صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

استقلال در پیش دربی، در 4 پرده

مفت‌بر و مفت‌باز نیستند!

سمیه مهدی پور
روزنامه نگار

 استقلال در پیش دربی در اهواز به زمین سفت خورد. تساوی در اهواز مقابل فولاد اصلاً نتیجه بدی نیست، اما نه در مقابل این فولاد که از اول فصل نشانه‌ای از تیم بودن را ندارد. ناراحتی هواداران استقلال از این دو امتیاز از دست رفته کاملاً بجا است، آنها می‌دانند که این فولاد را می‌شد برد. یک برد در آستانه دربی علاوه بر تثبیت حاشیه امنیت آبی‌ها در صدر جدول می‌توانست آنها را با باتری‌های شارژ شده به دربی بفرستد اما در نهایت آبی‌ها در یک روز بد به تساوی قناعت کردند تا نشان دهند مفت بری بلد نیستند!

استقلال با همان سیستم و ترکیب همیشگی به میدان رفت و تنها تغییر حضور صالح حردانی به جای یامگای افت‌ کرده بود. دلیل افت یامگا مشخص نیست اما هر چه هست، استقلال در دربی روی یامگا حساب می‌کند و باید دید این بازیکن می‌تواند در دربی کیفیت بالایش را نشان دهد یا نه. اصرار استقلال به سانتر از جناحین در جایی که موسی کولیبالی اکثر ضربات سر را می‌زد، کمی عجیب بود. بلانکو با اینکه قد بلندی دارد اما ذاتاً بازیکن سرزنی نیست و در پرش‌ها خیلی موفق نشان نداده و بازی روی زمین او کیفیت بهتری دارد. هرگاه استقلال روی زمین بازی کرد، خط حمله استقلال خطرناک‌تر بود. سیدحسین حسینی در زمین بود؟ ما هم زیاد او را ندیدیم. سیدحسین حسینی تنها بازیکن استقلال است که پس از بازی اصلاً به ریکاوری احتیاج نداشت. یک ضربه ایستگاهی را خوب دفع کرد ولی بازیکنان فولاد، او را حتی گرم هم نکردند! همین عدم حضور حسینی در جریان بازی بیشتر هواداران استقلال را مغبون کرد که چرا تیم‌شان در برابر یک حریف منفعل 2 امتیاز از دست داد.

 مارتینس سعی کرد روش فولاد نکونام را مقابل استقلال عیناً به کار ببرد؛ استفاده از بازی بسته، جنگ روانی همراه با خشونت. این روش جواب داد و فولاد به چیزی که می‌خواست رسید. جو ورزشگاه فولاد به همه چیز شباهت داشت جز یک مسابقه فوتبال. بازی روی سکو و داخل زمین خشن دنبال شد و شانس آوردیم که کسی کشته نشد! وگرنه هم داخل زمین خونریزی دیدیم و هم خارج از زمین درگیری و کتک‌کاری و خونریزی. بارش این همه بطری بر سر بازیکنان دو تیم بازی را از حالت عادی خارج کرده بود. در ورزشگاه آزادی یگان ویژه اجازه ورود هیچ بطری‌ای را به ورزشگاه نمی‌دهد و حتی خبرنگاران هم نمی‌توانند با خودشان آب معدنی وارد ورزشگاه کنند.
استقلال از ۱۱ بازی گذشته، ۶ بازی را خارج از آزادی انجام داده که ماحصل آن ۹ امتیاز بوده و از ۵ بازی که میزبان بوده ۱۵ امتیاز گرفته.
پنجشنبه این هفته مهم‌ترین بازی فصل استقلال نکونام است، یک دربی حیثیتی که نتیجه آن بسیاری از معادلات صدر جدول را تعیین می‌کند و در ادامه راه پر پیچ و خم لیگ تأثیر زیادی دارد. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و اتفاقات جریان بازی تأثیر زیادی در نتیجه دارد ولی در کل تیم نکونام نشان داده که مفت‌باز نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی