کابوس در تئاتر رویاها ادامه دارد

شیاطین حقیر!

اریک تن هاخ دلش نمی‌خواهد در این چند روز روزنامه بخرد یا در صفحات فضای مجازی چرخ بزند. همه چیز برایش خیلی دردناک خواهد بود. در هفته گذشته منچستریونایتد به موج انتقادات واکنش نشان داد و روزنامه‌نگارهایی را محروم کرد که به‌دنبال پاسخ برای سؤال خود بودند؛ چرا باشگاهی به این عظمت باید قبل از کریسمس 10 باخت داشته باشد و حالا واقعیت تلخ دیگری فراروی تیم قرار گرفته است.
بورنموث هرگز در اولدترافورد برنده نشده بود، حالا شده آن هم مقتدرانه با گل‌هایی از دومینیک سولانکه، فیلیپ بیلینگ و مارکوس سنسی. بنابراین یونایتد در 23 بازی این فصل در رقابت‌های مختلف 11 باخت داشته. وقتی سنسی گل سوم را زد، هواداران راه در خروجی استادیوم را در پیش گرفتند.
باورکردنی نیست، تیم تن هاخ می‌توانست با پیروزی در این بازی با منچسترسیتی برابر شود که با وجود افت اخیر همچنان شانس اول فتح لیگ برتر و چهارمین قهرمانی پیاپی محسوب می‌شود. هواداران یونایتد دوست دارند راجع به گذشته حرف بزنند، سال‌های اخیر برای آنها خاطره خوبی ندارد.
اما فرمانروایی بورنموث در تئاتر رویاها مثل بدترین کابوس‌های تاریخ یونایتد است. هواداران می‌خواستند تیم را راه بیندازند، به اریک کانتونا اشاره کردند، به نوکمپ 1999 و به نشانه‌های یک تحول بزرگ. اما در این تیم یونایتد حتی یک بازیکن شایسته تحسین و تقدیر آنها نیست.
تیم تن هاخ به باخت هفته قبل به نیوکاسل واکنش نشان داد و چهارشنبه شب چلسی را برد تا همه را امیدوار کند اما همه چیز خراب شد. سولانکه یک بار توپ را به تیرک دروازه یونایتد زد و مارکوس تاورنیه و دانگو اوئاتارا گل‌هایشان مردود شد.
سه‌شنبه شب با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان بازی دارند، باید قهرمان بوندس لیگا را شکست دهند و امیدوار باشند کپنهاگن و گالاتاسرای مساوی کنند تا به مرحله یک هشتم نهایی بروند. همزمان با باخت تحقیرآمیز یونایتد، بایرن 5 بر یک برابر آینتراخت فرانکفورت شکست خورد و می‌توان تصور کرد توماس توخل انتظار چه واکنشی از هری کین و بقیه را دارد.
 
اوضاع می‌تواند بدتر هم بشود؟
یونایتد یکشنبه به زمین لیورپول می‌رود، 9 ماه بعد از آخرین سفرش به آنفیلد که با شکست خفت‌بار هفت گله همراه شد. آنها بدون برونو فرناندز خواهند بود که با دریافت پنجمین کارت زردش محروم شد.
 
بورنموث درخشان
بورنموث درخشان بود، تیم جنوبی در تابستان مربی خود گری اونیل را اخراج کرد که تیم را در لیگ برتر حفظ کرده بود. جانشین او آندونی ایرائولا ده بازی لازم داشت تا اولین بردش در لیگ برتر را به دست آورد اما حالا بورنموث بعد از یکی از درخشان‌ترین روزهای تاریخش به رتبه سیزدهم رسیده. بورنموث در پنج بازی آخر خود علاوه بر منچستریونایتد، نیوکاسل را هم شکست داده و از استون ویلا امتیاز گرفته؛ این تیم در این پنج بازی چهار برد دارد.
ایرائولا خاطره خوب دیگری از اولدترافورد دارد. او بازیکن اتلتیک بیلبائو بود که در سال 2012 منچستریونایتد را از لیگ اروپا حذف کرد.
 
شروع رویایی
سولانکه در سال 2019 وقتی 21 ساله بود به بورنموث رفت و موفقیت چندانی نداشت اما حالا مهاجم تمام عیاری برای لیگ برتر شده. او دو فصل قبل که تیمش به لیگ برتر صعود کرد، 29 گل در چمپیونشیپ زد اما فصل قبل در لیگ برتر تنها شش گل زد. او این فصل شروعی رؤیایی داشته و در 16 بازی هشت گل زده است. تنها ارلینگ هالند، محمد صلاح، جارود بوون و سون هئونگ مین آمار بهتری از او دارند. او اگر این روند را ادامه دهد می‌تواند خودش را به ترکیب انگلیس در یورو 2024 برساند.
 
آمار اولدترافورد
یونایتد در شش بازی خانگی این فصل در لیگ برتر گل اول را دریافت کرده و تنها شفیلدیونایتد ته جدولی آماری بدتر از شیاطین سرخ دارد. این مشکلی است که تن هاخ باید به آن رسیدگی کند بخصوص با توجه به آمار ضعیف گلزنی‌شان. یونایتد 18 گل زده و تفاضل گلش منفی سه است. تنها باری که منچستریونایتد آمار بدتری در گلزنی داشت 31 سال بود که در 15 بازی ابتدایی لیگ 14 گل زد. بی‌جهت نیست که بازیکنان هجومی به این تیم پیشنهاد می‌شوند و ممکن است ژانویه پرخبری را از یونایتد داشته باشیم.
شمارش معکوس
این باخت تحقیرآمیز شاید شمارش معکوس برای اخراج اریک تن هاخ را آغاز کرده باشد و با نتیجه نگرفتن در دو بازی مهم پیش رو مقابل بایرن مونیخ و لیورپول مربی هلندی از کار برکنار شود. درست است که او به‌عنوان مربی ماه لیگ برتر در نوامبر انتخاب شده اما اعتبارش به شدت زیر سؤال رفت چون به ندرت دیده بودیم یونایتد در زمین خودش اینقدر دست و پابسته باشد.
اوضاع تن هاخ بعد از باخت به نیوکاسل به هم ریخت اما این باخت ویران کننده بود و بدتر از همه اینکه با آمدن سرمایه‌گذار جدید، سر جیم راتکلیف با سرمایه 25/1 میلیارد پوندی همزمان شد در حالی که می‌توانستند بعد از غلبه بر چلسی، تیم را در مسیر موفقیت مستحکم کنند اما تیم روی فرم ایرائولا با گل دقیقه چهارم سقوط یونایتد در اولدترافورد را کلید زد.

جستجو
آرشیو تاریخی