باغمیشه: پرسپولیس با نتیجه سه بر یک دربی را می‌برد

VAR جنگ‌های لب خــــــــط را بی‌تأثیر می‌کند

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
علی باغمیشه چند روز پیش به همراه پسرش در تمرین پرسپولیس حضور یافت تا با یحیی و افشین دو تن از همبازیان قدیمی‌اش دیداری داشته باشد ملاقاتی که در آن در خصوص مسائل تیم و موارد فنی‌اش شاید بیش از هر موضوع دیگری صحبت شد. به بهانه دربی 102 گفت وگویی با علی باغمیشه مهاجم اسبق پرسپولیس داشتیم.
 فکر می‌کنید پس از برد هوادار اتفاقاتی که در بازی مقابل الدحیل رخ داده بود برای بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس به لحاظ روحی روانی بر طرف شد؟!
به نظرم پرسپولیس در حال حاضر آماده است و فقط با بدشانسی دیدار مقابل الدحیل را باخت و فوتبال روی بد خودش را به پرسپولیس نشان داد چون همه دیدند پنالتی و چند فرصت مسلم گلزنی دیگرسرخ‌ها چگونه از دست رفت به همین دلیل حتماً از هواداران پرسپولیس این انتظار را دارم که از بهترین مربی فعلی فوتبال ایران که بیشترین قهرمانی را برای پرسپولیس آورده در دربی حمایت داشته باشند و یک دقیقه هم از حمایت تیمشان دست بر ندارند. این یک واقعیت است که از یحیی بهتر چه کسی را سراغ داریم که برای پرسپولیس بیاوریم. تیم پرسپولیس خوب و تهاجمی بازی می‌کند به همین دلیل من و تمامی پیشکسوتان تمام قد پشت سر یحیی هستیم تا یحیی با پرسپولیس سه امتیاز دربی را کسب کرده و دوباره عناوین قهرمانی سه‌گانه‌اش راتکرار کند.
 اما تیمی مانند سپاهان که به شدت خصوصاً در فاز تهاجمی خیلی خوب تقویت شده شرایط را برای پرسپولیس و سایر مدعیان سخت می‌سازد!
واقعاً سپاهان هر چه مهاجم خوب در فوتبال ایران بوده را گرفته، تیمی که سقف بودجه را رعایت نکرد و جریمه شد اما این مسأله برای پرسپولیس هم لحاظ شد در حالی که برای رقیب سنتی‌اش رعایت نشد و به شکل عجیبی تا این لحظه کمیته انضباطی از دادن حکم کسر امتیاز تیم رقیب سرپیچی کرده است. من فکر می‌کنم همان طور که برای سقف بودجه معیار تعیین کرده و چند تیم را جریمه کردند برای تیم‌هایی که به قول خودشان سقف را رعایت کرده و با کف قرارداد که همه می‌دانند چنین ارقامی برای بازیکن و مربی‌شان صدق نمی‌کند قرارداد منعقد کرده‌اند باید امتیاز کسرکنند، نمونه آنها هم سعید مهری و مهدی هاشمی‌نسب بود که با ارقام بسیار پایینی قرارداد بستند که هر شخصی می‌داند چنین ارقامی صحت ندارد و ساختگی است. الان هم فکر می‌کنم آنها گذاشته‌اند که استقلال ببازد بعد حکم کسر سه امتیازش را بدهند.
 اما به هر حال دربی است و ممکن است پرسپولیس بازنده باشد!
من اصلاً به باخت پرسپولیس فکر نمی‌کنم و نتیجه‌ای جز برد را برای پرسپولیس متصور نیستم.
 در رابطه با جدال سبک تهاجمی یحیی و سبک کی‌روشی جواد نکونام چه صحبتی دارید؟
این بازی نبرد بین دو شخصیت و کاریزمای متفاوت است که به نظرم شانس برد با پرسپولیس یحیی است چون پرسپولیس به لحاظ فوتبالی تیم بهترو با کیفیتی است.
 در رابطه با VAR که برای اولین بار در تاریخ دربی‌ها استفاده خواهد شد چه تحلیلی دارید؟
مگر در دربی‌ها فقط باید در کنار زمین بجنگیم تا پیروز شویم. فکر می‌کنم آمدن VAR خیلی کمک می‌کند تا تیم بازنده بهانه‌ای برای باخت نداشته باشد و داد و فریادهای کنار زمین و لب خط هم به نوعی روی داور بی‌تأثیر باشد.
 دربی 102 به نظرتان فقط سه امتیاز ارزش دارد؟
از لحاظ جدولی فقط سه امتیاز ارزش دارد اما برد برای پرسپولیس می‌تواند این تیم را باز هم در مسیر قهرمانی قرار دهد و سکوی پرتاب این تیم باشد به همین دلیل حتماً وقتی مسائل دیگر را لحاظ کنیم به این پی می‌بریم که دربی بازی خاص و به قول خودمان شش امتیازی است.
 در رابطه با دربی 102 چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید؟
پرسپولیس با نتیجه سه بر یک دربی را می‌برد و گل‌ها را هم شهاب و عالیشاه و یک گل دیگرش را هم ترابی از روی نقطه پنالتی به ثمر می‌رساند.
 حضور امید عالیشاه چه تأثیری در دربی خواهد داشت؟
امید بازیکنی باتجربه و دربی‌باز است که با عقلش و تجربه بالایش در دربی قطعاً بیشترین بازدهی را خواهد داشت بازیکنی که بازی کند باز هم احتمال زیادی دارد که گلزن دربی باشد.
 اما محمد عمری هم در این مدت خیلی خوب کار کرده!
محمد عمری بازیکنی است که اگر مغرور نشده و کمتر آسیب ببیند حتماً دو سال دیگر بر سر به خدمت گرفتنش بین تیم‌های دیگر جنگ خواهد بود.
 خودتان هم چند روز پیش به همراه فرزندتان در تمرین پرسپولیس حاضر شدید.
بله در تمرین حاضر شدم تا با دوستان قدیمی‌ام دیدار داشته باشم. در این بین جلسه خیلی خوبی با سرمربی تیم داشتم و راجع به پلن Bهم مواردی مطرح شد که ان‌شاءالله به حال تیم مفید واقع شود.

جستجو
آرشیو تاریخی