سالار آقاپور: فوتسالیست‌های ایرانی در تمام دنیا ستاره هستند

لیگ اسپانیا با لیگ ایران قابل قیاس نیست

محمد محمدی‌سدهی
روزنامه نگار


 تیم ملی فوتسال ایران جزو تیم‌های قدرتمند در قاره آسیا و حتی جهان محسوب می‌شود و به واسطه قدرت تیم ملی، فوتسالیست‌های کشورمان جایگاه خوبی در دنیا دارند. به همین دلیل در سال‌های اخیر فوتسال ایران لژیونرهای زیادی به سراسر دنیا معرفی کرد؛ لژیونرهایی که در بالاترین سطح فوتسال دنیا برای تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند و به قهرمانی می‌رسند. تیم مایورکا پالما یکی از همین تیم‌هاست که 3 لژیونر ایرانی به نام حسین طیبی، مسلم اولادقباد و سالار آقاپور دارد و این تیم در روزهای گذشته در فینال جام باشگاه‌های جهان به مقام قهرمانی دست یافت و در واقع این قهرمانی، اتفاقی تاریخی برای بازیکنان ایرانی و حتی فوتسال ایران محسوب می‌شود.
سالار آقاپور، بازیکن تیم ملی و تیم مایورکا پالما اسپانیا در خصوص این قهرمانی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «تیم ما قهرمان اروپا شد و پس از آن در مسابقات جام باشگاه‌های جهان شرکت کردیم و در این مسابقات به مصاف تیم کاسکاول، قهرمان برزیل و باشگاه‌های آمریکای جنوبی رفتیم. برزیل یکی از تیم‌های قدرتمند جهان است و به این دلیل می‌دانستیم که بازی سختی مقابل این تیم در پیش داریم، تلاش کردیم با آمادگی بالا در این بازی حاضر شویم.»
او می‌افزاید: «بازی را خوب شروع کردیم و گل اول را به ثمر رساندیم اما در ادامه 3 گل خوردیم. این 3 گل باعث شد تا کمی به هم بریزیم تا نیمه نخست با نتیجه 3-1 به سود نماینده برزیل تمام شود. در نیمه دوم پرقدرت بازگشتیم و همه بازیکنان در نیمه دوم عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی تیم ما موفق شد 4 - 3 پیروز شود و قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.»
آقاپور چنین حسی از قهرمانی در این میدان بزرگ دارد: «این اتفاقی تاریخی برای فوتسال ایران است و 3 بازیکن ایرانی توانستند به این افتخار بزرگ برسند. تاکنون هیچ بازیکن ایرانی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور نداشته و ما با حضور و قهرمانی با تیم پالما به این افتخار دست یافتیم. از این موضوع بسیار خوشحال هستم، به این دلیل که بازی کردن در جام باشگاه‌های جهان و علاوه بر این قهرمان شدن حس بسیار خوبی دارد. شاید دیگر این افتخار نصیب بازیکنان ایرانی نشود.» این لژیونر فوتسال ایران در خصوص حضور در اسپانیا و بازی در لیگ این کشور می‌گوید: «لیگ اسپانیا شگفت‌انگیز است و من در اینجا کاملاً راحت هستم و بدون دغدغه برای تیمم بازی می‌کنم. حدود 6 ماه است که در اسپانیا حضور دارم و برای این تیم بازی می‌کنم. بازی کردن در لیگ خوب اسپانیا و در کنار بازیکنان درجه یک دنیا واقعاً لذت‌بخش است و من در هر بازی از این بازیکنان چیز جدیدی می‌آموزم و به تجربیاتم اضافه می‌کنم.» او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «بازیکنان تیم ما می‌دانند که فوتسال ایران یکی از قدرت‌های آسیا و جهان است و تیم ملی ایران را به خوبی می‌شناسند. این تیم بازیکنان اسپانیایی و برزیلی دارد و رفتار آنها با من کاملاً صمیمانه است و من هیچ مشکلی از این بابت ندارم. علاوه بر این طیبی و اولادقباد هم در پالما بازی می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا در اینجا احساس غربت نداشته باشم.» آقاپور با اشاره به این موضوع که پالما هواداران زیادی دارد، می‌گوید: «هواداران ما همیشه از ما حمایت می‌کنند و به ما بازیکنان ایرانی احترام می‌گذارند. ما بعد از بازی در محاصره هواداران قرار می‌گیریم و از ما درخواست امضا و عکس دارند. ما بین هواداران تیم پالما محبوبیت زیادی داریم و این موضوع انگیزه‌مان را چندین برابر می‌کند تا با تمام تلاش‌مان برای این تیم بازی کنیم و به پیروزی برسیم. فوتسالیست‌های ایرانی در تمام دنیا ستاره هستند.» این لژیونر فوتسال ایران که فصل گذشته با مس سونگون به قهرمانی در لیگ دست یافت و به عنوان بهترین بازیکن لیگ ایران معرفی شد، در خصوص تفاوت‌های لیگ اسپانیا با لیگ ایران این گونه صحبت می‌کند: «لیگ اسپانیا به هیچ وجه با لیگ ایران قابل قیاس نیست و مسابقات لیگا ناسیونال اسپانیا سطح بسیار بالایی دارد. من در لیگ ایران بازی کردم و حالا که لیگ اسپانیا را می‌بینم به این نتیجه رسیده‌ام که لیگ اسپانیا سطح بسیار بالایی دارد و کاملاً حرفه‌ای است. علاوه بر این بازی در لیگ اسپانیا بسیار سخت است چرا که هر 3 روز یک بار بازی برگزار می‌شود.»
او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «لیگ اسپانیا کلکسیونی از بازیکنان خوب دنیاست و به این دلیل سطح بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، رقابت‌ها در لیگ اسپانیا بسیار نزدیک است و می‌بینیم که تیم آخر جدول، صدرنشین را شکست می‌دهد. نمی‌توان مسابقات را پیش‌بینی کرد و بگوییم که مثلاً بازی مقابل فلان تیم، بازی آسانی خواهد بود. علاوه بر این باشگاه‌های اسپانیایی امکانات بسیار خوبی دارند و از نظر زیرساختی تفاوت زیادی بین تیم‌های اسپانیایی و تیم‌های ایرانی وجود دارد.»
این بازیکن تیم ملی در خصوص تیم ملی می‌گوید: «تیم ملی شرایط خوبی دارد و ما 2 بازی دوستانه مقابل روسیه‌ای داریم که همیشه جزو تیم‌های قدرتمند جهان بوده و پس از آن باید در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابد. کادر فنی و بازیکنان بسیار خوبی داریم و می‌توانیم دوباره قهرمان آسیا شویم و این عنوان را از تیم ملی ژاپن پس بگیریم. علاوه بر این امیدوارم در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با تیم ملی کشورمان بهترین عملکرد را داشته باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی