صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و نه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و نه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

جودو ایران در آستانه میزبانی جام باشگاه‌های آسیا
 درخواست میزبانی جودو ایران از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا مورد موافقت ابتدایی قرار گرفت. در حالی که آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان در دیدار با مسئولان اتحادیه آسیا، درخواست میزبانی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را ارائه کرده بود، این درخواست با موافقت روبه‌رو شد.حالا این درخواست به‌زودی در نشست هیأت رئیسه اتحادیه آسیا بررسی خواهد شد تا نظر نهایی در این مورد صادر شود، اما به نظر می‌رسد باید میزبانی ایران را قطعی دانست. فدراسیون جودو در نظر دارد این رویداد بین‌المللی را اسفندماه به میزبانی جزیره کیش برگزار کند. رقابت‌های جودو جام باشگاه‌های آسیا چند سالی است که در قاره آسیا راه‌اندازی شده است اما ادامه پیدا نکرد و حالا اتحادیه جودو آسیا در فکر راه‌اندازی دوباره آن است.


جهانی شدن ورزش زورخانه‌ای کلید خورد
جلسه فدراسیون زورخانه‌ای در راستای بحث و تبادل نظر برای توسعه و بین‌المللی شدن این رشته برگزار شد. در طول  نشستی که در فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برگزار شد، مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون، امیر عرب رئیس هیأت تهران و محمد خوش‌جان پیشکسوت زورخانه‌ای و رئیس اسبق کمیته فنی IZSF درباره توسعه ورزش زورخانه‌ای و بین‌المللی شدن این رشته بحث و تبادل نظر کردند. در پایان این نشست باران‌چشمه رئیس فدراسیون همراه با امیر عرب و محمد خوش‌جان از دوره آموزشی و همسان‌سازی مربیان و مرشدان بازدید کردند.


تهران قهرمان روئینگ کشور شد
مسابقات قهرمانی کشور روئینگ در بخش بانوان و مردان صبح امروز در دریاچه آزادی برگزار شد. ورزشکارانی از استان‌های گیلان، تهران، زنجان، مازندران، لرستان، کردستان، قزوین، آذربایجان غربی و فارس در این رقابت حضور داشتند و پاروزنان در مواد سبک‌وزن و سنگین‌وزن رقابت کردند. در روئینگ تک‌نفره سبک‌وزن بانوان ساقی ملکی از تهران با زمان ۸:۴۴.۳۳۰ دقیقه مقام اول، ملیکا سلطانی از زنجان با زمان ۹:۲۹.۰۷۰ دقیقه مقام دوم و پرنیا ایمانی از لرستان با زمان ۹:۳۰.۴۸۰ دقیقه مقام سوم را به دست آوردند. در روئینگ تک‌نفره سنگین‌‌وزن بانوان نیز آیگین کریمی از تهران با زمان ۸:۳۶.۹۲۰ دقیقه صاحب مدال طلا شد، هانیه خورسند از گیلان با زمان ۹:۰۵.۷۵۰ دقیقه مدال نقره به دست آورد و تینا محمدی از زنجان با زمان ۹:۲۹.۲۴۰ دقیقه مدال برنز بر گردن آویخت. در فینال روئینگ تک‌نفره سبک‌وزن مردان آروین دیانتی از کردستان با زمان ۸:۲۶.۵۶۰ دقیقه مدال طلا، علی صادقی از فارس با زمان ۸:۳۲.۵۳۰ دقیقه مدال نقره و محمدرضا کریمی از تهران با زمان ۸:۳۵.۹۸۰ دقیقه مدال برنز به دست آوردند. در فینال روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن مردان حمیدرضا رضوانی از تهران با زمان ۸:۰۳.۱۵۰ دقیقه مقام اول، سیدمسعود محمدی از زنجان با زمان ۸:۲۹.۹۶۰ دقیقه مقام دوم و کژوان سلیمی از کردستان با زمان ۸:۵۵.۹۵۰ دقیقه مقام سوم را به دست آوردند. در پایان رقابت‌ها در بخش بانوان با جمع‌بندی امتیازات تیم تهران با ۱۴ امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم‌های گیلان و زنجان با ۸ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی