صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد و دو - ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

دربی 102 از روی نیمکت

دار و دستــــــــــه سابقـــــــه‌دارها

حامد حسینی
خبرنگار
نیمکت‌های استقلال و پرسپولیس در دربی روز پنجشنبه، پر است از مردانی که جزو سابقه‌دارهای این بازی محسوب می‌شوند؛ مردانی با تعداد بازی زیاد، حضورهای درخشان و البته گلزنی.

استقلال
تمامی اعضای کادر فنی و سرپرست استقلال سابقه بازی در دربی را دارند. آنها توانسته‌اند 5 بار هم دروازه رقیب را در دربی باز کنند.
جواد نکونام: یک فصل و نیم پیراهن استقلال را در لیگ برتر پوشید و در 3 دربی به میدان رفت. هر 3 رویارویی استقلال و پرسپولیس با حضور او، مساوی شد. نکونام با پیراهن پاس، روزهای جالبی برابر پرسپولیس داشت: 3 گل به این تیم زد شامل دبل در لیگ سوم و یک گل در لیگ اول. در بازی لیگ پنجم، اخراج شد و 2 بار هم پنالتی‌هایش را برابر داود فنایی و محمد محمدی از دست داد.
محمد نوازی: به دلیل گرفتن کارت قرمز بین دو نیمه بازی استقلال و فولاد، نمی‌تواند در دربی روی نیمکت بنشیند. نوازی 10 بار در دربی حاضر شده، 2 گل زده و چنین آماری دارد: یک برد، 3 باخت و 6 مساوی.
علی سامره: مهاجم محبوب هواداران استقلال، 7 بار در دربی به میدان رفت و توانست 2 بار دروازه پرسپولیس را باز کند که اولی، لقب علی 30 ثانیه را برایش به ارمغان آورد. 2 برد، 4 مساوی و یک باخت، آمار سامره در دربی‌هاست.
بهزاد غلامپور: در اوایل دهه 70 به عنوان جانشین احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان استقلال شد. او در 6 دربی به میدان رفت شامل یک برد، 3 مساوی و 2 باخت. در این 6 بازی، 7 گل خورد و 2 بار هم کلین‌شیت کرد.
کیانوش رحمتی: بهترین آمار را بین اعضای کادر فنی استقلال برابر پرسپولیس در دربی دارد: 4 برد، یک مساوی و یک باخت.

پرسپولیس
سرمربی، سرپرست و مربی پرسپولیس سابقه پوشیدن پیراهن این تیم در دربی را دارند. هر 3 نفر هم توانسته‌اند، دروازه استقلال را باز کنند.
یحیی گل‌محمدی: به عنوان بازیکن پرسپولیس در 8 دربی حاضر شده و چنین کارنامه‌ای دارد: 3 برد، 4 مساوی و یک باخت. او سابقه زدن گل به استقلال در دربی را هم دارد. گل‌محمدی در قامت سرمربی پرسپولیس هم در 11 دربی حاضر شده و بدون باخت و با 3 برد و 8 مساوی وارد دوازدهمین دربی عمرش می‌شود.
افشین پیروانی: یکی از باسابقه‌هاست با حضور در 18 دربی. پیروانی چنین آماری در دربی دارد: 4 برد، 11 مساوی و 3 باخت. او در دربی فینال جام حذفی سال 1378، گل دوم و قهرمانی پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد.
جلال حسینی: به عنوان بازیکن پرسپولیس 15 بار برابر استقلال قرار گرفته و در کل هم 35 بار با این تیم رودررو شده است. حسینی در دربی، چنین آماری دارد: 3 برد، 10 مساوی و 2 باخت. او در دربی توانسته یک گل بزند.

سرخابی
مهدی هاشمی‌نسب را باید در زمزه دربی‌بازهای درست و حسابی جای داد. او هم به عنوان بازیکن استقلال و هم به عنوان بازیکن پرسپولیس در دربی، بازی کرده و گل زده است. درمجموع او 12 بار در دربی بازی کرده، 5 گل زده و این آمار را دارد: 5 برد،
6 مساوی و یک باخت.
هاشمی‌نسب سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در 6 دربی دارد با آمار درخشان 4 برد، 2 مساوی، بدون باخت و زدن 4 گل.
او با پیراهن استقلال هم در 6 دربی به میدان رفته و یک برد،
4 مساوی و یک باخت دارد و یک گل هم زده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی