تکرار یک نتیجه عجیب، درست بعد از 1500 روز

آینتراخت چگونه بایرن را منهدم کرد؟

دقیقاً 1500 روز بعد از پیروزی 5 بر یک آینتراخت فرانکفورت مقابل بایرن مونیخ این نتیجه تکرار شد و یک برد درخشان دیگر برای آینتراخت به دست آمد. هواداران پرافتخارترین تیم آلمان امیدوارند این بازی یک اتفاق بیشتر نباشد و برای بازی سه‌شنبه مقابل منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد همه چیز رو به راه باشد.
 
قدرتمند با ساختار درست
لایپزیگ، بایر لورکوزن، کپنهاگن و حالا آینتراخت فرانکفورت. هر وقت تیمی برابر بایرن مونیخ ایده مشخصی در پس گرفتن توپ و پرس این تیم در زمان مالکیت توپ دارد، بایرن برابرش به مشکل می‌خورد و نمی‌تواند خودش را منطبق کند. بازیکنان سرگردان به نظر می‌رسند، خط میانی در برابر پرس تسلیم می‌شود و ناگهان همه پراشتباه می‌شوند که ریشه در فشار حریف دارد. مربی و بازیکنان بایرن مونیخ برای حل این معضل باید فکری کنند اگر سودای قهرمانی در سر دارند.
 
بازیکنان کمتر از حد انتظار
بایرن مونیخ مدعی عنوان بهترین باشگاه جهان است اما شعار «برای همیشه شماره یک» با بازیکنانی مثل سرژ گنابری و لئون گورتزکا که برای بازی‌های متوسط دستمزدهای دیوانه کننده می‌گیرند، محقق نمی‌شود. مانوئل نویر هم بازی شرم‌آوری درون دروازه داشت و در برابر ضرباتی تسلیم شد که نباید می‌شد، این شاید در اثر مصدومیت‌ها باشد و اینکه سن و سال به سرش آورده.
مربی نتوانسته به یاشوا کیمیش درباره رساندن پاس به مقصد آموزش‌های کافی را بدهد. کل خط دفاعی در کنترل توپ مشکل داشتند و آلفونسو دیویس، نصیر مزروعی و دایو اوپامکانو در بدترین شرایط توپ را از دست دادند و در ضدحملات به شدت آسیب‌پذیر نشان دادند. اینها اصول ابتدایی فوتبال است که بازیکنان در اجرایش ناکام هستند. می‌توانید یک میلیون مربی بیاورید و چیزی تغییر نکند.
 
افتضاح تاکتیکی
نمی‌شود گفت توماس توخل از فشردگی و پرس آینتراخت خبر نداشته و در کنفرانس خبری قبل از مسابقه به این اشاره کرد با وجود این نتوانست برایش تدبیری بیندیشد. تیم دینو تاپمولر که دستیار یولیان ناگلسمان در بایرن مونیخ بود و به همراه او از این تیم اخراج شد، کنترل بازی را در اختیار داشت و بازیکنان بایرن نمی‌توانستند حمله را آغاز کنند و بارها در برابر پرس آینتراخت توپ را لو دادند.
قراردادن اریک ماکسیم چوپوموتینگ در ترکیب اصلی عجیب بود. شاید می‌خواست از حضور این مهاجم در منطقه دفاعی حریف بهره ببرد وقتی کین به عقب برمی‌گردد اما گویا فراموش کرده بود او اصلاً همیشه در خط حمله نیست و در این بازی وقتی هم بود فرصت‌ها را خراب کرد تا روز نحس بایرن کامل شود.
تعویض‌های توخل هم بی‌دلیل دیر انجام شد و توماس مولر خیلی بعد از آنکه باید، به زمین آمد. گنابری هیچ کار خاصی نکرد و مدافعان کناری باید بلافاصله بعد از گل سوم تعویض می‌شدند. این عملکرد از کسی مثل توخل اصلاً پذیرفته نیست.
 
ایده‌های روشن
در حالی که بایرن مونیخ به شکلی غیرمعمول وحشتناک بود، فرانکفورت با ایده‌ای مشخص و برنامه‌ای روشن به این بازی رفت و دستورالعمل مربی بخوبی در زمین اجرا شد، آنها پرسینگ را تا آخر ادامه دادند و در نیمه دوم به دو گل رسیدند. گگن پرسینگ و فوتبال مبتنی بر ضدحمله تاپمولر بخوبی جواب داد و بچه‌هایش بازی استثنایی انجام دادند، هرچه از آنها تعریف شود، جا دارد. دینو تاپمولر مربی 43 ساله فرزند کلاوس تاپمولر مهاجم سابق آلمان در سال‌های دهه 70 است که به خاطر علاقه به دینو زوف این نام را برایش انتخاب کرده‌اند.
 
تفاوت‌های دو تیم
بایرن مونیخ تقریباً تمام نفرات خود را در اختیار نداشت و تنها ماتیس دلیخت نام بزرگ بیرون مانده از ترکیب تیم بود. آنها استراحت غیرمنتظره‌ای هم داشتند، چون بازی هفته قبل با اونیون برلین به‌دلیل بارش شدید برف لغو شد، در دیدارهای وسط هفته جام حذفی هم نبودند چون حذف شده‌اند. آینتراخت اما هفته قبل در لیگ به آگزبورگ باخت و با شکست مقابل ساربروکن از جام حذفی کنار رفت. ضمن اینکه بایرن پنج بازی قبلی‌اش در لیگ را برده بود و آینتراخت در چهار بازی آخرش برد نداشت.

جستجو
آرشیو تاریخی