صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هفتاد - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

استقلال لیگ برتر را جدی گرفته است

آبــــــــی کمـــــــرنگ!

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

استقلال با هدایت جواد نکونام در پایان هفته دوازدهم لیگ برتر فعلاً صدرنشین است و به بالاترین نقطه جدول رده‌بندی تکیه زده است، رتبه‌ای که خیلی از این تیم، حداقل در این فصل از رقابت‌ها، انتظار نمی‌رفت و هواداران آبی‌پوشان، با شرایطی که تیمشان در فصل نقل و انتقالات داشت، فکر نمی‌کردند شاگردان نکونام بتوانند در این دوره از رقابت‌ها خودی نشان دهند، اما به هر حال با شروع بازی‌ها استقلال توانست با ایجاد فضای خالی از حاشیه، روزهای خوبی را طی کند. آبی‌پوشان توانستند از شرایطی که برای برخی مدعیان مثل پرسپولیس، سپاهان و حتی تراکتور پیش آمد بهترین بهره را ببرند و با حرکت در سایه خود را بدون هیچ دردسری به صدر جدول برسانند. این وضعیت برای نکونام و تیمش ایده‌آل بوده و هست، اما آیا می‌تواند دوام داشته باشد؟ استقلال در سایه آرامشی که بر تیم حاکم شد و البته با کسر امتیاز از سپاهان و حواشی که برای پرسپولیس پیش آمد، صدرنشین لیگ برتر شد و این تیم هم مثل رقیب قدیمی‌اش یعنی پرسپولیس با جمع کردن امتیازات در بازی‌هایی که خیلی خوب نبودند و البته توانستند بازی را کنترل کنند، به بالای جدول رسید، اما این وضعیت به طور حتم نمی‌تواند تا پایان لیگ برتر ادامه داشته باشد.
دلیل این ادعا را هم می‌توان در عملکرد استقلال در بازی هفته دوازدهم دید؛ در هفته‌ای که سپاهان خط و نشان جدی برای مدعیان کشیده و حریف نسبتاً سرسخت خود را به چهار میخ کشید و با چهار گل و به طور قاطع شکست داد و با اطمینان صددرصدی سه امتیاز بازی را کسب کرد و حتی پرسپولیس توانست با وضعیت شکننده و نامطمئن در برابر حریف نه چندان خوب یعنی هوادار به پیروزی دست پیدا کند و سه امتیاز را بگیرد. اما استقلال وضعیت شکننده‌ای در این هفته به نمایش گذاشت، در حالی که می‌توانست با پیروزی در این بازی همچنان فاصله خود در صدر با دیگر مدعیان را حفظ کند. استقلال در رویارویی با فولاد نشان داد که خیلی راحت می‌تواند امتیاز از دست بدهد.
حریف این هفته استقلال آنقدر عملکرد ضعیفی در هفته‌های گذشته داشته که تنها یک تیم از خودش ضعیف‌تر در جدول می‌بیند، اما استقلال در برابر این تیم چیزی برای گفتن نداشت و خیلی راحت 2 امتیاز را از دست داد تا بیش از هر زمان دیگری مدعیان به آنها نزدیک شوند.
شاگردان جواد نکونام در بازی حساس و بسیار مهم یعنی شهرآورد پایتخت باید به میدان بروند و این عملکرد مقابل فولاد قبل از شهرآورد بخوبی نشان داد که چطور استقلال با حداقل داشته‌ها توانسته بر صدر تکیه بزند، اما برای حفظ این صدرنشینی قطعاً کار بسیار سختی دارد و شاید خیلی زود جایگاهش را از دست بدهد، چنانچه اگر در همین بازی‌های معوقه که در روز پنجشنبه برگزار می‌شود، استقلال بار دیگر و این بار در رویارویی با یک مدعی و رقیب قدیمی بلغزد و امتیاز از دست بدهد و سپاهان که نشان داده براحتی از امتیازات نمی‌گذرد، حریف هفته دوازدهم استقلال یعنی فولاد را از پیش رو بردارد، آبی‌پوشان براحتی صدر جدول را از دست خواهند داد. باید اقرار کرد که حضور استقلال در چنین جایگاهی حتی لرزان، کار شایسته‌ای بوده که توسط نکونام و شاگردانش به دست آمده است، اما ادامه این روند برای استقلال فعلی بعید به نظر می‌رسد و مدیران این تیم در صورتی که انتظار ادامه این روند را دارند، باید حمایت بیشتری از تیم داشته و ضعف‌های تیمشان را با نظر سرمربی مرتفع کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی