استقلال خوزستان – پرسپولیس

برخورد با دومین آبی لیگ؛ این بار در قعر!

استقلال خوزستان از 12 بازی قبلی خود فقط و فقط چهار امتیاز گرفته و تنها خط تیره جدول لیگ برتر متعلق به این تیم است که هنوز بردی به دست نیاورده است. تیم جوان و بدون ستاره استقلال خوزستان دو دستی قعر جدول را چسبیده و رها نمی‌کند. آنها در 5 بازی اخیر خود سه مساوی و 2 باخت داشته‌اند و با اینکه دو بازی آخرشان مقابل نساجی و سپاهان شکست خوردند اما سه امتیاز از چهار امتیازشان را در همین 5 هفته اخیر گرفته‌اند.
استقلال خوزستان تیمی است که مشکلات مالی فراوانی داشته و حتی زمین تمرین هم نداشت تا جایی که با مساعدت مسئولان ورزش استان مجبور شد در ورزشگاه غدیر تمرین کند. استادیومی که محل برگزاری بازی امروز خواهد بود. از قضا وضعیت چمن این ورزشگاه می‌تواند یکی از دل‌نگرانی‌های کادر فنی پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی باشد.
استقلال خوزستان در اوج بحران پا به این میدان خواهد گذاشت اما حتی با شکست مقابل پرسپولیس هم  قرار نیست پورموسوی از سمتش برکنار شود و به خاطر شرایط ویژه آبی‌های اهواز به کار خود ادامه خواهد داد.
استقلال خوزستان در حالی تیم چهار امتیازی جدول است که هم از فولاد بیشتر گل زده و هم از صنعت نفت کمتر گل خورده. این تیم تنها سه، چهار چهره شناخته شده در خط دفاعی خود مثل محمد طیبی، محمود مطلق‌زاده و حسین ساکی دارد، ضمن اینکه یکی از برادران پورحمیدی درون دروازه این حضور می‌یابد. غیر از این نفرات، خط میانی و هافبک این تیم همه بازیکنانی ناشناخته و لیگ یکی هستند که تا اینجای فصل کاری از پیش نبرده‌اند.
اما استقلال خوزستان احتمالاً بهترین ورژن خود را مقابل پرسپولیس قرار خواهد داد. بعد از تساوی جنجالی و پرحاشیه مقابل استقلال صدرنشین حالا پرسپولیس باید با استقلال قعرنشین بازی کند و شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود. روی کاغذ همه از پرسپولیس انتظار برد دارند اما بعید است این بازی هم برای یحیی و تیمش راحت باشد و مثل بیشتر بازی‌های لیگ برتر نزدیک و پرفشار دنبال خواهد شد.
پرسپولیس فقط 5 روز بعد از دربی باید مقابل این تیم قعر جدولی بازی کند، آن هم در شرایطی که دو سه روز تمام بعد از آن بازی درگیر حواشی دربی بوده است. پرسپولیس تنها فرصت این را داشت تا 2 روز ریکاوری کند و با دو جلسه تمرین راهی اهواز شد. سرخ‌ها تقریباً تمام بازیکنان خود را برای این بازی در اختیار دارند و مصدومان قبلی تنها غایبان این مسابقه خواهند بود.
احتمال این وجود دارد که پرسپولیس با یک یا دو تغییر نسبت به دربی وارد این میدان شود و با سیستم و ترکیبی تهاجمی‌تر دنبال پیروزی باشد. در همین راستا احتمال استفاده از امید عالیشاه و محمد عمری یا حداقل یکی از این دو نفر در ترکیب اصلی وجود دارد و شاید وحدت هنانوف هم جای اسماعیلی‌فر مصدوم را بگیرد.
پرسپولیس روی کاغذ برنده این بازی است و قاعدتاً باید در این مسابقه پیروز باشد مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد. با این حال اگر یحیی و تیمش در این مسابقه به سه امتیاز بازی دست نیابند، باز هم از صدر جدول دورتر خواهند شد و رقابت با استقلال و سپاهان سخت‌تر می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی