صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و نه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و نه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی، بعد از استعفا

بهزادی: 12 سال غصه خوردم

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار
پریسا بهزادی، بعد از 12 سال نایب رئیسی در فدراسیون دوومیدانی، دیروزاستعفا داد.
نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی که 9 سال قهرمان پرتاب وزنه زنان ایران بود، از سال 1390 نایب رئیس فدراسیون شد و در این 12 سال با رؤسای فدراسیون دوومیدانی مثل افشین داوری، مجید کیهانی، هاشمی صیامی و سرپرست‌های مختلف کار کرده. او درباره کناره‌گیری‌اش می‌گوید: «من 12 سال نایب رئیس فدراسیون بودم و بی‌حاشیه کار کردم تا با حمایت از آنها به پیشرفت دوومیدانی زنان ایران کمک کنم. دیگر وقت آن رسیده بود که بیرون بزنم تا استراحت کنم.»
بهزادی معتقد است مشکلی با سرپرست فعلی فدراسیون نداشته: «من با رؤسا و سرپرستان زیادی کار کرده بودم و مشکلی هم با آقای مبینی سرپرست جدید فدراسیون نداشتم . فکر می‌کنم راز ماندگاری‌ام در فدراسیون هم کار بدون حاشیه بود و همه فکر و ذکرم کمک به دختران دوومیدانی بود و بس.»
او خوشحال است، تلاشش بدون نتیجه نمانده: «خوشحالم که نتیجه کارم در این 12 سال، نزدیکی حمیده اسماعیل‌نژاد و فرزانه فصیحی دو بانوی دونده 100 متر به سهمیه المپیک است.»
نایب رئیس مستعفی فدراسیون دوومیدانی حالا همه دغدغه‌اش رها شدن آنهاست: «حمایت از دختران دوومیدانی خیلی کم است و آنها باید بیشتر حمایت شوند، نباید رها شوند، بلکه باید هیأت‌ها، فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ورزشکاران را بیشتر حمایت کنند تا در میادین بزرگ‌تر بدرخشند. مثل اتفاقی که حمیده در بازی‌های آسیایی هانگژو فینالیست 100 متر شد و رکوردهای خوبی هم جابه‌جا شد.»
به گفته بهزادی دختران دوومیدانی، بیشتر از مردان پیشرفت کرده‌اند:« این چند سال بیشتر از 40 رکورد جابه‌جا کرده‌اند. دختران در مقایسه با مردان خیلی پیشرفت کرده‌اند. این قضیه قابل تقدیر است، در حالی که حمایت کمی داشتند.»
او به نداشتن مربی تخصصی دختران انتقاد دارد: «خیلی از دختران دوومیدانی مربی اختصاصی ندارند و همین کار را برای آنها سخت می‌کند و حضور مربی خارجی را برایشان لازم. من خیلی تلاش کردم تا مربی خوب پرتاب چکش برای دختران بیاوریم تا مربیان ایرانی به‌روز شوند، در حالی که مربی خوب نداریم. اما دختران ما در مسابقه بین‌المللی نتیجه خوبی می‌گیرند. ما باید سطح مربیان دختران را ارتقا دهیم تا دوباره اتفاق قشنگ رقابت نزدیک بین حمیده و فرزانه در 100 متر تکرار شود. دلم می‌سوزد بابت حمایت کم از دختران.»
نایب رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی معتقد است 12 سال غصه خورده: «من 12 سال برای دختران ایران غصه خوردم. غصه اینکه چرا دختران ما نباید مربی داشته باشند تا در شهرهای خودشان تمرین کنند. پرتابگران چکش یکی برای تمرین به ساوه رفته، یکی گرگان و یکی ارومیه. چرا باید خانواده‌هایشان هزینه کنند؟ چرا آنها باید در شهر غریب خانه اجاره کنند؟ تنها به خاطر اینکه علاقه دارند و می‌خواهند پیشرفت
کنند؟»
بهزادی شنبه در صحبت با سرپرست فدراسیون از نگرانی‌اش برای دختران گفته: «من شنبه وقتی با آقای مبینی صحبت کردم، گفتم نگران دختران هستم. چرا که قهرمانی آسیا نزدیک است.»
 او امیدوار است نایب رئیس جدید هم به فکر دختران باشد: «کاش بعد از من کسی بیاید که حامی دختران دوومیدانی باشد. ببینید حمیده اسماعیل‌نژاد، دونده 100 متر ایران حالا با رتبه 35 رنکینگ جهانی به سهمیه المپیک نزدیک است. کسی که به سختی و بدون مربی این روزها تمرین می‌کند، چرا باید دغدغه حقوق، مکمل یا نداشتن مربی را داشته باشد. او نباید از جیب خودش و شوهرش هزینه کند تا بتواند به سهمیه المپیک برسد. او این روزها باید راحت تمرین کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی