باید اعلام پنالتی می‌شد اما محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر دیگر کارشناسان داوری گفته‌اند خطایی اتفاق نیفتاده است.


پنالتی سوخته دقیقه 27 تأیید شد
چهار کارشناس داوری پنالتی سوخته پرسپولیس در دقیقه 27 را تأیید کردند. در این صحنه بعد از کرنری که روی دروازه استقلال خوزستان رفت، محمد طیبی مدافع میزبان به وضوح شهاب زاهدی را گرفته و سرنگون می‌کند اما داور این صحنه را ندید و سوت نزد. محمدرضا ابوالفضلی، حسین عسگری، مهدی عالیقدر و ابراهیم میرزابیگی با اشاره به اینکه این خطا از دید چشمان داور مخفی ماند گفته‌اند بازیکن مدافع بدون اینکه بر سر تصاحب توپ جدال نماید و پس از اینکه توپ در جریان بازی قرار گرفت با دست روی گردن مهاجم مرتکب خطا شده و او را سرنگون می‌کند، لذا می‌بایستی یک‌ پنالتی توسط داور اعلام می‌شد.


پنالتی کنعانی
 تأیید شد
در دقیقه 31 بازی با خطای حسین ساکی روی میلاد سرلک، جواد عرب‌براقی برای پرسپولیس خطا گرفت اما تصویر تلویزیونی در مورد این صحنه واضح و مشخص نبود و به نوعی دوربین جا ماند. به همین دلیل ابراهیم میرزابیگی نظری نداده اما محمدرضا ابوالفضلی، حسین عسگری و مهدی عالیقدر گفته با توجه به اینکه داور به صحنه مسلط و نزدیک است، به نظر مدافع با دو دست روی مهاجم خطا می‌کند، لذا پنالتی به درستی اعلام شده و اخطار به بازیکن خاطی به علت اعتراض به تصمیم داور است.


اگر VAR بود
گل دوم استقلال رد می‌شد
اگر VAR در این بازی وجود داشت‌ قطعاً گل دوم استقلال خوزستان مردود می‌شد چرا که قبل از گل میزبان خطای واضحی لب خط طولی زمین روی محمد عمری رخ داد و منجر به اعتراض شدید یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی شد. محمدرضا ابوالفضلی، ابراهیم میرزابیگی، مهدی عالیقدر و حسین عسگری چهار کارشناسی که در این باره نظر داده‌اند، خطا روی عمری را تأیید کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی