توجه ویژه دولت به زیرساخت‌های ورزشی

ورزش کشور بر مدار امید

سید جواد بشیری
سرپرست ایران ورزشی

یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت ورزش، زیرساخت‌های مربوط به آن است. این موضوع را می‌توان در خصوص کشورهایی که به لحاظ ورزشی در دنیا سرآمد هستند، مشاهده کرد. نمی‌توان توقع داشت بدون در اختیار داشتن امکانات سخت‌افزاری همچون استادیوم و سالن و استخر و پیست، ورزشکاران بتوانند استعداد خود را در بالاترین سطح ممکن پرورش دهند. هر چند در کنار این مسأله، علم روز ورزش هم نیاز است اما اگر سخت‌افزار و زیرساختی نباشد علم روز هم به کاری نمی‌آید.
از آغاز دولت سیزدهم، توجه به زیرساخت‌های ورزشی به یکی از اولویت‌های دولت تبدیل شده و از زمانی که کیومرث هاشمی سکان وزارت ورزش را بر عهده گرفته این مسأله شتاب بیشتری گرفته است. بهبود شرایط زیرساخت‌های ورزشی آنقدر برای دولت مهم بود که ریاست جمهوری وعده ساخت مجموعه ورزشی بزرگ تهران را داد؛ مجموعه‌ای که در حال جانمایی است و با یک شرکت معتبر چینی هم قرارداد همکاری امضا شده است تا از تجربیات این کشور که میزبان معتبرترین مسابقات ورزشی دنیا که المپیک است، استفاده شود.
پیگیری تکمیل سالن ۶ هزار نفری انقلاب کرج از دیگر اقدامات مهم وزیر ورزش و جوانان بود. وی در سفر استانی رئیس جمهور به استان البرز و در بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب شهرستان کرج خبر از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار به این طرح داد. در صورت تکمیل سالن انقلاب البرز، می‌توان میزبانی بسیاری از مسابقات مهم بین‌المللی را برعهده گرفت.
تا پیش از دولت سیزدهم توجهی به بهبود وضعیت زیرساخت‌های ورزش کشور نشد و این موضوع را می‌توان در فرسودگی مجموعه ورزشی آزادی به وضوح دید. رسیدگی به این مجموعه ورزشی و به خصوص استادیوم فوتبال آن در اولویت برنامه‌های وزارت ورزش قرار گرفت و مرمت‌ سکوهای آن در حال انجام است. هر چند با احداث مجموعه ورزشی تهران، بار برگزاری مسابقات متعدد از روی دوش مجموعه ورزشی آزادی برداشته می‌شود، باید امیدوار بود علاوه بر تلاش دولت در احداث و تکمیل مجموعه‌های ورزشی، بخش خصوصی هم در این مسیر اقدام به سرمایه‌گذاری کند و هیچ مانع جدی در این خصوص وجود ندارد.
در نهایت اینکه باید اقدامات دولت را در این حوزه به فال نیک گرفت و قطعاً ثمرات این اقدامات در سال‌های آینده چشمگیرتر خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی