صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و نه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و شصت و نه - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

به این تیم دل نبندید

پرسپولیس مثل همیشه


اکبر منتشلو
روزنامه نگار

بعد از باخت به الدحیل و در شرایطی که پرسپولیس بهترین فرصت را برای صعود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشت، همه چیز برای این تیم متفاوت شد. سرخپوشان جلوی چشمان هواداران‌شان از آسیا حذف شدند تا بخش زیادی از زخم‌‌های این تیم در این فصل از رقابت‌ها سر باز کند. بعد از باخت، مباحث زیادی مطرح شد که نشان داد این تیم از چه چیزهایی رنج می‌برد و چه مسائلی باعث شده تا پرسپولیس از اوضاع بسامان و خوب سال‌های گذشته به این روز بیفتد که نه تنها در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی حذف شود، بلکه در لیگ برتر هم به عنوان یک مدعی ظاهر نشود. طی روزهای گذشته مسائل زیادی طرح شد؛ از سوء‌مدیریت در این باشگاه گرفته تا عملکرد ضعیف بازیکنان و مسائل حاشیه‌ای که کادر فنی در طول هفته‌ها و ماه‌های گذشته به وجود آورده بود، همه و همه به نوعی باعث ناکامی پرسپولیس بوده و هست اما مثل همیشه بعد از باخت به الدحیل همه این مسائل کمی شفاف شد و البته باز هم مثل همیشه برخی‌ها معتقد بودند که با وجود حذف شدن پرسپولیس از آسیا، این تیم می‌تواند در لیگ برتر همچنان به عنوان یک مدعی ظاهر شود و اولین قدم در این مدعی شدن را، برد در اولین بازی بعد از شکست مقابل الدحیل می‌دانستند. اینطور مطرح می‌شد که اگر پرسپولیس بتواند از شکست مقابل الدحیل عبور کند و آسیا را فعلاً به فراموشی بسپارد، می‌تواند در آینده در لیگ برتر فوتبال کشورمان روزهای بهتری داشته باشد. اتفاقاً پرسپولیس در یک بازی تقریباً راحت هم باید به میدان می‌رفت، بازی با تیمی که تجربه چندانی در لیگ برتر نداشته و ندارد و در این فصل از رقابت‌ها هم نتوانسته نتایج خیلی خوبی بگیرد، قطعاً برای تیمی مثل پرسپولیس سخت نبود.
 آنچه برخی‌ها منتظرش بودند اتفاق افتاد و پرسپولیس توانست در اولین بازی بعد از آسیا در لیگ برتر و در رویارویی با هوادار به برتری برسد و سه امتیاز را بگیرد. حالا هم بعد از این برد سه امتیازی سرخپوشان، برخی‌ها خیلی زود و بلافاصله بعد از برد مقابل هوادار صحبت از برد پرسپولیس مقابل استقلال در دربی را مطرح کردند و هر چند سه امتیاز بازی راحت مقابل هوادار پرسپولیسی‌ها را به صدر جدول نزدیک‌تر کرد، اما واقعیت همان است که پرسپولیس در طول هفته‌ها و ماه‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده است و چیزی تغییر نکرده است. یکی از انتقادها به پرسپولیس طی هفته‌های گذشته ضعف شدید این تیم در خط حمله بود که به طور واضح‌تر و روشن‌تر این ضعف حتی در برد مقابل هوادار نیز نشان داده شد. پرسپولیس سه امتیاز بازی با هوادار را گرفت اما دقیقاً مثل بیشتر بازی‌های گذشته که با حداقل گل زده، امتیاز گرفته بود و این روند مطمئنی برای سرخپوشان نیست.
جالب است که در دیدار پرسپولیس و هوادار وضع بدتر هم بود چرا که پرسپولیس حتی ضعیف‌تر از بازی‌های گذشته ظاهر شد و با خوش‌شانسی توانست از سد تیمی مثل هوادار عبور کند. پرسپولیس چیزی اضافه‌تر از گذشته نداشت و مثل همیشه بود، مثل روزهایی که عملکردش باعث حذف از آسیا و دور شدن از صدر جدول شد.

جستجو
آرشیو تاریخی