صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

استقلال خوزستان 2 – پرسپولیس 2

یک امتیاز تقدیم به قعرنشین!


 

سه‌شنبــــــــــــه 28/09/1402، هفته دوازدهم‌ بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت: 15، تماشاگر: 15 هزار نفر
استقلال خوزستان 2
گل‌ها: جواد آقایی‌پور(6 و 49)
پرسپولیس 2
گل‌ها: محمد‌حسین کنعانی‌زادگان(40)، نبیل باهویی‌(68)
داور: امیر عرب‌براقی
کمک‌ها: فرهاد مروجی، محمدعلی پورمتقی
اخطار: حسین ساکی  و حسین احمدی‌(استقلال خوزستان)‌، حسین کنعانی‌ و سعید صادقی(پرسپولیس)
استقلال خوزستان: فرزین گروسیان، عقیل کعبی، محمد طیبی، محمود مطلق‌زاده، متین کریم‌زاد، حسین ساکی، علیرضا خوشکفا، علیرضا کاظمی(‌68- محمدحسین باصری)، حسین احمدی(74- محمد سلطانی‌مهر)، بهروز بارانی(6+90- ابوالفضل طاهری‌نژاد) و جواد آقایی‌پور
سرمربی: سیروس پورموسوی
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، حسین کنعانی‌زادگان،علی نعمتی، مسعود ریگی، میلاد سرلک(46- سروش رفیعی)، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه(3+90- گئورگی گولسیانی)، محمد عمری(63- نبیل باهویی)، شهاب زاهدی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
 
