صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

انتخابی کشتی؛ غیبت کامران، بذری و مصدومیت گلیج

حضور ۱۰۰ فرانکی داوران

 

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی از صبح دیروز در 3 وزن اول و المپیکی 57، 65 و 97 کیلو با شرکت 101 مدعی، در سالن مرحوم سید رسول حسینی ساری شروع شد.
 
کامران غیبت کرد، بذری شاید جمعه روی باسکول
هرچند از قبل احتمال غیبت کامران قاسم‌پور می‌رفت، اما عدم حضور احمد بذری یکی دیگر از جوانان مدعی 97 کیلو در وزن‌کشی روز نخست، همه را متعجب کرد. البته هنوز این احتمال وجود دارد که بذری قید حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس را زده باشد و بخواهد اولین حضور جهانی خود در بزرگسالان را در مسابقات قهرمانی جهان 2024 اوزان غیر المپیکی (در صورت برگزاری) بیازماید و برهمین اساس احتمال دارد فردا (جمعه) وزن‌کشی کند و به مصاف مدعیان برود تا شاید در مصاف با مدعیانی نظیر امیرحسین فیروزپور و... صاحب دوبنده تیم ملی بشود.
 
مصدومیت گلیج و رها کردن نیمه‌تمام اولین مسابقه
قبل از شروع مسابقات قهرمانی کشور نیز خبری پیرامون مصدومیت و درخواست مجتبی گلیج برای موافقت با عدم حضورش در مرحله اول چرخه انتخابی منتشر شده بود ولی وقتی نفر سوم جهان و ملی‌پوش کشورمان در جهانی 2023 و بازی‌های آسیایی هانگژو، صبح دیروز روی باسکول وزن‌کشی رفت و مهیای رقابت با سیدمحمدحسن دهبان‌پور(97 کیلوی خوزستان) شد، همه متوجه شدند او برای تمکین از تصمیم کمیته فنی و کادرفنی تیم ملی، روی تشک رفته است. در حالی که گلیج از همان لحظه اول و روی تشک آمدنش نیز لنگ می‌زد و لنگ لنگان روی تشک آمد، در اولین مسابقه اولین مرحله چرخه انتخابی وقتی مقابل حریف نه چندان مدعی و مطرحش ابتدا 5 – یک عقب افتاد، به علت تشدید درد، از ادامه کشتی خودداری کرد تا دست حریف به‌عنوان نفر برنده بالا برود و او چشم انتظار تصمیم مسئولان ذیربط برای موافقت با واگذاری یک شانس دیگر برای ادامه حضور در چرخه انتخابی باشد.
 
پیروزی خواری با اجرای فن، امتیازات مؤمنی بدون فن
از اتفاقات جذاب و دیدنی روز نخست می‌توان به رویارویی دو مدعی مازنی وزن اول المپیکی کشتی آزاد (57 کیلو) بین ابراهیم خواری و علی مؤمنی اشاره کرد که یکی از جذاب‌ترین کشتی‌های مرحله اول چرخه انتخابی را به نمایش گذاشتند. اما خواری با اجرای فن، خاک کردن و به پل زدن حریف موفق به کسب 8 امتیاز شد و با رد اعتراض 5 ثانیه پایانی کشتی، امتیاز نهم را نیز گرفت تا 9 – 7 پیروز شود ولی مؤمنی، بدون اجرای فن، فقط با هول دادن و بیرون بردن حریف از تشک موفق به کسب 5 امتیاز شد و 2 امتیاز نیز به‌دلیل اخطار به حریف صاحب پوئن شد و شکست را پذیرفت.
 
حضور ۱۰۰ فرانکی داوران
همچنین در این رقابت‌ها به درخواست فدراسیون کشتی و کمیسیون داوران، نماینده اتحادیه جهانی حضور دارد تا کنترل درجه داوران بین‌‎المللی صورت بگیرد. ابراهیم چی‌چی اوغلو به این منظور به ایران آمده و علاوه بر داوران دعوتی از سوی فدراسیون کشتی برای قضاوت در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور، 17 داور بین‌المللی با فعال کردن لایسنس خود، برای کنترل درجه اعلام آمادگی کرده‌اند. فعال کردن لایسنس با پرداخت 100 فرانک سوئیس (معادل 110 دلار آمریکا) امکان‌پذیر است.

 مدعیان 3 وزن دوم امروز و 4 وزن پایانی فردا روی تشک
دیدارهای 3 وزن دوم 74، 86 و 125 کیلو که آخرین اوزان المپیکی پیکارهای قهرمانی کشور نیز محسوب می‌شوند امروز برگزار می‌شود. مدعیان 4 وزن پایانی و غیرالمپیکی 61، 70، 79 و 92 کیلو نیز فردا (جمعه) برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کشتی می‌گیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی