صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اعتبار منچستریونایتد زیر دست بایرن مونیخ

90 دقیقه تا احتمال بقا

منچستریونایتد تیم آخر گروه A لیگ قهرمانان اروپا امشب میزبان بایرن مونیخ صعودکرده به‌عنوان صدرنشین گروه است. هر دو تیم در رقابت‌های داخلی باختی تحقیرآمیز را تجربه کردند، شیاطین سرخ در خانه با سه گل به بورنموث باختند و شاگردان توماس توخل متحمل شکست شوکه کننده 5 بر یک در زمین آینتراخت فرانکفورت شدند.
خیلی چیزها باید دست به دست هم بدهد تا تیم اریک تن هاخ به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بخزد. بازی‌های پرگل ویژگی این فصل شیاطین سرخ در رقابت‌های اروپایی بوده و سفر دو هفته قبل به استانبول هم مستثنی نبود اما یک سقوط فاجعه‌بار دیگر باعث شد یونایتد برتری 2 بر صفر و 3 بر یک مقابل غول ترک را با تساوی 3 بر 3 عوض کند و کارش را برای بازی آخر به نهایت سختی بکشاند.
این تیم از پنج بازی خود تنها چهار امتیاز گرفته و در انتهای گروه قرار دارد. حالا فقط باید بایرن مونیخ را شکست دهند و امیدوار باشند کار کپنهاگن و گالاتاسرای در بازی دیگر گروه به تساوی بکشد تا به مرحله بعد صعود کنند در غیر این صورت باید به لیگ اروپا بروند یا به طور کامل از رقابت‌هایی اروپایی حذف شوند که روحیه تیم بیش از پیش به هم خواهد ریخت.
یونایتد با برد مقابل چلسی روحیه خوبی پیدا کرده بود اما نمایش درخشان بورنموث در تئاتر رویاها همه چیز را به هم زد و تیم یونایتد آنقدر ضعیف بود که مربی هلندی اعتراف کرد تیمش به اندازه کافی برای مبارزه مستمر در میان بزرگان خوب نیست.
تن هاخ اما می‌تواند با توخل همدردی کند چون قهرمان 11 فصل اخیر بوندس‌لیگا نخستین شکست این فصل خود را در یک بازی عجیب تجربه کرد. گل زیبای یاشوا کیمیش تنها نقطه تسلی‌بخش بایرن در این بازی در کامرزبانک آره‌ نا بود. آن موقع سه گل خورده بودند اما مانوئل نویر دو بار دیگر مجبور شد توپ را از درون دروازه بیرون بیاورد. این شکست 5 بر یک نخستین بازی بایرن بعد از تساوی بدون گل مقابل کپنهاگن بود. اما این تیم چهار بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان را برده بود و بازی امشب در اولدترافورد فقط برای اعاده حیثیت و روحیه گرفتن است.
بایرن می‌خواهد شکست‌ناپذیری خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خارج از خانه را به 20 بازی برساند؛ در هشت تای آخر برنده بوده‌اند و این دو آمار در اروپا رکورد محسوب می‌شود.
منچستر در شهریور 4 بر 3 در آلیانتس آره نا شکست خورد و تنها پیروزی‌اش در 9 بازی آخر با بایرن در سال 2010 در اولدترافورد با نتیجه 3 بر 2 بود اما تکرار این نتیجه در بازی 13 سال بعد شاید برای ماندن در لیگ قهرمانان کافی نباشد.

ZOOM

اخبار تیمی
بیشتر مصدومان منچستریونایتد قرار نیست به این زودی به ترکیب تیم برگردند و لیساندرو مارتینس، کاسمیرو، تایرل مالاسیا، کریستین اریکسن و آماد دیالو احتمالاً این بازی را از دست می‌دهند با آنکه آخری به تمرین‌های کامل برگشته است. میسون ماونت و ویکتور لیندلوف هم قبل از بازی کنترل می‌شوند ضمن اینکه ماجرای جیدون سانچو قرار نیست تمام شود اما مارکوس رشفورد که در این دو هفته به نیمکت رفته محرومیت اروپایی خود را به پایان رسانده است.
دعوت دوباره از رشفورد یکی از تغییراتی است که تن هاخ می‌تواند بعد از نمایش فاجعه‌بار شنبه در تیمش اعمال کند و امثال رابی ماینو، آرون وان بیساکا، راسموس هویلان و حتی رافائل واران می‌توانند از این جابه‌جایی نفرات بهره بگیرند.
شکست تحقیرآمیز بایرن مقابل آینتراخت فرانکفورت بیش از همه برای سرژ گنابری تلخ بود که بعد از پنج دقیقه حضور به‌عنوان بازیکن تعویضی دچار کشیدگی عضله شد و تا مدتی نمی‌تواند بازی کند. او به ماتیس دلیخت، بونا سار، گابریل ماروشیچ و طارق بوچمان ملحق می‌شود اما هواداران منچستریونایتد نمی‌توانند خیلی راحت باشند چون مصدومیت بال سابق آرسنال، راه را برای بازگشت جمال موسیالا به ترکیب اصلی باز می‌کند.
شایعاتی مطرح شده درباره اینکه توماس مولر در سال 2024 به منچستریونایتد می‌رود بنابراین او می‌تواند آخرین بازی‌اش برای تیم توخل را در اولدترافورد انجام دهد؛ مربی بایرن با توجه به صدرنشینی شاید تغییراتی در تیمش برای این بازی ایجاد کند.

جستجو
آرشیو تاریخی