پرسپولیس با سیستم‌ ترکیبی متفاوت پا به مصاف تیم قعر جدولی استقلال خوزستان گذاشت که در بازی‌های قبلی‌اش حتی یک برد به دست نیاورده بود. با تصمیم یحیی گل‌محمدی نفراتی مثل سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر بیرون نشستند تا بازیکنانی مثل فرشاد فرجی، محمد عمری و امید عالیشاه فیکس شوند. مهم‌تر اما تغییر سیستم تیم پرسپولیس بود که به نظر می‌رسید با سیستم 3-4-3 وارد میدان شده و ظاهراً تهاجمی‌تر است.
بازی که شروع شد مشخص بود در زمین ناهموار ورزشگاه غدیر، پرسپولیس برای ارائه بازی دلخواه خود مشکل‌ دارد اما شاید کسی تصور نمی‌‌کرد با اولین حمله تیم میزبان دروازه بیرانوند باز شود.
فقط 6 دقیقه از بازی گذشته بود که حرکت ترکیبی بازیکنان استقلال خوزستان از جناح راست پرسپولیس با ارسال و دفع ناقص بیرانوند مواجه شد تا در ریباند آقایی‌پور دروازه سرخ‌ها را باز کند و به تیم یحیی شوک بدهد.
بعد از این گل 10 دقیقه طول کشید تا پرسپولیس اولین حرکت ترکیبی خود را انجام دهد اما ارسال صادقی به خاطر زمین خراب به زاهدی نرسید.
دقیقه 21 پرسپولیس موقعیتی ایجاد کرد اما عمری ضربه آخر را نزد. یک دقیقه بعد هم پاس تو در ترابی را سرلک از دست داد و این توپ هم منجر به شوت نشد.
دقیقه 26 پرسپولیس با یک ارسال کرنر می‌توانست به پنالتی دست یابد اما علی‌رغم اعتراض آنها، زاهدی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. شش دقیقه بعد اما این کرنر و همان صحنه از زاویه مخالف اتفاق افتاد و این بار بازیکن استقلال خوزستان روی میلاد سرلک خطا کرد که داور مسابقه اعلام پنالتی کرد. با اعلام این پنالتی سیروس پورموسوی تیمش را از زمین بیرون کشید و 6 دقیقه بازی متوقف شد تا بعد از صحبت‌های فراوان بین مسئولان برگزاری بازی و تیم پرسپولیس با حریف بالاخره استقلال خوزستان به زمین برگردد و کنعانی پشت ضربه پنالتی بایستد. این پنالتی را کنعانی‌زادگان برخلاف حرکت گروسیان تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس به نوعی جبران مافات کرده باشد.
بعد از این پنالتی اما بازی به جریان نیفتاد و این بار سنگ‌پرانی‌های شدید تماشاگران و هواداران تیم میزبان باعث شد بازی چیزی حدود 8 دقیقه متوقف شود و در شرایطی که به نظر می‌رسید احتمال تعطیل شدن مسابقه وجود دارد بالاخره بازی از سر گرفته شد.
پرسپولیس بعد از شروع مجدد بازی کنترل توپ و میدان را در دست گرفت اما یکی دو موقعیت نصف و نیمه داشت. یک بار شوت ترابی با دفع گروسیان مواجه شد و بار دوم عمری نتوانست در موقعیت مناسب توپ را کنترل کند.
با شروع نیمه دوم یحیی گل‌محمدی سروش رفیعی را به زمین فرستاد تا شرایط میانه میدانش را بهتر کند اما باز هم با اولین موقعیت بازی گل خورد. در شرایطی که پرسپولیسی‌ها به خطا روی عمری معترض بودند، استقلال خوزستان باز هم در دقیقه چهارم نیمه دوم سرخ‌ها را شوکه کرد. این بار حرکت از سمت راست آبی‌پوشان با سانتر آنها همراه شد و توپ با ضربه سر کاظمی در شش‌قدم به آقایی‌پور رسید و این مهاجم برای بار دوم بیرانوند را تسلیم کرد.
بعد از این گل دوباره ده دقیقه طول کشید پرسپولیس خودش را در زمین پیدا کند و اولین موقعیت نصف و نیمه با پاس ترابی و شوت ضعیف زاهدی از دست رفت. دقیقه 62 ایستگاهی امید عالیشاه موقعیت خطرناکی را ایجاد کرد اما بعد از اولین تغییر یحیی با یک کرنر از سروش رفیعی و ضربه سر عالیشاه روی تیر اول، باهویی تازه‌وارد در تیر دوم با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا پرسپولیس به بازی برگردد و فرصت برنده شدن را هم پیدا کند.
بعد از این گل دفاع میزبان سفت و سخت‌تر هم شد. پرسپولیس در دقیقه 76 با ارسال‌های متوالی با سانتر ترابی و ضربه سر زاهدی تا آستانه رسیدن به گل پیش رفت اما این موقعیت گل نشد. دقیقه 86 هم باهویی فرصت گلزنی داشت که بعد از کنترل خوب توپ و سر توپی که زد ضربه نهایی‌اش را بد نواخت.
در ادامه بازی تلاش همه جانبه پرسپولیس هم منجر به خلق موقعیت جدی نشد و تیم خوزستانی با دفاع جانانه و کمی هم وقت‌کشی توانست یک امتیاز شیرین از سرخ‌ها بگیرد تا تیم گل‌محمدی ناکام از میدان بیرون بیاید و در رده پنجم جدول قرار بگیرد.

ZOOM

هند طیبی
پنالتی نبود؟
در دقیقه 65 بازی نبیل باهویی تلاش داشت تا توپ را روی دروازه استقلال خوزستان ارسال کند اما توپ به دست محمد طیبی خورد و در شرایطی که دست این مدافع میزبان باز بود تمام بازیکنان پرسپولیس بخصوص نفراتی که کنار دروازه استقلال مشغول گرم کردن بودند به نشانه هند و پنالتی دست‌ها را بالا بردند اما عرب‌‌براقی اعتقادی به پنالتی نداشت. از بین کارشناسان داوری ابوالفضلی گفته کمک داور باید داور را در جریان می‌گذاشت و پنالتی می‌گرفت اما دو کارشناس دیگر گفته‌اند پنالتی نبوده است.
مهدی عالیقدر هم گفته با توجه به اینکه توپ به آرنج مدافع کمانه می‌کند و دست وی نیز از حالت طبیعی خارج است، می‌بایست اعلام پنالتی می‌شد. از آنجا که دو مدافع مانع دیدن داور هستند، کمک داور باید با توجه به زاویه بهتر به داور کمک می‌کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی