صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و پنج - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

خرید تمام مهاجمان خوب، تاکتیک سپاهان بود

اصلانیان: بازیکنان قدیــــم در دربی‌ها بزرگی می‌کردند

امیرحسین اصلانیان مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است پیش‌بینی او پیش از دربی درست از آب در آمده است چون او پیش‌بینی یک بازی بدون گل پیش از دربی را داشت که در نتیجه، عملاً این پیش‌بینی درست از آب در آمد.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

 پیش‌بینی‌تان از دربی 102 چگونه بود؟
بازی خوبی را شاهد نبودیم. پیش‌بینی کرده بودم بازی بدون گل می‌شود چون احساسم این بود که دو مربی برای نباختن به زمین می‌آیند که همانطور هم شد و در نهایت هم با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.
 اما بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس در گفت‌و‌گوهای‌شان روی این نکته تأکید داشتند که پرسپولیس می‌توانست بازی را به سود خود خاتمه دهد!
بله پرسپولیس شانس بیشتری برای برد داشت، چه بسا که عالیشاه یک گل خوب هم روی فرصت‌طلبی به ثمر رساند و یک فرصت خوب دیگرش هم با بدشانسی گل نشد اما به هر حال فرصت گل پرسپولیس هم روی یک پاس رو به عقب اشتباه نصیب بازیکن پرسپولیس شد و بازی رو به عقب و عرضی بیشتر در دستور کار پرسپولیس بود که حتماً می‌شد بهتر از این عمل کرد یا استقلال که بیشتر به توپ‌های بلند و بازی فیزیکی و ضد‌حمله‌ها چشم داشت. من قبل از بازی هم پیش‌بینی کرده بودم بازی بدون گل را شاهد خواهیم بود چون احساس می‌کردم دو مربی برای نباختن تیم‌شان را روانه دربی سازند که البته در نهایت بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.
 تصمیمات داوری و VAR هم حرف و حدیث کم به همراه نداشت!
من فکر می‌کنم نود دقیقه داوری در نهایت خلاصه شد به دو تصمیم VAR که زمان زیادی را از بازی گرفت که البته حرف و حدیث‌های زیادی را هم به همراه داشت. در تمام دنیا شاهدیم که در عرض 30-40 ثانیه در مورد صحنه‌ها تصمیم می‌گیرند اما بار اول 4-3 دقیقه و بار دوم خیلی بیشتر زمان از بازی گرفته شد تا عرق بازیکنان خشک شود تا به خوبی عیان شود که داوری ما هنوز با مشکل مواجه است. بازی دربی بیشتر در اختیار پرسپولیس قرار داشت اما برنامه‌های هجومی پرسپولیس تا پشت هجده قدم خوب انجام می‌شد و بعد از آن با دفاع پر تعداد استقلال این حملات بی‌نتیجه می‌ماند. در نهایت دربی مساوی شد تا همه چیز به سود سپاهان رقم بخورد.
 مساوی نتیجه‌ای عادلانه برای دربی بود؟
دربی بار فنی آنچنانی نداشت و دو تیم برتری فنی آنچنانی نسبت به یکدیگر نداشتند. بحث پنالتی هم مبحثی جداگانه است که فکر می‌کنم به دلیل اعتراض بیش از حد نیمکت استقلال و به نوعی شلوغ‌بازی و فشار آنها، داور بازی پنالتی گرفت.
  به نظرتان دربی‌های قدیمی با دربی‌های فعلی چقدر تفاوت دارد؟
به نظرم بازیکنان قدیم در دربی‌ها بزرگی می‌کردند و دربی‌های جذاب و مهیجی را شاهد بودیم، این در حالی است که دربی‌های الان خیلی جالب نیست و باور کنید هیچ بار فنی هم نداشت و جوهر خودکار من برای یادداشت مطلب جدید و فنی در دربی واقعاً خشک شد.
 مشکل داوری ما در دربی به شکل خاصی دهان باز کرد!
در اینکه داوران ما اشتباه زیاد دارند شکی نیست اما ما باید این را هم در نظر بگیریم که واقعاً چه امکاناتی به داوران‌مان می‌دهیم و چقدر دستمزد برای آنها در نظر می‌گیریم.
 خط حمله پرسپولیس هم در دربی نتوانست کار خاصی انجام دهد!
خط فوروارد وابسته به بازیکنان پست‌های دیگر و تغذیه آنها است و وقتی توپی به مهاجم نرسد مهاجمان کاری انجام نمی‌دهند و نمره نمی‌گیرند. شاید به همین دلیل هم بود که عالیشاه روی یک پاس رو به عقب گل پرسپولیس را به ثمر رساند. در خط حمله نیاز به خلاقیت داریم و وقتی کار گره می‌خورد ستاره باید باشد که بتواند گره را باز کند که این مهم در خط حمله پرسپولیس نبود. ما در این سال‌ها ستاره تولید نکردیم و این هم یکی از ایرادات فوتبال ما است.
 در خصوص خط حمله پرسپولیس و قیاس‌اش مثلاً با خط حمله تیم سپاهان چه نقدی دارید؟
سپاهان هر چه بازیکن در مارکت داخلی، در زمینه بازیکنان خط حمله وجود داشته را به خدمت گرفته است و شاید یکی از تاکتیک‌های‌شان این بود که آنها را بخرند و بازیکن مطرح چندانی باقی نماند چرا که شاهدیم الان شکاری مصدوم است و عیسی و کاوه رضایی هم به غیر از یکی دو مهاجم اصلی دیگرش چندان فرصت بازی پیدا نمی‌کنند.
 در خصوص نبیل چه نظری دارید؟
او مهاجم متوسطی نشان داده و باید گل بزند تا بعد ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. جدا از اینکه در چند سال اخیر پرسپولیس هر چه مهاجم خریده خوب نبوده و لوکادیا تنها مهاجمی بوده که توانسته در عمل برای پرسپولیس بهترین باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی