صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و نه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و نه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

داستان عجیب باهویی

استخوانی 650 هزار دلاری در گلوی پرسپولیس

سمیه مهدی پور
روزنامه نگار

نبیل باهویی مهاجم سوئدی‌تبار پرسپولیس بدل به استخوانی در گلوی پرسپولیس شده است. مهاجمی که بدون نظر سرمربی و توسط شخص مدیر باشگاه خریداری شد و البته مطابق انتظار یک مهاجم ضعیف و بی‌کیفیت است. نبیل در پرسپولیس آغازی نومیدکننده داشته و به اندازه‌ای بدبینی‌ها اطراف او زیاد است که به نظر اعتماد به نفس او را نیز به حداقل رسانده و او همان حداقل کیفیت خود را هم نمی‌تواند ارائه دهد. از طرفی بدشانسی نیز کلکسیون بدبیاری‌های او را کامل کرده. او در بازی برابر استقلال تاجیکستان در دقایق پایانی به زمین آمد و می‌توانست گل سوم را بزند اما خطای پنالتی مدافع تاجیکستان او را در شرایط تک به تک متوقف کرد و عجیب اینکه داور هم پنالتی را نگرفت! وی در روز بازی با نفت آبادان برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفت اما در روز بد پرسپولیس یک موقعیت خوب داشت که ضربه وی را گلر نفت با یک دایو عالی گرفت تا باهویی باز هم در حسرت گل بماند.
در بازی برابر هوادار نیز او به دلیل محرومیت زاهدی در ترکیب اصلی قرار گرفت اما ضربه خشک او در اواسط نیمه نخست حتی از دروازه‌بان هم عبور کرد و به پایه تیرک دروازه خورد تا باز هم در حسرت گل باقی بماند. جالب اینکه در بازی تراژیک برابر الدحیل و در شرایطی که بازی با تساوی پیش می‌رفت و پرسپولیس بی‌محابا حمله می‌کرد و به گل نمی‌رسید، نیاز به یک نیروی تازه نفس در خط حمله احساس می‌شد. خیلی‌ها حدس می‌زدند که نبیل باهویی علیرغم عملکرد ناامیدکننده‌اش در بازی‌های قبلی به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شود و تغییری در حملات تیم ایجاد کند. یحیی با وجود خالی بودن نیمکتش 3 تعویض انجام داد اما در کمال تعجب باهویی به زمین نرفت! سرمربی پرسپولیس محمد عمری، میلاد سورگی و حتی محمدمهدی احمدی را هم به زمین فرستاد اما مهاجم سوئدی روی نیمکت ماند. عجیب اینکه پرسپولیس در اواخر بازی هم رو به بازی مستقیم و ارسال‌های بلند آورده بود. در چنین شرایطی حضور باهویی در زمین ممکن بود به پرسپولیس کمک کند و او حتی به شکل تصادفی گل بزند. اما یحیی با وجود روی آوردن تیمش به ارسال‌های بلند باز هم باهویی را به زمین نفرستاد تا ثابت کند در این‌باره نظرهای مختلفی وجود دارد. برخی می‌گویند باهویی در بازی‌های قبلی نشان داده که نمی‌‌تواند باری از روی دوش تیم بردارد. همین هفته پیش بود که بازی ضعیف باهویی باعث شد رضا درویش به خاطر جذب او مورد انتقاد قرار بگیرد.
پس از پایان مسابقه هم وقتی هواداران پرسپولیس در بیرون از ورزشگاه درویش را گیر انداختند و از او به خاطر جذب باهویی بدون موافقت گل‌محمدی انتقاد کردند، درویش مدعی شد که سال گذشته هم یورگن لوکادیا را بدون تأیید یحیی جذب کرده بود! هر چه هست باهویی به عنوان یک مهاجم بی‌کیفیت همچون استخوانی در گلو گیر کرده؛ استخوانی که 650 هزار دلار می‌گیرد، روی نیمکت می‌نشیند و البته در حضور گاه و بیگاهش در زمین گل هم نمی‌زند!

جستجو
آرشیو تاریخی